Nytt år - Ny cykel! (BILDER)

Pahoehoe

Medlem
Så har ännu en till gått över från framgung till helgung. Min gamla Sintesi Ahrntal står strippad och ensam i källarmörkret. Hedersplatsen i lägenheten bebos från och med i dag av en Giant NRS 2005.

Cred till Evalds som byggt en fin hoj och varit allmänt trevliga och hjälpsamma. Skall bli jääääkligt skoj att provcykla i helgen!

Bilderna blev inte vidare bra i min mörka hall men jag lägger ut några ändå.

IMG_2469_liten.jpg

IMG_2451_liten.jpg

IMG_2456_liten.jpg

IMG_2478_liten.jpg

IMG_2470_liten.jpg

IMG_2491_liten.jpg

IMG_2481_liten.jpg

IMG_2489_liten.jpg

/Anders

Grattis till nya pärlan ;-)

Ser ju så fräsch ut så jag blir alldeles avis vill också ha en fullgung och är jäkligt sjuk på just en NRS, önskar er många stökiga, leriga och härliga stunder ihop ;-)

Bosse

Rackarns fin NRS =)
Ram kit'et var grymmt snyggt i silver... Nu blev det svårt, ramkit eller NRS 3.
Om ngn undrar, köpa kompl. NRS 3 och flytta över fin prylarna till och OEM delarna
på ht'n som vinter cykel =/

Ha det iallafall så trevligt på nya leksaken.

nice, nästan så man blir avundsjuk, får nog byta upp mig till en fullgung när plånboken slutar säga nej, hopas det händer innan sommarn bara

fin cykel!
Själv sitter man & väntar på sin specialized epic marathon disc. skall komma i slutet av feb så det är inte så jättelångt kvar...
helgung skall bli intressant. speciellt med IQ brain dämpare, både fram & bak. Lockout är gammalt! ;)

Medhåll, den var verkligen snygg i alufärg. Undrar om den inte vore ännu snyggare utan de där vita prylarna på överröret. NRS är en bra ram. Bra val. Dessutom är det fint att se att hur VERKLIGEN har snyggat till utformningen av det-är-inte-alls-en-Horstlänk-sådeså-länkaget där bak.

Smalt platt styre och flipflopreglage verkar förstås helt ohyggligt läskigt tycker jag nuförtiden, men det beror ju på vad man ska ha den till.

Men vad är det för bromsar egentligen?

erik h Skrev:
-------------------------------------------------------

> Men vad är det för bromsar egentligen

Ser ut som magura

Ja nu ser jag, det är ju dessutom inte flipflop, jag tar tillbaka allt, förlåt mig! Jag fick för mig det och sedan satte en massa snurriga tankar igång om hur man egentligen kunde bygga på andras ok på flipflopparna. Allting helt i onödan alltså. Dåså. Fin cykel.

erik h Skrev:
sedan satte en massa snurriga tankar
> igång om hur man egentligen kunde bygga på andras
> ok på flipflopparna. Allting helt i onödan alltså.
> Dåså. Fin cykel.
> - SSomebody SStop me -

Det kan man oxå. mig veterligen ska man kunna använda Hope Ok till shimano så länge man köper konverterings packningarna från Hope :D du vet "gamla" XT bromshandtagen, de funkar ju ihop med nya oken, det bromshandtaget var ju igentligen en Grimeca konstruktion. bara att shimano bytt packningar o kör med mineralolja. Tydligen så ska Hopes handtag oxå härstamma från Grimeca = samma "utväxling" mellan cylindrarna.

det är i alla fall vad jag kunnat läsa mig till.

Kul att höra att det inte bara är jag som tycker den är snygg! Nästan så att "Madame kommer i andra hand" som Jerry Williams sa om sin hoj i filmen G 1983.

Bromsarna är ett par Magura Louise inköpta i Tyskland i somras. Alla delar, förutom styrlager och framväxel är fö överflyttade från Sintesin.

Finns det någon som kan tipsa en novis om hur man ställer in bakdämparen förresten? Fixar man rätt lufttryck först och därefter returen eller?

Wilier: Japp vi ses i helgen! Var och när?

/Anders

Justera bakdämpare kommer jag inte säga något om av princip:)

Tror det luktar franssons vid 11 tiden på lördag, vet inte vilken runda men det finns ju en del att välja på.

Väldigt stilig cykel...

Ojojojojoj....
Den var läcker, silver e fint. Kan tänka att det spritter i bena nu. "Ett bra val"
Jag var å smekte min NRS igår och kännde demonerna komma... blev cykelsugen igen.
Hoppas att man kan ta en tur imorgon men vet inte säkert då jag har besök ifrån STH.
Angående bakdämparn så e det ju ett litet laborerande som behövs innan det känns rätt, jag har pumpat min ganska hårt så den knappt har nått "sag" alls men den jobbar finfint över stock å sten.
Returen har jag oxå skruvat på men jag märker inte någon större skillnad, beror nog på att jag har hårt pumpat och känsligheten minskar, skulle tro att med lite mindre luft så skulle returändringarna kännas mer då hela hojen oxå blir lite gungigare.. skall prova lite att minska trycket nån dag.

hoppas att du blir nöjd med hojen.

Stiligt!

Men jag håller med om det där vita på toppröret, trodde först det var packmaterial du lämnat för att visa hur ny den var...

Grattis, ser ut som en mycket trevlig cykel!

Pahoehoe Skrev:
> "Packmaterial" ;-) Det var det värsta jag hört..

Jag är uppriktigt iaf :)

> NO SOUP FOR YOU!

Tjoho!

Tillbaka
Topp