Nybörjare MTB... Köpråd m.m.

paulier

Ny medlem
Hej alla cyklister!

Är en nybörjare inom MTB cykling och går i tankarna att köpa min första MTB!
Har kollat runt på massvis med olika trådar om köpråd(även läst guiden) men hittar inte riktigt några bra svar som passar mig.
Cykeln kommer att användas till att köras i skog och på grusvägar, men även stundtals som pendlarcykel när det tillåts!
Vad jag har förstått så ska det va minimum Deore växlar om det ska hålla?
Cykeln kommer cyklas minst 3 ggr i veckan i skog och mark!

Jag kan även tillägga att jag har en kompis farsa som säljer sin allebike med carbonram, xt växelsystem rakt igenom, olje/luft dämpare etc, han vill ha 14000 för den och 2 år på nacken! Vad jag har förstått så är den sparsamt körd, 1 cykelvasa 1 gbggiro och lite träning säg att den har gått runt 100-150 mil! Nypris 19000 kr, vad är det "riktiga" priset för den hojen? Detta är dock över min budget, men ja det är en fin cykel!

Det jag vill veta lite om är vad ni tycker om diverse olika märken osv. Hur är det att beställa från tyskland/england grisen i säcken?
Tillslut så är min budget för cykeln 8000 kr +/- 1000 kr.

Så kära medlemmar ge mig lite mer kött på benen och överös mig med tips på fina cyklar!

Mvh Kristofer

Gå in hos bike discount.de och leta upp den bästa Radon ZR Race eller team du har råd med så har du gjort ett bra köp i den prisklassen. De brukar dyka upp som dagens deal lite då o då och är du annumera ruskigt prisvärda.

/T

Fast bike-discount har inte lagt upp särskilt många av de nya modellerna än. Annars har jag själv en Radon 29er och är nöjd med den.

Bor du nära Västerås så öppnar XXL imorgon. De har en klart prisvärd Focus inom budget.

http://kundblad.xxl.se/ExtraSve/ppningsfestVsters/

Edit: Sidan 20, inte den på första uppslaget även om den är billigare. :)

Senast ändrad:
lekyc skrev:
-------------------------------------------------------
> Fast bike-discount har inte lagt upp särskilt
> många av de nya modellerna än. Annars har jag
> själv en Radon 29er och är nöjd med den.
>
> Bor du nära Västerås så öppnar XXL imorgon.
> De har en klart prisvärd Focus inom budget.
>
> http://kundblad.xxl.se/ExtraSve/ppningsfestVsters/
>
>
> Edit: Sidan 20, inte den på första uppslaget
> även om den är billigare. :)

Det va ett bra pris på focusen, men bor tyvärr i göteborg :P
Radon cyklarna ser intressanta ut :) får kolla in de lite mera!
Men det är minst deore på komponenterna som är intressant eller?

Tillbaka
Topp