Nytt eller begagnat?

Dan T

Ny medlem
Nytt eller begagnat?
Hej,

Ska till och köpa ny cykel men vet inte riktigt om jag ska köpa en ny eller begagnad. När det gäller en ny cykel så har jag kikat på Radon ZR Team FS 7.0. Har väl bestämt mig för denna om jag köper en ny tror jag. Har även kollat lite på heldämpade begagnade cyklar. Man kan ju få en riktigt skaplig för runt 10 - 12 tusen. Jag har tänkt att cykla en del stigar med mycket rötter och sånt men vill även kunna köra lite nerför lite tuffare. Är det rekommenderat med heldämpat till detta? Vilka heldämpade cyklar ska man titta efter i min prisklass (10-12 tusen)? Giant NRS, Specialized Epic är dessa nåt att ha?

Hjälp mig gärna på traven. Har sökt runt i forumet en hel del men inte hittat nåt jag kan ta lärdom av.

//Danne

Nytt eller begagnat?
Hej igen,

Ingen som kan tipsa om vilka begagnade heldämpade cyklar som lämpar sig för XC man ska titta efter?

Vore jättetacksam för hjälp, det är ju en djungel därute.

//Danne

Nytt eller begagnat?
Tjena men bara för att du ber om det. Ja ska du cykla lite dh också ska du ha en fulldämpad.

Den här hittade jag efter 5 min på köp och sälj och borde matcha dina behov men du vill ju ha en AM mtb eftersom du vill cykla stigar och lite neråt.

Giant NRS Composite 2005 till salu strl Medium
http://happymtb.org/annonser/index.php?page=view&id=32476
på den här länken hittar du den.

/ Niklas

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp