Jag jobbade på Golf-bana en sommar, tills civilkrim kom och pratade med min boss. Man får tydligen inte använda skolungdomar till att plocka sprängsten efter att ha använt arméns sprängdeg från närmsta depå... Deg, tändhattar och stubin förvarades "tryggt och säkert" i en träask. I samma öppna garage som jag skar och svetsade arbetsfordon.
Samme boss hade tidigare klarat sig undan anställda, som varit redo att släppa sandskopan på honom i ren ilska, dränka honom m.m. Han insåg aldrig det olämpliga i, att förvara anställdas kompletta hagelvapen i olåsta i klubbstugan. Vapen som användes som startpistoler... Jamen, köp en sådan då!
Chefen tyckte inte heller om att vi själva byggde en väghyvel, för att snyggt färdigställa tillfartsvägen till lyxboendena, när vi istället borde ha handskottat 2*1,5km på en vecka. Han menade att hans nya "kärring" kunde ha gjort det snabbare för hand..
Vägverksfolket som besiktade, gav fullt godkänt, och var imponerade av den jämna efterkrattade lutningen ned mot dikena.
Som resultat för att vi vittnade inför åtalet, begick han övergrepp i rättsak, hotade och avskedade somliga.... och miste istället resten av personalen! Hrm... Detta då hans kompis på den av honom rekommenderade arbetsförmedlingen, inte ville bli delaktig i vansinnet.
Note to boss:Reta aldrig en ung fackutbildad, som håller på att ta vapenlicens!