Nytt kedjeskydd - hur ta bort det gamla?
Hej! Jag köpte ett nytt basic kedjeskydd på biltema. Steg 1 är att ta bort de gamla armarna som höll i det gamla kedjeskyddet, för att byta ut mot nya armar (de är inte lika långa så jag kan inte återanvända). Den gamla armen/armarna har jag markerat med gröna pilar på bilden nedan. Hur gör jag för att byta ut dessa mot nya armen markerad med turkos pil?
Behöver jag först skruva av "muttern" markerad med röd pil? Jag lyckas nämligen inte med detta eftersom min sexkantshylsa är för tjock och inte får plats. Det kanske finns sexkantshylsor med tunnare kant, eller så behövs något specialverktyg? Eller så behöver jag inte alls skruva av för att komma åt de gamla armarna. Hjälp tack!
Behöver jag först skruva av "muttern" markerad med röd pil? Jag lyckas nämligen inte med detta eftersom min sexkantshylsa är för tjock och inte får plats. Det kanske finns sexkantshylsor med tunnare kant, eller så behövs något specialverktyg? Eller så behöver jag inte alls skruva av för att komma åt de gamla armarna. Hjälp tack!