Nyhappyist

Nyhappyist
the_TnT skrev:
-------------------------------------------------------
> lundatok skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag tycker att vi borde ha en topplista och
> ett
> > rankingsystem utifrån dom som postar mest.
>
> Det främjar bara att folk skriver en massa
> skitinlägg för att klättra på listan. Själv skulle
> jag gärna krypa nedåt ett par hundra hack men jag
> har så dålig karaktär :(
>
> Carpe Diem!
> Fock the liquid picnic.

Typ som det jag skirver nu?

Bla bla bla bla huppellihupp...

Det var en gång en kedja som hette Kedjelina. En gång när hon var ute och gnisslade kom Kalle oljekanna. Dom började prata lite och det ena ledde till det andra. Kalle bjöd hem Kedjelina till sin lägenhet. Kedjelina gnisslar inte längre nu!

Nyhappyist
Burner: Tänkte skriva den lite råare men sen kom jag på att ord som "spruta" inte gör sig på ett MTB forum sålänge det inte rör sig om kedjeolja... Eller ja just det. :)

Nyhappyist
Kan passa på att säga att jag också är nybliven happyist, har tittat runt en hel del här men har inte postat nåt än förrän nu. Tycker det är skoj att ha hittat andra mtb-människor! Själv har jag kört mtb i många år nu, men skulle gärna köra mer så jag hänger gärna på happyturer när det finns tid (bor i Göteborg).

Nyhappyist
Välkommen du också fox! Leo slänger nog ihop en tur snart igen. Det brukar inte vara långt mellan dom där nere i Götet tycker jag mig ha förstått...

Nyhappyist
Alla nyhappyister, varmt välkomna. :-) Kul med en presentationstråd Linda, det är inte så många som "vågar" skriva om sig utan håller sig mest anonyma bakom alla nicks. Det finns även en gammal tråd med lite presentationer om man vill läsa, spana in här om ni är nyfikna på den Jobb/Skola?.

/Leo

ps. Ja, en massa cykling är det i Göteborg, prova sök på "Göteborg" så får du se fox! :-)

Nyhappyist
Linda : Kool. Och kul att du hittat hit. Behövs i mitt tycke fler yngre, då småbarnsföräldrar i 30-årsåldern tycks en aning överrepresenterade. (Inget ont om er dock) För övrigt har jag varit i Hok. På slutövningen i lumpen för ett par år sedan irrade jag in i skillingaryd med min pluton från Boden. Fienden avancerade tydligen genom Hok sas det. Nåväl, ni tycks ha överlevt. =)

Välkommen!
/Fredrik

Nyhappyist
Den största frågan jag ställer mig nu är varför Google ger mig denna annons passande denna tråd:

"Helenas Underkläder
Sexiga underkläder, lågra priser. Stayups, trosor och korsetter mm."

Trodde det var ett MTB-forum!?

Nyhappyist
Linda skrev:

> Eller vart ska
> jag inte cykla förrän jag blivit aningen bättre?

Fel inställning! Cykla överallt så BLIR du bättre! Men kom ihåg, cykeln går sönder, du läker - var rädd om cykeln! :)

Välkommen!

Nyhappyist
Gnällspik 22:07 fick jag punktering när jag hade 14 km
kvar! De'ru då är man glad för extra slangar.

Välkommen ombord Linda!

Det du ser här är bara en normal trådurpårning. Vi har gott
om sådan här på Happy grabbar;-]
/Jerry

Muerto skrev:
> lundatok: Griniga gamla gubbe! ;) Nej, orkar inte
> ut och cykla nu. Klockan är ju över 10 för
> fasiken! :)
>
> /Muerto
> 3 arbetsdagar kvar till joyride!
> (mina inlägg)

Nyhappyist
Elin skrev:
>
> Fel inställning! Cykla överallt så BLIR du bättre!
>

Njaa, med måtta måste jag väl ändå säga. Klart att man ska hoja lite knepigare än man tror sig klara av, det är då man utvecklas, helt rätt. MEn att cykla way too kniviga partier måste väl ändå ta glädjen ur cyklingen, promenera i skogen gör jag helst med vandringskängor, inte cykelskor. ;)

Nyhappyist
Så sant, måste man hoppa av cyklen var femtionde meter så tröttnar man. Man måste hittar stigar med någorlunda flyt för att finna glädjen i cyklingen.

