Nytt grumt forum...

• Trådstartare Trådstartare DriveoN^
  • Start datum Start datum
Nytt grumt forum...
Oj, undrar om det var en eller två siffrorn på åldern där... För all del detta forum kan vara lite väl enkelt, och kategoriindelning kan vara bra på många sätt. Men, den största "nackdelen" jag upplever med Happy är att det är så in i h-e snabb rulljans så att ett inlägg som anses ointressant snabbt förpassas i glömska. Skriver man en fråga på morgonen om något lite mer udda ligger den ju på sidan 7 på kvällen när folk kommer hem från jobb och har tid att läsa. Själv kollar jag Happy flera ggr om dagen men kikar väldigt sällan längre än sidan 2.

/Jonas

Nytt grumt forum...
3 timmar? är väl inget, är vad jag för ett liknande forum, la ned i tid för en uppgradering.
så ska jag inte nämna hur många dagar det tog att få en första att funka med alla speciallösninagr jag ville ha.

3 timmar! Då vore jag glad om det bara tog 3 timmar!

Nytt grumt forum...
DriveoN, ett tips. Ha inte för många kategorier. Det blir bara rörigt. Här finns inga kategorier, men det blir ju indelat automatiskt i rubriken. Och folk har blivit bättre på att Skriva OT i början av rubriken om det är "Off topic". Good luck.

Nytt grumt forum...
Leo skrev:
-------------------------------------------------------
> Pennalism är ett annat ord för mobbning,
> översitteri, tortyr. Ofta används uttrycket
> pennalism som synomnym till kamratförtryck.
>
> Låter inte riktigt likt happy eller? Visst finns
> det rötägg, sånt är livet, samhället är inte ett
> rosaskimrande krama alla du möter ställe och det
> speglas nog till viss del här också. Men överlag
> så tycker jag happy är happy, eller vad säger ni
> andra?
>
> /Leo

Håller med att happy överlag är happy, men ibland drar drevet igång som nu eller som det var mot Oskar i början. Det är inte alls snyggt att attackera stavning och ålder osv, det är pennalism i mina ögon.

Nytt grumt forum...
the_TnT skrev:
> Leo skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > eller vad säger ni andra?
>
> *kram* på dig!

Tack Tobbe, kram på dig med, vi ses i skogen! :-)

/Leo

Nytt grumt forum...
Skogling skrev:
> Han kunde ju varit lite smidigare ! Hur tror du
> nivån på det forumet kommer bli med honom som
> grundare...?
> Näe tyvärr grabban... Mitt fötroende för killen är
> rökt för alltid. En barnslig analfabet som
> försöker tackla sig in på Happy !
>
> /Skogling

Grabban?
fötroende?

Vem är analfabeten?
dp

Nytt grumt forum...
erik h skrev:
> Hm, måste alla ha en åsikt här? Då svarar jag...
> 47.

Ja och i sann Happyanda måste *alla* ha samma åsikt som alla andra och uttrycka den om och om igen!

Idot!

Nytt grumt forum...
dp skrev:
> Skogling skrev:
> -----
> > Han kunde ju varit lite smidigare ! Hur tror
> du
> > nivån på det forumet kommer bli med honom
> som
> > grundare...?
> > Näe tyvärr grabban... Mitt fötroende för
> killen är
> > rökt för alltid. En barnslig analfabet som
> > försöker tackla sig in på Happy !
> >
> > /Skogling
>
>
> Grabban?
> fötroende?
>
> Vem är analfabeten?
> dp
>

Ha,ha,ha !!!

//SkOLgNing

Nytt grumt forum...
Varför blir det alltid så att någon startar ett nytt forum för precis samma sak som det gamla, och gör sen reklam för det nya i det gamla, och sen förväntar sig att denna har gjort nånting bra.

Fler forum drar inte ihop fler folk, det splittrar dom snarare.

Nytt grumt forum...
cal skrev:
> Äh, softa lite nu va?
>
> Hur många av er hade lyckats få igång ett forum
> när ni var i den åldern?
>
> Ge grabben lite kreativ feedback istället för att
> bara hacka!

