Nya tävlingshjul till XC!

Jag är inne på att köpa ett par lättare tävlingshjul än de crossmax SL jag har idag.
Har fastnat för ett par från:
<http://www.justridingalong.com>
Hjulen byggs på DT.nav antingen 240 eller 190 med keramiska lager samt NoTubes Race 7000 fälgar,med 240-nav och DT Swiss Comp ekrar så landar vikten på ca 1250g!
Nu undrar jag om ngn på forumet handlat hjul från denna firman och om allt fungerat tillfredställande!?

Senast redigerad av en moderator:
Ett annat alternativ kan vara att köpa dessa, http://www.bikediscount.com/(S(qcvzkyjb0tww0iyz3ocjuk55))/ItemDetail.aspx?iid=5131&ig3=Laufradsätze&ig2=DT-Swiss%20Laufradsätze&ig1=MTB%20Disk%20Laufradsätze&desc1=DT-Swiss+240+S+Centerlock%2c+Notubes+ZTR-Race

Jag vet att det är bra kvalitet på deras hjulbyggen, och vikten stämmer. Har ingen koll på justridingalong.com hur dom är, men bra priser hade dom i alla fall.

Johan

Verkar väldigt lätt med DT Compekrar. Du borde ju köra Revolution eller Aerolite istället tycker jag eller Sapim CX-Ray.

Jag köpte ett par 1324g hjul med DT240 nav, FRM XMD333fälgar och CN424ekrar ifrån cnc-bike.de för 515€. De jag hade på Kinnekulle när vi var där om du såg de. Fungerar riktigt bra och bra pris tyckte jag. Även om ZTR Racefälgarna är en 30-40g lättare eller något som inte är fel, verkar fungera bra de med.

har inte köpt hjul, men väl lite annat från justridingalong, o det har då funkat utmärkt. säger ju i o för sig inte mycke tom hur duktiga de är på hjul. men den kombinationen du nämner me delar verkar vara väldigt vettigt.

Cerro, med de naven, speciellt 190 naven, och de fälgarna är inte alls den där vikten omöjlig. så lätta hju, o ändå inte behöva ha superlätta ekrar, vilket ngo borde leda till mer stabila hjul. i alla fall i sidled, så lär com vara stabilare.

Jag har läst något om att Racefälgarna inte passa så bra till DT-naven. Nu kan ju inte jag själv något om hjulbyggeri men det var något med vinklarna på ekrarna osv. 190 skulle funka marginellt bättre än 240 men inget av dem var att rekomendera. Kan vara värt att kolla upp innan köp...

Själv kör jag DT240 + Notubes olympic + CN424 och är jäkligt nöjd. Lite tyngre än nämnda hjul dock. 1415g vägde de in på.

Jag väger 82 kg och kör med Race 7000 och American Classic... Köpte dem från Just Riding... De är riktigt, riktigt bra att göra med. Ställer man frågor får man bra och utförliga svar. Rekommenderas.

Olsson skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag har läst något om att Racefälgarna inte
> passa så bra till DT-naven. Nu kan ju inte jag
> själv något om hjulbyggeri men det var något
> med vinklarna på ekrarna osv. 190 skulle funka
> marginellt bättre än 240 men inget av dem var
> att rekomendera. Kan vara värt att kolla upp
> innan köp...
>
> Själv kör jag DT240 + Notubes olympic + CN424
> och är jäkligt nöjd. Lite tyngre än nämnda
> hjul dock. 1415g vägde de in på.

ja, va väll ERD eller va det heter som itne va perfekt, alltså avståndet mellan flänsarna. främst på 6 bults varianten tror ja dock att det va. ska se om ja kan finna den tråden på annat forum.

En fråga om American Classic naven, hur är det med kvaliten på dom numer, dom har väl haft stora kvalitetsproblem med baknaven för några år sen? Jag var helt inställd på att köpa hjul med 240-nav, revo ekrar, No Tubes Racefälgar till nästa år, men med AC-nav blir de ju både lättare o billigare än DT.

/Johan

va jag hört, så är de bättre än förut (vilket inte säger mycket), men fortfarande inte bra. Personligen tycker ja det är dumt att snåla på naven.

Ursäkta lite trådkap..

Ngn som vet vad Stans debiterar i frakt för ett par hjul till Sverige? Tillkommer ngr andra kostnader, tull, moms etc?

Jensen skrev:
> va jag hört, så är de bättre än förut
> (vilket inte säger mycket), men fortfarande inte
> bra. Personligen tycker ja det är dumt att snåla
> på naven.

Aha då är de bara kass och inte megakass;)

Fick svar ang frakt från No Tubes frågade vad ett par ZTR Arc/DT240 hjul skulle kosta till Sverige:
<Hi Thomas,
Shipping to Sweden for one 26 in wheel set:
UPS 2 day service around $130.00
UPS 4 day service around $124.00

Stan
NoTubes.com
202 Daniel Zenker Dr
Big Flats, NY 14814
Tel(607)562-2877
Fax(607)562-2879
http://www.NoTubes.com>

:-) T

Little Stereo skrev:
> Fick svar ang frakt från No Tubes frågade vad
> ett par ZTR Arc/DT240 hjul skulle kosta till
> Sverige:

Snyggt :)

Moms, tull etc?

Justridealong kan rekommenderas. Köpte från dem i våras ett par XTR Olympic/Am Classic/DT-Rev. Tog bara ca en vecka trots att de hade högt tryck just då. Priset var 375£/ca4500 kr och frakten 9,5 pund dvs ca 120 kr. Ang service:
Jag bad dem sända 4 st NoTubes-ventiler per brev innan hjulen blev färdigbyggda. JRA råkade sedan skicka/claima samma uppsättning tillsammans med hjulen - de krediterade sedan kostnaden och lät mig behålla de fyra x-tra ventilerna.

Tillbaka
Topp