Nya poc-hjälmar

Nya poc-hjälmar
Men seriöst, va fan, 5K för en cykelhjälm?

Nä tack..
POC känns mest som överprisat skit för töntiga hipstercyklister som tror de är med i nåt Glamour-avsnitt med pastellfärger och softat ljus...

Nya poc-hjälmar
Perfekta huvudbonaden när man ska prata flanellskjortor, mustachvax eller amerikanska humlesorter.

Bilagor

• maxresdefault.jpg
    maxresdefault.jpg
    121.7 KB · Besök: 29
Nya poc-hjälmar
Lillgammal sa:
Foxis sa:
5 papp för hjälm utan MIPS....? Njaä.

Är det inte ett nytt material i hjälmen nu?

Fast MIPS är ju inte ett material, utan ett "glidlager" mellan hjälmen och skallen. Tänk en tunn plastmössa som kan glida lite oberoende av hjälmen. Tanken är att det ska dämpa de rotationskrafter som annars kan fortplantas direkt från hjälmen till skallen. Snabb rotation + hjärna = obra.
Jag såg inget om MIPS, eller något nytt alternativ, på sidan...kan ju ha missat något dock. För som sagt. 5 kkr för en hjälm utan försök till hjärnskakningsskydd går bort...

Nya poc-hjälmar
Foxis sa:
Lillgammal sa:
Foxis sa:

Fast MIPS är ju inte ett material, utan ett "glidlager" mellan hjälmen och skallen. Tänk en tunn plastmössa som kan glida lite oberoende av hjälmen. Tanken är att det ska dämpa de rotationskrafter som annars kan fortplantas direkt från hjälmen till skallen. Snabb rotation + hjärna = obra.
Jag såg inget om MIPS, eller något nytt alternativ, på sidan...kan ju ha missat något dock. För som sagt. 5 kkr för en hjälm utan försök till hjärnskakningsskydd går bort...

Jag vet vad MIPS är, jag gav bara en anledning till varför priset var så högt även om det inte kom med MIPS.

" Coron incorporates a new type of shell material, M-FORGE®" Från hemsidan.
Hjälm utan MIPS med M-FORGE är alltså lika dyr som deras hjälm i kolfiber med MIPS.

Nya poc-hjälmar
Lillgammal sa:
Foxis sa:
Lillgammal sa:
Foxis sa:

Jag vet vad MIPS är, jag gav bara en anledning till varför priset var så högt även om det inte kom med MIPS.

" Coron incorporates a new type of shell material, M-FORGE®" Från hemsidan.
Hjälm utan MIPS med M-FORGE är alltså lika dyr som deras hjälm i kolfiber med MIPS.

Ah. Sorry, missförstod. :)
M-Forge måste vara ooooerhört bra för att motivera det priset... Å andra sidan är det väl inte 100% fastställt att MIPS verkligen gör skillnad..?

Nya poc-hjälmar
Klavikel sa:
Men seriöst, va fan, 5K för en cykelhjälm?

Nä tack..
POC känns mest som överprisat skit för töntiga hipstercyklister som tror de är med i nåt Glamour-avsnitt med pastellfärger och softat ljus...

Tvivlar på att hipstercyklisten på en gammal Peugot med ramväxlar köper sig en hjälm för femtusen. Men ja, det är ockerpriser helt klart. Deras billigaste variant av en landsvägshjälm går på 3000; en "vanlig" ventilerad hjälm. Jag kan få en jäkla aerohjälm från Specialized för mindre.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp