Nyheter om bikeparks

Nyheter om bikeparks
Skistar kommer hålla alla sina anläggningar stängda under sommaren 2017. De hoppas att på så sätt spara in på personalkostnader och få en s.k. rekyleffekt under 2018. Då förväntar de sig en rejäl ökning av gäster pga ett års frånvaro. Man saknar inte kon förrän båset är tomt s.a.s.

Fast det är bara ett rykte.

Nyheter om bikeparks
Pelle Hå sa:
Skistar kommer hålla alla sina anläggningar stängda under sommaren 2017. De hoppas att på så sätt spara in på personalkostnader och få en s.k. rekyleffekt under 2018. Då förväntar de sig en rejäl ökning av gäster pga ett års frånvaro. Man saknar inte kon förrän båset är tomt s.a.s.

Åre alltså?

Nyheter om bikeparks
Pelle Hå sa:

Eller hur!
Seriöst, var har du hittat detta?

Det hela motsägs iaf av vad som står på bikingare.com

Nyheter om bikeparks
Pelle Hå sa:

Var får vissa personer allt ifrån? Fascinerande att du vet mer än oss som suttit med på möten med Skistar om cyklingen i Åre (jag har ingen aning vad dom har för planer med Sälen). Tvärtom, Skistar är mer positiva till cykling än någonsin förr. Åre Bike Park kommer vara öppen i sommar.

Nyheter om bikeparks
Jag har hört rykten om att det ska öppnas en park utanför Östersund, i nån mindre skidbacke. Kommer inte ihåg vad orten heter.

Edit: Åkersjön ska det tydligen vara.
De har tydligen facebook sida och hemsida ?

Senast ändrad:
Nyheter om bikeparks
En lördag efter klockan 02 så kan det tänkas att allt som skrivs inte är helt sant. Fast tråden handlade ju om sprida rykten, så varför inte?

Vernersson sa:

Bra där, Vernersson! Källkritik! =)

Nyheter om bikeparks
imrog sa:
Yxbacken i Norrköping hörde jag nått om..

Stämmer! De har haft öppet i några säsonger med några handbyggda leder (steniga och skapligt branta). Till i år har man fått ett rejält bidrag från arvsfonden så man har anlitat Trail Solution från Åre (?) för att bygga två maskingrävda leder. Har varit och rekat till fots och tycker det ser klart lovande ut!!

Det största problemet är väl att det endast finns ankarlift och att liftgatan är jäkligt brant....... Inte helt självklart att man kommer upp på första försöket.

<http://www.yxbackencykelpark.nu>

Nyheter om bikeparks
Pelle Hå sa:
En lördag efter klockan 02 så kan det tänkas att allt som skrivs inte är helt sant. Fast tråden handlade ju om sprida rykten, så varför inte?

Vernersson sa:

"Det var inte meningen. Jag var full." Det är ju som bekant en taktik som har funkat till det mesta genom århundradena, speciellt på nätforum om specialintressen. Men det är klart att man rundar av krogkvällen Börja på Happy och avsluta nattsuddet med att sprida lite rykten på Flashback att det var din grannes kusins hundvakts fasters frisörs gamla klasskompis nagelterapeuts trädgårdsvakt som mördade Palme. Bara för att man kan. Du var ju full liksom. Å andra sidan, varför är jag ens förvånad? Men som sagt, det är ju inne att åberopa behovet källkritik i var och varannat sammanhang numera. Så förlåt mig, jag var dum mot dig och jag ber om ursäkt att jag kränkt din grundlagsskyddade rätt att sprida påhittat skräp som har noll förankring i sanningen. Ett rykte är ju bara alternativa fakta.

62920142008105.jpg

Nyheter om bikeparks
rekrevs sa:
Pelle Hå sa:

Vernersson sa:

Det där synade jag på ca 0.2s :)
Vem som skrev inlägget tyckte jag var lätt avslöjande också.. Men alla har visst inte samma humor uppenbarligen :)

Nyheter om bikeparks
H. sa:
Alltså. Inte för att vara sån, men hur kunde man undgå ironin i Pelle Hås inlägg?

Kan bara tala för mig själv, känner inte Pelle Hå och/eller hans eventuella sinne för ironi.
Missade även att kolla klockslaget för inlägget *s*

Dessutom är jag nog desillusionerad av den moderna tidens desinformationkampanjer att jag reagerar som jag gjorde ?

Nyheter om bikeparks
Glisseur sa:
"Det var inte meningen. Jag var full."

Oj, du verkar nästan lite arg.

Jo, det var meningen. Jag var inte full.
Förlåt, jag ska aldrig mer skoja om något så viktigt som Skistars öppettider.

Fast du kan ju inte vara allvarlig, men jag gick nästan på det. Well played, sir!

Tillbaka
Topp