Håller med helt. Onödigt sura inlägg i den här tråden.
Det här är väl inte surmtb.org?

/Jens

Nytt grumt forum...
DriveoN: bra försök att komma hit och försöka "sno" medlemmar, försök med en lite snällare ton nästa gång. Det är antagligen första gången du skriver här på Happy så du har ingen aning om vilken kunskap som finns på detta forum, både om cyklar och OT-ämnen (off topic = inte cykelrelaterat).

Lycka till med ditt forum, men kom inte hit och gnäll när du inser att du inte får några medlemmar!

Nytt grumt forum...
Happy passar bäst för mig och det kommer jag aldrig att över ge..
Via happy har man redan träffat nya happy vänner för livet som alla har ett gemensamt intresse och det är MTB =)

Länge leve happy hipp hipp hurra =)

Nytt grumt forum...
Hotwire skrev:
> > Happy var ju oxå nytt en gång och reklamen för
> happy gjordes på EXAKT samma sätt som denna killen
> gör nu för sitt forum.
>
> Någon skickade upp inlägg om tips på ett nytt
> MTB-forum på befintliga forum och tack vare det
> kom happy igång.
> Jag har för mig att jag var medlem 4 eller
> liknande när jag reggade mig(har dock reggat om
> mig etftersom jag glömt lösenordet).
>
> Så att dömma ut killen totalt är kanske lite fel
> eller?
>
> Många i denna tråd besitter en enorm dubbelmoral.
> Skärp er, det är pinsamt...

http://happymtb.org/forum/read.php/1/173660

Okej, en gång till hotwire.

Nytt grumt forum...
PhpBB är ett hyffsat forum program, ja. Mycket lull lull bara som ingen vill ha, tyvärr. Ett par färre kategorier skulle inte skada tror jag lisom en personligare design. PhpBB är rent men tråkigt.

Tycker det är ok att göra reklam för ett forum på ett forum sålänge det görs snyggt. Hur ska man annars kunna nå ut med sina ideer?

3 timmar... Ha! Hur gammal var du föresten? Hehe, jag slet ca 100 timmar med att bygga upp en site som sen dog pågrund av för få besökare = tappat intresse. Känn på den du! Och då gjordes allt från scratch dvs. ingen färdig kod. Plus att allt handkodades i PHP och HTML och JavaScript. :)

Nytt grumt forum...
1)
Ett bra forum tar mer än 3 timmar att bygga upp (I ditt fall har du bara snott ett gratis-script på nätet). Oftast tar ett bra forum flera 10-tals timmmar, om inte 100-tals, att bygga upp!

2)
Man skall inte klaga på andra forum (Speciellt inte ett av sveriges största cykelforum) om man vill ha dit folk.

3)
Man kan inte mäta hur bra ett forum är med hjälp av hur många finesser där finns (avatarer, smilies etc). Då för många blir störiga och tar bort helheten. Man kan nästan säga att ju färre desto bättre, då man endast ser sådant som faktiskt är väsentligt på ett forum.

4)
Om man skall säga ha gjort ett forum, skall man ha gjort det själv (Ungefär som ettan, men tar med det ändå). Då har man kontroll över vad forumet består av, samt att man kan utforma det precis så som man vill ha det.

Jag vet faktiskt lite om hur den här processen går till, då jag studerar Medieteknik på KTH, alltså hur man förmedlar budskap och tjänster med hjälp av olika medier och tekniker. Så kom inte hit och tracka ner på vårt Happy, för som ngn annan sa tidigare, du skjuter dig själv i skon!

(klart slut)

Senast redigerad av en moderator:
Nytt grumt forum...
Ett par reflektioner.

-Finns det inga moderatorer här på happy som kan låsa trådar, dela ut varningar, banna folk och dylikt? Det finns på många andra forum och kan vara användbart för att diskussionerna inte ska nå botten och börja gräva neråt.

-Min åsikt är att "killen" inte gjorde något fel när han tipsade om sitt forum här på happy. Inställningen att han försöker "sno" medlemmar är helt obegriplig. Att folk börjar skriva i hans forum betyder ju inte att de lämnar happy och dessutom äger väl inget forum sina medlemmar? Man kan inte sno medlemmar, folk väljer själva vart de vill gå efter att ha fått alternativen presenterade för sig.

