Nyfrälst
Köpte en Scott Montana i höstas, mest som transport cykel, men fick den stulen efter ett tag. Sen hände det otroliga att polisen fick rätt på min cykel igen. Så nu var jag ute och körde i lite teräng med den. Jösses, det var skoj!
Min fråga: Räcker en cykel av denna kalibern (med Alivo/Acera växlar) till om man vill köra lite hårdare mountainbiking. Det verkar ju som de flesta verkar köra med lite fetare grejer här... =)
Är det annars några problem att byta ut t.ex. växlar mot bättre saker? (Den som snodde min cykel vårdade den inte precis väl, lite skador här och där så kanske måste byta ut grejer i vilket fall)
Helt otroligt vad roligt det är med mountainbike, det kunde jag aldrig tro! ;)
// Björn - nybliven happyit
Min fråga: Räcker en cykel av denna kalibern (med Alivo/Acera växlar) till om man vill köra lite hårdare mountainbiking. Det verkar ju som de flesta verkar köra med lite fetare grejer här... =)
Är det annars några problem att byta ut t.ex. växlar mot bättre saker? (Den som snodde min cykel vårdade den inte precis väl, lite skador här och där så kanske måste byta ut grejer i vilket fall)
Helt otroligt vad roligt det är med mountainbike, det kunde jag aldrig tro! ;)
// Björn - nybliven happyit