Nyhet från Trek?!

Nyhet från Trek?!
Fredrik Z sa:
Har de uppfunnit samma sak som Endura redan uppfunnit?
Nästa år kan de uppfinna hjulet, det skulle verkligen föra cyklingen framåt om vi skulle ha hjul.

Inte Enduras uppfinning, linern är utvecklad av Koroyd och används även i Smith hjälmar. Hursomhelst, det skulle vara intressant att höra vad Koroyd folket säger om Bontrager/Treks version. Undrar vilken av dem som funkar bäst vid olika typer av “impacts”.

Nyhet från Trek?!
Jimel sa:
Manurhin2 sa:
frause sa:
Wst sa:
Det måste finnas nån reklamare här som kan förklara detta: Bikini-tjejer säljer bilar, nånting jag vill ha nära nånting jag kanske kan tänkas vilja ha, skapar begär för det jag inte visste att jag ville ha, ok jag fattar. Du får ett smakprov på ICA, det finns en grottmänniskoinstinkt att inte lämna affären i tacksamhetsskuld, så du köper mer, jag fattar det med.

Men detta? Blåsa på med stortrumpeten för kejsarens nya kläder? Jag kommer rodna av sekundärskam å Treks vägnar när jag ser sonens Trek imorgon bitti...
är det bra reklam för Trek? Kommer jag vilja köpa en Trek nu av sympati med idioterna på deras reklambyrå? Jag fattar inte!

Alla kommer ju komma ihåg Trek nu.

Tror att alla vuxnas bestående intryck av TREK är kopplingen till USPS och vitaminskandalen .

Aldrig hört talas om, lust att sammanfatta eller länka?

Googla på ex : Armstrong usps trek doping

Nyhet från Trek?!
När Bike (d) slagtestade hjälmar fick Smith mkt dåligt betyg pga att den dämpade slag för dåligt pga det hårda materialet.
Men det kanske är bättre nu?

Nyhet från Trek?!
Klavikel sa:
Akoa sa:
Klavikel sa:
Skyddar hjärnan "upp till 48 gånger effektivare" än vanliga frigolithjälmar.
Nähäpp, tydligen inte tillräckligt coolt för er svennebananer...

Ni ville väl egentligen bara ha en 3D printad ram som väger 213g mindre och som man måste ta ett topplån för att ha råd med.

??‍♂️

Jag vet inte vilken typ av banan du är men om du tror att "upp till 48ggr" betyder att den är 48ggr bättre än en bra hjälm så är du nog en mosig banan. Ta den sämsta hjälmen och att den sitter sämst så kanske du kan hitta ett tillfälle när den är 48ggr bättre än en lös jula-hjälm. Om du tycker det är det mest revolutionerande som hänt cyklingen på 30år så är du nog en banansmoothie, vilket iofs är gott.

Inte någonstans skrev jag att den var 48 gånger bättre.
Dock citerade jag deras egna text (med citationstecken)

Vidare står det att hjälmen förhindrar hjärnskakning i 99 fall av 100.
Om inte det är goda nyheter nog för dig så är du nog en skum banan.

Din lilla skumbanan (ev. med särskrivning)

Gillar inte skumbanan alls faktiskt. Hellre skumma bananer.

Så i 99 fall av 100 hindrar den hjärnskakning? Det är ju helt fantastiskt. Detta gäller alltså i alla lägen överallt? 1% risk för hjärnskakning om jag blir påkörd av en bil som håller 100km/h? 1000km/h?

Återigen är det en studie beställd av Trek och inte ens dessa säger att det är vetenskapligt konstaterat att deras hjälm är bättre än en med MIPS.

Nyhet från Trek?!
Bananklase
1069743d1463021498-one-dugly-bucket-5054663404_2ebd634011.jpg

Nyhet från Trek?!
Jag får ställa mig till den lilla skaran som tycker detta var en ganska big deal.
Utifrån testerna som Pfaff länkade till: https://www.helmet.beam.vt.edu/bicycle-helmet-ratings.html grejar de alltså plats 1,2,3 av alla hjälmar de har testat.

Finns säkert saker att slå ned på i undersökningen men organisationen verkar vara oberoende och ha en vettig struktur?

Såg nu att det var 1:a och 3:a de hade kommit i testet. Andraplatsen hade deras MIPS ?

Senast ändrad:
Nyhet från Trek?!
Och i kategorin MTB hjälmar hamnade denna nya 48ggr säkrare hjälm först på 3:e plats.
Slagen av två varianter med MIPS.

nja.. detta var en PR flopp av sällan skådat slag

JWL sa:
Jag får ställa mig till den lilla skaran som tycker detta var en ganska big deal.
Utifrån testerna som Pfaff länkade till: https://www.helmet.beam.vt.edu/bicycle-helmet-ratings.html grejar de alltså plats 1,2,3 av alla hjälmar de har testat.

Finns säkert saker att slå ned på i undersökningen men organisationen verkar vara oberoende och ha en vettig struktur?

Såg nu att det var 1:a och 3:a de hade kommit i testet. Andraplatsen hade deras MIPS ?

Nyhet från Trek?!
Roger_Edvinsson sa:
Och i kategorin MTB hjälmar hamnade denna nya 48ggr säkrare hjälm först på 3:e plats.
Slagen av två varianter med MIPS.

nja.. detta var en PR flopp av sällan skådat slag

JWL sa:

Lika underligt som att bästa mtb hjälm kom 6:a ...

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp