Nya växlar till frugans racer
Tjohej, tänkte höra om det finns några bra förslag på hur jag kan lösa frugans önskemål om många och lätta växlar på sin racer.
Förutsättningarna är att jag ska behålla den befintliga ramen = fälgbromsar. BSA gängat vevlager begränsar en del. Jag tror inte på att det blir så bra att montera Di2 men något trådlöst alternativ kan vara av intresse. På sin MTB har hon 30-46 som lättaste växel, det kommer hon inte att få men gärna lite lättare än 34-34 som är en normal standard konfiguration för 11-delat med mekaniska växlar.
Jag har för tillfället två spår som jag klurar på:
Tips, förslag, tankar, idéer?
Förutsättningarna är att jag ska behålla den befintliga ramen = fälgbromsar. BSA gängat vevlager begränsar en del. Jag tror inte på att det blir så bra att montera Di2 men något trådlöst alternativ kan vara av intresse. På sin MTB har hon 30-46 som lättaste växel, det kommer hon inte att få men gärna lite lättare än 34-34 som är en normal standard konfiguration för 11-delat med mekaniska växlar.
Jag har för tillfället två spår som jag klurar på:
- Campagnolo Chours 12-delat - Här kan man få 11-34 på kassetten och 32-48 på vevpartiet. Dock mycket jobb för de där två extra tänderna.
- Shimano mix med Shimano 105 R7000 alt Ultegra R8000 reglage (för att få fälgbromsar) och sen GRX FC-RX810-2 vevparti och en GRX bakväxel RD-RX810 för att få 11-34 och 31-48. Q faktor diffar lite mellan 105 vevparti och GRX vevparti men vet inte om det har så stor betydelse så länge jag väljer rätt framväxel.
Tips, förslag, tankar, idéer?