MontyMonty
Medlem
Nyckelbensbrott råd
Hej, lyckades bryta nyckelbenet i lördags när jag var ute på grusvägar med styvfar, cyklar normalt inte grus så det var dumt av mig att försöka hänga på gubben som är lite äldre men snabb som fan, jag var dessutom på min fixed gear utan grusdäck, inte jättesmart. Sugen på att köpa en gruscykel nu dock, för det var jäkligt kul tills olyckan var framme.
Hursomhelst nu ligger jag här i väntan på ny röntgen (om 7 dagar) för beslut om operation eller ej, men jag fick i princip inga råd eller tips på vad man bör och inte bör göra, om armen bör vara i nån speciell position osv för att ev läka bättre. Fick nån slags slinga som armen hänger i.
Är det nån som har tips/råd.
Försökte kontakta ortopeden idag men kötiden var över 4 tim så växeln hann stänga
sorry för lång text
Hursomhelst nu ligger jag här i väntan på ny röntgen (om 7 dagar) för beslut om operation eller ej, men jag fick i princip inga råd eller tips på vad man bör och inte bör göra, om armen bör vara i nån speciell position osv för att ev läka bättre. Fick nån slags slinga som armen hänger i.
Är det nån som har tips/råd.
Försökte kontakta ortopeden idag men kötiden var över 4 tim så växeln hann stänga
sorry för lång text