Nybörjare på Mtb

MTB Åkaren

Medlem
Nybörjare på Mtb
Jag ska börja cyckla mtb på lokala sitgar med rötter och sten samt testa mtb bana.
Min budget är max 13000 kr, ge mig några förslag på vilka cyklar som ger mig bäst valuta för pengarna.
Mina krav på cykeln är: luftdämpare med minst 120 mm (Rock shox), gärna shimano deore drivlina, 29 tum däck och strl L-XL.

Nybörjare på Mtb
Vilken som helst inom din budget, bara för att den är röd, eftersom röda cyklar är snabbare.

Allvarligt talat, har du några idéer vilka cykelmodeller du tycker om? Sedan kunde man jämföra/kritisera dem så att du inte råkar skaffa sig något olämpligt.

Senast ändrad:
Nybörjare på Mtb
Mb31 rescue. Man får in näst billigaste med dropper på det?

Norco fluid om den fortfarande finns på rea på bike24.

26bikes har lite option på eller nära budget om det ska vara fetare grejor

Nybörjare på Mtb
Mb31 rescue. Man får in näst billigaste med dropper på det?

Norco fluid om den fortfarande finns på rea på bike24.

26bikes har lite option på eller nära budget om det ska vara fetare grejor

HT 1 finns kvar på rea (26% rabatt för tillfället)
TS får dock skynda sig att bestämma sig, då de bara har 2 ex kvar av L och resten av storlekarna är slutsålda...

Nybörjare på Mtb
Canyon Stoic 2 kanske?

Nybörjare på Mtb
Skulle villa provköra
Canyon Stoic 2 kanske?

Hur bra är sountour gaffeln är inte rock shox bättre?

Nybörjare på Mtb
Canyon Stoic 2 kanske?

Hur bra är sountour gaffeln är inte rock shox bättre?

Nybörjare på Mtb
Fast gaffeln på mb31 får man vara nöjd med. Speciellt om man räknar in att det går att byta dämpare till Charger om man inte är nöjd m motion control

Nybörjare på Mtb
Jag har gillat Orbea när jag testat deras hojar. Svårt att ge råd i den prisklassen. Jag skulle snegla på begagnat om du kan få med dig någon som kan bedöma hur hårt cykeln gått.

Nybörjare på Mtb
Den KAN vara bra för priset. Men jag blir lite skeptisk till "hemmabygge" aspekten. Det dom där radoncyklarna har till sin fördel ör ju just att man får extremt bra komponenter för pengarna. Troligare är nästan att det plockats det som ansetts värt att ha till annan cykel / sålts separat än att det är komponenter som är plockade för att vara något drömbygge. Rebagaffel?

Tillbaka
Topp