Nytt däck till 26" mtb

sandblov

Medlem
Nytt däck till 26" mtb
Hej!

Var ute och cyklade i Änggården i söndags och upptäckte på hemvägen en reva på sidan av bakdäcket så att slangen putar ut lite. Så antar att jag behöver ett nytt om jag inte vill få punka hela tiden (för det går väl inte att laga på något smidigt sätt)?

Jag har en sån här cykel http://www.vitusbikes.com/mountain-2012/blitz-2-2012 med 26x2,25 däck.
Försökte googla lite men hittade så extremt mycket olika typer och har dålig koll. Jag kör nästan bara på småstigar i Änggården. Tar gärna emot tips på vad/var jag borde köpa (gärna online om det blir billigare)?

Nytt däck till 26" mtb
Nja. 2,4:orna är den enda storleken som känns rimlig och i Göteborg är Protection-versionen att rekommendera annars blir de ganska snabbt uppätna.

Men i övrigt är de trevliga, rullar lätt och greppar lagom bra.

Nytt däck till 26" mtb
Tack alla! Protection-versionerna kostar en hel del mer. Har någon erfarenhet av båda varianterna? Håller protection verkligen så mycket längre att man tjänar på det?

Nytt däck till 26" mtb
De är inte dyrare än Race Sport, däremot avsevärt dyrare än de som inte heter någonting särskilt. Den stora skillnader ligger i att de dyrare däcken har en finare gummiblandning som greppar bättre, framförallt i väta. De är hyfsat slitstarka också, det MKII jag kört som bakdäck höll till ungefär 100 mil stig.

Nytt däck till 26" mtb
Jag köpte själv nya däck på en begränsad budget och gick på on-one's Chunky Monkey fram och Smorgarsbord bak. Har ingen stötte erfarenhet av däck val, men det känns som ett tungrullat, tryggt och slittåligt alternativ.

Peace / Jocke

Nytt däck till 26" mtb
Uakeem skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag köpte själv nya däck på en begränsad
> budget och gick på on-one's Chunky Monkey fram
> och Smorgarsbord bak. Har ingen stötte erfarenhet
> av däck val, men det känns som ett tungrullat,
> tryggt och slittåligt alternativ.
>
> Peace / Jocke

Det är absolut ett prisvärt alternativ. Men rullet är som du säger i en helt annan liga.

Nytt däck till 26" mtb
Continental X-king 2,4 Protection väldigt nöjd har kört mina sen snön försvann. Syns knapp att dom är använda. Bra kompromiss mellan rull och grepp. Kör långsamma långlopp och gillar när det är lite tekniskt

Tillbaka
Topp