Nybörjare ska köpa trainer

kali64

Medlem
Hej,

Plockade upp landsvägscykel efter många års uppehåll. Nu tänkte jag uppgradera min "man cave" med en smart trainer och hoppas på lite tips här vad jag ska ha.

Tänkte använda min vintercykel med 10d GRX och har en Wahoo Element dator.
Klubben kör lite Zwiftpass men jag tycker att Zwift är väldigt dyrt. Finns det billigare alternativ till Zwift om man vill köra mot andra? Tror jag behöver den moroten annars riskerar trainern att bli lite använd.

Tacksam för era kloka råd.

Hej,

Plockade upp landsvägscykel efter många års uppehåll. Nu tänkte jag uppgradera min "man cave" med en smart trainer och hoppas på lite tips här vad jag ska ha.

Klubben kör lite Zwiftpass men jag tycker att Zwift är väldigt dyrt. Finns det billigare alternativ till Zwift om man vill köra mot andra? Tror jag behöver den moroten annars riskerar trainern att bli lite använd.

Finns MyWhoosh som är gratis, dåligt optimerat så kräver en rejäl dator om man kör på Windows. Funkar lite bättre på klenare enheter om det är android/Ipad.

Kan du vänta är Jetblack Victory mest trainer för pengen just nu men då kommer den i början nästa år. Annars hade zwift drive på kickr core med zwift play kontroller nyligen. kanske gäller fortfarande.

Hej,

Det borde dock gå att få zwift i jobbets friskvårdsersättning, om du har turen att ha sånt.

https://rouvy.com/pricing är snäppet billigare än Zwift. Största skillnaden är om man är 2, då Rouvy har ett Duo-abbonnemang. Rouvy har inte lika många cyklister men håller hög kvalitet tycker jag.

För mig är största moroten training plans och det finns på båda.

IndieVelo är gratis men är nu också uppköpt och omdöpt, men även det har funkat helt ok när jag testat. https://indievelo.com/

Zwift går på friskvårdsbidraget om utrymmet finns. Du kan ju prova två veckor eller vad det är och sedan köpa en månad, eller vad du tycker. Låter inte som du tänkt köra trainer i sommar i alla fall så är behöver du ju inte.

Sen undrar jag om du inte använder vintercykeln på vintern eller om du tänkt plocka in och ut den? För mig är tillgängligheten viktig, annars är risken att vissa pass inte blir av.

Jag köpte en Elite xrt (ed). Den har gått 100 mil någonstans. Funkar bra men kunde fungera bättre. Jag har en äldre cykel på den., dedikerad.

I brist på erfarenhet av andra program och trainers lämnar jag inget råd. Zwifts växellösning på en äldre cykel i rätt storlek kan vara både bra och ekonomiskt, men jag har inte testat. Där kanske någon kan fylla i?

Tack så länge, bidraget är sen länge uppätet av tennistimmarna.

Såg att man kan "cancel" och hoppa på igen. Då blir det bara 1/3 av priset då jag bara behöver 4 ev 5 månader. The rest is outdoors.

Hej,

Med en Wahoo trainer, Elemnt och Trainingpeaks (gratisversionen) kan du köra olika träningsprogram. I Trainingpeaks finns olika pass att köra eller så kan du bygga egna där. Du kan också köpa träningsprogram från t ex High North Performance (hela biblioteket för £39) och lägga in i kalendern på Trainingspeaks (funkar med gratisversionen). När du dragit passet till kalendern i Trainingspeaks tankas passet över till din Elemnt som sedan styr trainern.
Wahoo Kickr Core är utmärkt och finns att köpa som "certified reconditioned" för €400 direkt från Wahoo (slut just nu).

Tillbaka
Topp