Nybörjartips!

Knivis

Ny medlem
Nybörjartips!
Jag har nyss blivit medlem här och vet inte riktigt vilka "regler" som gäller men ni får säga åt mig om jag gör fel. Däremot har jag redan fattat att det verkar vara folk med koll här :)

Nu är det såhär. Att för 15 år sen var MTB mitt liv och jag tävlade för en klubb och sådär.. Sen blev jag sjuk i 15 år men har nu blivit frisk. Jag drömmer om att kunna ta upp cyklandet igen. Kanske inte på en tävlingsnivå men att ändå kunna sticka ut i skogen för att det är så förbannat roligt.

Man måste nog räkna mig som jättenybörjare nu och jag är kanske lite svag fysiskt än men vill höra om ni har några tips på ställen där det är roligt och enkelt att cykla? Eller om det finns några att cykla med som pallar med nån som kanske måste vila och ta det lite lugnt oftare än andra?

Som sagt, ge mig alla tips jag kan behöva för att kunna börja lite smått igen. Jag bor i södra Stockholm förresten..Tack

Nybörjartips!
Hej Hanna

Välkommen (tillbaka) i MTB-träsket :-)

Håll utkik här på Happy, det dyker ofta upp inbjudningar till olika turer.
I tråden brukar det ofta stå ifall de är en träningstur (högt tempo) eller en Happy-ride (lugnare tempo)
(annars är det bara att fråga i tråden)

Lycka till.

Nybörjartips!
Södra Sthlm är ju lite oprecist men om du kan ta cykel med på tåg eller bil så finns det ju hur många ställen som helst söder om stan. Paradiset, ligger mellan Länna vägen och Södertäljevägen vid sjön Ådran. Har själv bara vart där en ggn men minns det som ett kanonställe!

Ute vid Flottsbro i Huddinge, nästan nere i Botkyrka har du fina mtb spår, utmarkerade dessutom. På sina ställen lite tekniska men med vilja och tid går det även för en nybörjare.

Hellas strax utanför Hammarbysjöstad, vid Nacka har massvis med spår och dessutom grusvägar som kan passa den som legat av sig lite......Där kör väldigt många härifrån Happy på sk. Happyrides.
Från Hellas kan du ta dig ner till Saltis eller TYresö också, från TYresö kan du haka på sörmlandsleden och ta dig långt, långt om du orkar och vill.......

Förresten ska du såklart kika på Bruses "stigoteket"

http://www.stigoteket.se/

Nå, lycka till!!!
//A

Nybörjartips!
Tack för dom bra tipsen!
Jag bor på Hägerstensåsen, men alla dom ställena du skrev Axel är ju platser jag kan ta mig till.
När det begav sig för 15 år sedan bodde jag inte i Sthlm, och det är därför jag inte heller har så bra koll på platser att cykla på här.

Nybörjartips!
Det är grymt hårda regler här, inger särskrivning för då får man rikta hjul åt hela kvarteret bl a.

skämt osido så är det bara sunt förnuft som råder, o att man har kul =)
riktigt riktigt kul =D

mvh.

Nybörjartips!
Knivis skrev:
-------------------------------------------------------
> Tack för dom bra tipsen!
> Jag bor på Hägerstensåsen, men alla dom
> ställena du skrev Axel är ju platser jag kan ta
> mig till.
> När det begav sig för 15 år sedan bodde jag
> inte i Sthlm, och det är därför jag inte heller
> har så bra koll på platser att cykla på här.

Hör av dig om du vill ha sällskap, jag hittar ju och jag är i sån usel form att jag nog matchar dina 15 års frånvaro......:)

//A

Nybörjartips!
Hejsan, jag bor också på Hägerstensåsen och mitt tips är att om man bara ska köra någon timme så fungerar tallskogen nere vid solberga alldeles utmärkt. Ganska mycket stigar och lagom nybörjarvänlig terräng.

Nybörjartips!
Hej Knivis, jag ger mig tusan på att Axel menar att du ska börja cykla med Spårvägsmotionärerna, fast han glömde berätta det:-) Till våren kommer träningen åter igång, både på landsväg och mtb, då är du hjärtligt välkommen att hänga med. Vi kommer att ha nybörjarturer och köra igång väldigt långsamt och fint så att alla ska känna sig välkomna. Kolla länken nedan. Vi utgår ifrån vår klubblokal i Källbrink, Huddinge. Då jag själv bor i Hökarängen så är det en mil till klubblokalen.

Vill du kolla in spårvägsmotionärerna lite mer så klickar du på länken nedan (www.cykelmotion.se). Just nu är det spinning som gäller, som du ser. Även denna kommer att komma igång igen efter juluppehållet.

Som sagt; välkommen att prova att köra med oss i vår.

Nybörjartips!
Johan S skrev:
> Hej Knivis, jag ger mig tusan på att Axel menar
> att du ska börja cykla med
> Spårvägsmotionärerna, fast han glömde berätta
> det:-)

Ha, ha...precis! Tur att du skuggar mina trådsvar Johan, annars kunde det lät bli tokigt :)

Nybörjartips!
Tack Johan, det låter hur kul som helst. Jag skulle gärna vara med. Jag skulle också jättegärna vara med på spinningen som börjar igen efter jul. /Hanna

Nybörjartips!
Kul att du börjat cykla igen. För visst är det förbannat roligt!

Sen finns ju alltid "världens bästa skog" som är Sicklaskiftet, Nackareservatet, hellasgården elelr Erstavik. Oändligt med stigar som aldrig tar slut.

Och bäst av allt: nära till fikat ;~)

Gör som AxelSthlm säger, kolla in "min" Stigoteket (klicka på medaljen hehe) "en av Sveriges 100 bästa sajter". Imorgon är det fö prisutdelning, ska hem å stryka fracken!

Nybörjartips!
bruse skrev:
> Imorgon är det fö prisutdelning, ska hem å stryka fracken!
>

Grattis bruse! Det var kul att höra.

Knivis: Välkommen tillbaka till MTB-träsket igen!

Nybörjartips!
Hej! Jag bor i Haninge och sticker ut så ofta jag kan. Är också ganska ny på det här, men är helt biten. Du får väldigt gärna hänga på någon dag, jag brukar lägga ut en trevare här på Happy.
Vore himla kul med sällskap!

Nybörjartips!
Som sagt, det vore jättekul att inte behöva cykla ensam, utan med någon som har lite koll på var man är och sådär. jag ska hålla utkik efter trådar här!

Nybörjartips!
Eller starta en själv. Det brukar inte vara så svårt att få med sällskap. För korta närturer så finns det hyggliga möjligheter i Årstaskogen också.

Tillbaka
Topp