Nybörjare - behöver råd angående köp av mtb

Johananwtf

Ny medlem
Tja! Tänkte komma igång och cykla lite till skogs och på landsväg nu till våren/sommaren. Som sagt så är jag nybörjare och har inte tänkt lägga allt för mycket på en cykel JUST NU. Jag tänker mig någonstans mellan 5 - 10 000:- . Sneglar rätt mycket på ghost, men jag behöver alla tips jag kan få. Jag är 186 cm och väger 85 - 88 kg .

Tack på förhand

Johananwtf skrev:
-------------------------------------------------------
> Tja! Tänkte komma igång och cykla lite till
> skogs och på landsväg nu till våren/sommaren.
> Som sagt så är jag nybörjare och har inte
> tänkt lägga allt för mycket på en cykel JUST
> NU. Jag tänker mig någonstans mellan 5 - 10
> 000:- . Sneglar rätt mycket på ghost, men jag
> behöver alla tips jag kan få. Jag är 186 cm och
> väger 85 - 88 kg .
>
> Tack på förhand

Passa på att åka på någon testhelg nu på våren, det finns ett par stycken.

Grymt! Förväntade mig inte svar så snabbt, ska sätta mig och läsa igenom det där lite senare. Mestadels till skogs kommer det nog bli.

Testhelger har jag inte ens tänkt på. Tack!

Har skummat igenom det där lite nu. Läste någon annanstans också att radon är prisvärt. Dock har jag ingen aning om vad jag ska ha för tum osv . Jag var påväg att köpa en merida på XXL förra sommaren men är glad att jag hade is i magen och väntade tills nu.

De två jag funderat på är annars

Merida big nine - 6 495:- och ghost se 2970 - 8 499:- . Jag är väl i helhet ute efter en helt okej cykel, har inget att jämföra med sedan tidigare heller.

Tack för alla tips ! Som sagt bäst är nog att åka och testa på plats för att se vad som passar bäst storleksmässigt osv. En bekant tyckte jag skulle slå till på en AM hoj, jag har ju dock snöat in på ht. Så får se vad det slutar med.

Tänkte ta downhills-oskulden i Åre i sommar, det kanske leder en på rätt väg.

Tillbaka
Topp