Nyhappyist
Elin skrev:
> Fel inställning! Cykla överallt så BLIR du bättre!
> Men kom ihåg, cykeln går sönder, du läker - var
> rädd om cykeln! :)

Rätt inställning ;-) Ett besök på akuten kostar några hundra, en ny bakväxel kan kosta en förmögenhet...

Nyhappyist
Linda: Klart det finns gränser. Men bara genom att inte vilja gå av cykeln när det ser svårt ut, har du kommit en bra bit på vägen. Visst händer det att man flyger över styret, men då vet man i alla fall hur man inte ska göra nästa gång :) Fast är man rädd för att vurpa blir det genast lite knivigare...

jtl: Precis, så nu vet du vilka stigar du ska visa mig och vilka du kan sortera bort... Men se till att ha 112 inprogramerat så att ambulanstransporten till NÄL går fort! :)

Nyhappyist
Jerry: Det var just pga dessa ständiga punkteringar jag skaffade camelback. Fick liksom inte plats med tillräckligt med slangar i ryggfickorna på tröjan! :)

Nyhappyist
Muerto skrev:
> Jerry: Det var just pga dessa ständiga
> punkteringar jag skaffade camelback. Fick liksom
> inte plats med tillräckligt med slangar i
> ryggfickorna på tröjan! :)
>

Har du inte vatten i camelbaken? Skumt..
/J

Nyhappyist
bigmollo: Jajajjajajajajajajaj, viktigpetter! Nu är det så att väskan/camelbacken rymmer 8.5 liter packning och 1.5 liter vatten så det få plats ett par slangar också. Eller eg. har jag bara en slang där i. En DH-slang, räknar med att om jag har den i väskan så punkar jag inte.

Nyhappyist
kan väl också passa på att presentera mig då. har ju skrivit några inlägg innan, men inget direkt intressant kanske, bara dumma frågor. :P
aja, här är jag iaf. kompis med fox, vi jobbar ihop bl.a. och brukar hoja tillsammans men det har inte blivit så mycket seriöst än eftersom vi inte haft tid helt enkelt. hoppas ändra på det nu i sommar! verkar ju som redan konstaterats som att det blir en del happenings i göteborgsområdet. :)

Nyhappyist
Tobe skrev:
> Verkligen kul att det är fler och fler tjejer som
> dyker upp här! =)
> Könsfördelningen kanske jämnas ut snart? =)

Härligt optimistisk inställning!

Nyhappyist
Vänta nu.... sida 3 o vi pratar fortfarande om cykling..... nu börjar det spåra ur totalt....
I vanliga fall så är vi ca 3 varv runt månen o är totalt vilse

---
Jajaja stava kanske man kan ... ibland

Senast redigerad av en moderator:
Nyhappyist
Linda skrev:

> Gummiankan: Axamo - var då? Och på Hallby finns
> det mtbslinga eller är det de vanliga spåren som
> gäller? Har varit uppe och åkt skidor ett par ggr
> på Hallby men då blev det mest ligga och nöta
> konstsnö. Vilka alternativ finns? Eller vart ska
> jag inte cykla förrän jag blivit aningen bättre?
> Perfekt att ha ngn att pumpa på info - grattis!
> :)
>

Vi axamosjön så går det ngra löpspår, snabba relativt breda skogsvägar och 0 kupering. Med andra ord så går det väldigt snabbt, vanligtvis så håller man ett snitt på runt 26-30km/h. Vad det gäller hallby så finns det ett MTB-spår där. 6 km, ser inte så jobbigt ut men då det är rätt kuperat så är det tillräckligt för att man ska bli duktigt trött.

Tillbaka
Topp