Sushiburger
Medlem
Nybörjare - tips på cykel?
Jag har just nu en vanlig citycykel som är väldigt gammal och jobbig att cykla med. Vad började som en runda runt stan varje kväll blev allt längre cykelfärder och nu kan jag cykla 1.5-2h per kväll. Jag hade lätt velat cykla längre men jag har inte rätt cykel för det. Jag har börjat fundera på att cykla längre färder men är en nybörjare och vet inte ens vilken cykel jag ska köpa. Jag vet inget om hur man använder långdistans cyklar och är väldigt van vid min fotbroms. Idéen av en cykel utan en fotbroms skrämmer mig lite haha.
Jag undrar därför om ni skulle kunna ge mig lite rekommendationer på hur jag kommer in i långdistanscykling. Jag bor i Malmö och om ni känner till några bra kurser/klubbar för nybörjare hade jag gärna gått med.
Jag måste dock börja med en cykel. Jag är student och börjar gärna med en lite mer ekonomisk cykel. Jag är kvinna och lång (175cm). Några tips på en billig och bra cykel för nybörjare inom långdistans uppskattas!
Tack på förhand.
Jag undrar därför om ni skulle kunna ge mig lite rekommendationer på hur jag kommer in i långdistanscykling. Jag bor i Malmö och om ni känner till några bra kurser/klubbar för nybörjare hade jag gärna gått med.
Jag måste dock börja med en cykel. Jag är student och börjar gärna med en lite mer ekonomisk cykel. Jag är kvinna och lång (175cm). Några tips på en billig och bra cykel för nybörjare inom långdistans uppskattas!
Tack på förhand.