nybörjare downhill

DHKona

Ny medlem
nybörjare downhill
hejsan

jag har precis skaffat mig en Kona Stab De-lux downhill.

och jag hade tänkt börja cykla lättare downhill
men jag bor i nordvästra skåne och här är inte direkt det ultimata downhill ställe..

så jag undrar om det finns bra roliga ställe och cykla på. närmsta här är typ kullaberg.
skulle vara trevligt att få lite tips osv,

och finns det några som cyklar på kullaberg här?

nybörjare downhill
Sitter i samma sits som du (bor i landskrona). Bristen på terräng suger verkligen! Det enda mig veteligen som duger för DH är Vallåsen, tar väl iofs inte mer än 45 minuter att köra från helsingborg. Det är nice!

nybörjare downhill
okey.. men kullaberg kan vara rätt roligt med. gäller bara hitta dom roliga stigarna.. :)
rätt enkel terräng.. sen i vår/sommar ska jag prova mer på kullaberg.. måste nog byta kedjan och dreven bak först.. och kanske nya däck.. :)

men det tradiga är att jag inte har nån direkt att cykla med.. har typ en polare bara som kan cykla med mig.. men han pallar inte mycket.. bara cyklar ifrån han..:P

ska själv nog ochså sticka till vallåsen nån dag.. men jag har tyvärr ingen bil och körkort.. :(..

nybörjare downhill
Jag rekommenderar Vånga, åkningen där är riktigt skojj. Mer teknisk och svårare än vallåsen även om de inte är riktigt samma längd på spåren.

Tycker man träffar trevligt folk alltid när man är både i vallåsen och vånga och kör så även om du inte har någon dh-polare att åka ner med så lär du träffa nytt folk på plats

nybörjare downhill
jag köpte min kona stab deluxe begagnad av en kille i östersund, för 6500kr Inkl frakt,
och det är 03 model..
med ny bak dämpare,

Fox vanilla R..

nybörjare downhill
DHKona skrev:
-------------------------------------------------------
> jag köpte min kona stab deluxe begagnad av en
> kille i östersund, för 6500kr Inkl frakt,
> och det är 03 model..
> med ny bak dämpare,
>
> Fox vanilla R..