Nybörjare gbg

Currix

Ny medlem
Nybörjare gbg
Halli hallå! Såhär ligger det till, efter en helg i gävle med bara en liten runda Mtb blev jag toksåld.

Jag känner ingen i mina hemtrakter som pysslar med roligheterna och skulle behöv hjälp med i princip allt.

Läste om en "anläggning" i Alafors som verkade lovande eftersom man fick hyra cykel. Med tanke på att jag antagligen kommer bli helt fast i dethär när jag väl får börja på riktigt så kan även hjälp med vad man ska satsa på för cykel etc. vara fint. I backen i gävle pratades det om att köpa begagnade grejer och meka själv? Jag är helt lost i vilket fall!

Om någon känner sig manad att utbilda en stackare, gör det!

Nybörjare gbg
Välkommen till Happy!

Du är på väg att skaffa dig en trevlig hobby! Men det behövs lite mer info för att hjälpa dig. Ska du cykla i skogen eller utför? Eller båda? Har du någon maxbudget? Osv.

Surfa lite, besök lite cykelbutiker och försök fundera lite vad du vill. Sen får du hjälp med detaljerna här! Lycka till!

Nybörjare gbg
Ojojoj. I gävle kördes det i skogen i mestadels nedförsbacke, så skog antar jag, håhå!

Jag är nog villig att punga ut med en del när det är dags, men man vill ju gärna komma undan så billigt som möjligt.

Vad undrar jag.. Tja, alltså, behöver man särskilda kläder? Får man ge sig ut i skogen hur som helst? Vilka skydd är nödvändiga? Jag vill ju vet allt.

Helst skulle jag ju möta upp med nån i Göteborg som kan instruera osv.

/ Caroline

Nybörjare gbg
I skatås så har CK Masters en tjejträning för MTB varje torsdag tror jag. Där kan man också få låna en cykel om man är där tidigt. Kanske något som skulle vara aktuellt för att se ifall du tycker det är lika roligt i GBG som i Gävle.
Om du fastnar för det så är det bara till att köpa en egen cykel och hänga med på dom olika Raiderna som går omkring i GBG området.

Tillbaka
Topp