Eller är det självklart dåligt för happy om det finns fler forum folk kan skriva i? Jag tror snarare på motsatsen.

-Dock kan man självklart diskutera killens inställning, hans påhopp och dylikt. Sådant är inte acceptabelt. Men det är inte heller acceptabelt med påhopp från happyfolkets sida. Och nej, det spelar ingen roll vem som gjorde det först.

Jag tror att han helt enkelt tyckte det var roligt att ha startat ett forum och ville att lite folk skulle skriva, men sen upplevde han att alla gick mot honom istället och då var det igång.

Snart har jag min hoj....cykelcity tar evigheter på sig att få hem eastonramarna.....

Nu ska jag sova. Godnatt.

MVH /Henrik

Nytt grumt forum...
Haxx skrev:
> -Finns det inga moderatorer här på happy som kan
> låsa trådar, dela ut varningar, banna folk och
> dylikt?

Jopp. Men vi har valt att enbart använda vår "makt" för att censurera uppenbara olagligheter, såsom hets mot folkgrupp. Går vi in och pillar i varje liten diskussion blir det snabbt ohållbart och översitteri. Mycket mycket bättre att forumets moral får styras av dess medlemmar. Precis som du ger moralen en knuff (i rätt riktning i mina ögon) med ditt inlägg.

> -Min åsikt är att "killen" inte gjorde något fel
> när han tipsade om sitt forum här på happy.

Min med. Faktum är att Happy skapades pga av att man inte fick tipsa om nya andra grejjer på det gamla Velomag. De som skrev om nya tidningen Kadens blev utslängda från det forumet. Så det är ingen risk att samma sak händer här.

> Eller är det självklart dåligt för happy om det
> finns fler forum folk kan skriva i?

Det finns inget dåligt med fler forum, valfriheten är bra. Folk väljer att gå dit de trivs bäst.

> Att folk börjar skriva i hans forum betyder ju
> inte att de lämnar happy och dessutom äger väl
> inget forum sina medlemmar?

Ett forum är dess medlemmar.

> -Dock kan man självklart diskutera killens
> inställning, hans påhopp och dylikt. Sådant är
> inte acceptabelt.

Nej, helt oavsett ålder är det oacceptabelt. Men det är lätt att förstå med den repons som uppstod. Killen fick ett hårt fall från där han satt och tyckte att han gjort cykelsverige en tjänst med sitt forum.

> Men det är inte heller
> acceptabelt med påhopp från happyfolkets sida.

Definitivt inte, happydrevet var i full gång som så många gånger förr.

F.ö. hoppas jag att det här forumet aldrig "drabbas" av Avatarer.

Nytt grumt forum...
Bra med fler alternativ, men för mycket uppdelning. För en tid sedan kommenterade jag i kåserande stil om om att cykelforum med låg-måttlig trafik inte bör dela upp sig i för specifika trådar, som t ex högtrafikforum som Sweclockers och Fotosidan har gjort.

Time will tell.

Nytt grumt forum...
Wasabi skrev:
> Oj redan sidan tre....
>
>
>
> Förresten skogling, hur kan du säga att Kim Jong
> Il borde få nobels fredspris?
> :P
>
> /Sebastian
> Born in the 80's

QUE ?!?!?

//Skogling

Nytt grumt forum...
Jag blev faktiskt mer intresserad av ditt forum nu på grund av ditt uppträdande. All publicitet är bra publicitet. Fanns det smileys, sa du?

Nytt grumt forum...
the_TnT skrev:
> F.ö. hoppas jag att det här forumet aldrig
> "drabbas" av Avatarer.

Dum fråga, vad är Avatarer ??

