Nykär

Test005

Ny medlem
Nykär
Dammade av min Kona Dawg efter vinterdvalan.
Pumpade däcken, och fyllde på lite luft i dämparna.
Kollade bromsarna och oljade drivlinan....

Sen bar det av på en liten tur genom stan och ut i skärgården.
Det var mest en kort test för att se att allt funkade.

Har varit inne på att byta ut min Dawg mot en racigare HT, men nu vet jag inte längre. Den är ju så skön och åker som på räls... Min Kona är som en Mercedes i komforten och en BMW i sportigheten :)
Kändes som om man var nykär där man trampade fram med ett hånflin under hjälmen...Växlandes, bromsandes, trampandes och allting bara flöt på så där bra!

Det är härligt att cykla, speciellt på en Kona....! *Duckar*

Nykär
Förstår inte varför du duckar. Det är väl ingenting fel med att cykla runt på en heldämpad kona med lite freeride-stuk. Det måste ju finnas utrymme för alla typer av cykeltokar både här på happy och ute i skogarna.

Själv brukar jag cykla runt med XC-folk på min lite mer freeride-inspirerade Avanti Hotdog. Sänker jag gaffeln till 100mm, höjer sadeln lite och drar bak den så går det utmärkt att hålla samma tempo som XC-åkarna även på grusstigar/asfalt. Allting blir ju vad man gör det till...

Du har ingen bild på din Kona Dawg? De är ju riktigt tuffa!

Nykär
Det spelar ingen roll vad du har för cykel, så länge DU är nöjd med den.

"Well you, can't please everyone
so you got to please yourself"

Nykär
Heldämpad freeride cykel för xc, det är ju det enda rätta numera... ;-) Öppnar helt klart upp lite fler spårval och alternativ.

/Leo - som trampar runt i skogarna med en Bullit

Nykär
Cal, här är ett par bilder från förra sommaren på mig och Dawgen:

cpic3ec4a1c81b7a3.jpg

cpic3ec4a37bbd2a1.jpg

Nykär
Öhh, jag skäms inte för min Kona heller, var får ni det ifrån?

Menar ni *Duckar* i första inlägget så var det mer ett skämt om någon skulle 'bita' tillbaka med en liten mitt-märke-är-bättre-än-ditt-märke.

(Hmm, kanske inte var tillräckligt tydlig?)

Nykär
Härliga bilder!

Det blev nog lite misstolkning av ditt första inlägg där man fick intryck av att du av någon konstig anledning skulle skämmas för att du cyklar runt på en Kona Dawg? :-O

Skön färg på cykeln också. *avis*

Nykär
Precis! Det är det jag har numera, tack för att du satte namn på det, fånflin... Kör numera också med heldämpad Kona och jag har absolut inga funderingar på att återgå till hardtail. Var ute häromdagen med en kompis och vi bytte cyklar en liten stund. Det var hemskt studsigt och stötigt.

Nykär
Jag vill också ha en Kona.

Hittade en gammal MTBtidning från -95. Konan var den enda cykel i hela tidningen som hade den rejsiga look som cyklarna har nu, frånsett att rören var lite spinkigare. Men känslan för Kona är aldrig fel, det är ett magiskt märke!

Tillbaka
Topp