Nytt grumt forum...
the_TnT skrev:
> Haxx skrev:
> -----
> > -Finns det inga moderatorer här på happy som
> kan
> > låsa trådar, dela ut varningar, banna folk
> och
> > dylikt?
>
> Jopp. Men vi har valt att enbart använda vår
> "makt" för att censurera uppenbara olagligheter,
> såsom hets mot folkgrupp. Går vi in och pillar i
> varje liten diskussion blir det snabbt ohållbart
> och översitteri. Mycket mycket bättre att forumets
> moral får styras av dess medlemmar. Precis som du
> ger moralen en knuff (i rätt riktning i mina ögon)
> med ditt inlägg.
>
> > -Min åsikt är att "killen" inte gjorde något
> fel
> > när han tipsade om sitt forum här på happy.
>
> Min med. Faktum är att Happy skapades pga av att
> man inte fick tipsa om nya andra grejjer på det
> gamla Velomag. De som skrev om nya tidningen
> Kadens blev utslängda från det forumet. Så det är
> ingen risk att samma sak händer här.
>
> > Eller är det självklart dåligt för happy om
> det
> > finns fler forum folk kan skriva i?
>
> Det finns inget dåligt med fler forum, valfriheten
> är bra. Folk väljer att gå dit de trivs bäst.
>
> > Att folk börjar skriva i hans forum betyder
> ju
> > inte att de lämnar happy och dessutom äger
> väl
> > inget forum sina medlemmar?
>
> Ett forum är dess medlemmar.
>
> > -Dock kan man självklart diskutera killens
> > inställning, hans påhopp och dylikt. Sådant
> är
> > inte acceptabelt.
>
> Nej, helt oavsett ålder är det oacceptabelt. Men
> det är lätt att förstå med den repons som uppstod.
> Killen fick ett hårt fall från där han satt och
> tyckte att han gjort cykelsverige en tjänst med
> sitt forum.
>
> > Men det är inte heller
> > acceptabelt med påhopp från happyfolkets
> sida.
>
> Definitivt inte, happydrevet var i full gång som
> så många gånger förr.
>
> F.ö. hoppas jag att det här forumet aldrig
> "drabbas" av Avatarer.
>
> Carpe Diem!
> C6H2(NO2)3CH3

Det där var bra skrivet the_TnT ! Betryggande att det finns förnuftiga moderatorer på detta forum.
Kepp up the good work.

Nytt grumt forum...
...fast om vi nu är i klagotagen så tycker jag personligen man kan vara lite sparsam med att citera varandra hela tiden. Det är ganska trist att behöva se det man precis har läst ovanför en gång till och här på happy verkar det ju vara snarare regel än undantag att man ska citera så mycket som möjligt och helst så långa inlägg som möjligt. Det är kanske bara någon enstaka gång som man undviker missförstånd med den metoden. Resten av gångerna är det bara tröttsamt...

Nytt grumt forum...
Vi kan göra kanoner men inte syfta rätt. Menade givetvis inte nån av er utan "vad han nu hette" som lackade ur för att ingen ville besöka hans forum trots milda hot.

Nytt grumt forum...
Ok. Det är nog en bra inställning från moderatorernas sida, när allt kommer omkring. Skönt att veta.

Jag tycker att happy är jättebra, men det bekymrar mig lite att folk i vissa fall kan vara onödigt agressiva.

MVH /Henrik

Nytt grumt forum...
f skrev:
> Menade givetvis inte nån av er utan "vad han nu hette" som lackade ur

Jag förstod din syftning rätt, men jag trodde vi hade nått punkten där vi kunde sluta hacka på DriveoN^ som egentligen bara ville väl men inte klarade fallet speciellt bra.

*kram*

Chrillepille skrev:
> man kan vara lite sparsam med att citera varandra hela tiden

Instämmer. Ska man citera, som jag gör nu, bör man krympa ned den citerade texten så att den enbart hjälper till att visa vilka delar man svarar på.

Att citera hela meddelanden rakt av gör det jobbigare att läsa än det hade varit att försöka dekryptera vilket meddelande som det svaras på.

Alternativt kör alla i trådad vy, då är det uppenbart vem som svarar på vad. När t.ex. jomper klickar på fel "Svara"-länk hela tiden i platt vy blir det väldigt förvirrande för oss i trådad vy. ;)

Nytt grumt forum...
Japp det stämmer jag tog bort dem onödiga trådarna!!! förrut tyckte ni att det var mycke !! nu är det för lite... :P haha... jag hade rätt det blev 3 sidor... :D

Tillbaka
Topp