"Nytt" Mekställ

"Nytt" Mekställ
henka35 skrev:
-------------------------------------------------------
> Själv har jag Biltemas och är mycket nöjd med
> den.
>
> //Henrik

Samma här.

"Nytt" Mekställ
+1 på BT, den som ser ut som den länkade.

Anders mtb skrev:
> OT, men vilket av Biltemas använder ni?
> Finns två stycken olika.

"Nytt" Mekställ
Det verkar mest säljas i Australien där det presenteras som "Italian made". Inga direkta träffar från övriga världen. Bra eller anus? En "Italiensk" produkt som bara säljs i Australien och inte slagit sig in på övriga marknaden. Kan ju bero på att intresset varit svagt baserat på kvalitén men å andra sidan kan ju den logiken apliceras på Biltemas produkter som sannolikt inte heller är så spridda över världen.

Jag skulle gå på Biltema.

;~}

"Nytt" Mekställ
Snabbklämma på mekstället är mycket trevligt. Särskilt när man mekar gaffel och sätter fast och tar loss många gånger.

"Nytt" Mekställ
Har ett från Classe som är grymt likt Biltemas bortsett från färgen som i Classes fall är rött. Jag är också i stort sett nöjd. Enda problemet som jag stött på är att det är svårt att dra åt kopplingen (av snabblåstyp) mellan den vertikala stången och den horisontella armen riktigt hårt. Men är det 1500-kronorsproblem? Well, inte för mig.

"Nytt" Mekställ
bucklan skrev:
> Hittade detta på Bikebuster
> http://www.bikebuster.se/detaljer/370162.html
> lockande pris men är det bara skit så är det
> väl bättre att lägga pengarna på nåt ställ
> ifrån den blå tillverkaren. Är det nån som har
> provat det och vill dela med sig av sin visdom?

Det är säkert bra, vad vet jag! Det jag vet säkert är att det här mekstället http://www.cyclecomponents.com/2/sv...-6/parktool-pcs10-home-mechanic-mekstall.html är bra. Jag har haft mitt i flera år och det gör sitt jobb bra.

"Nytt" Mekställ
Biltema/Clasans ställ har rätt kass benställning. Det tippar allt för lätt i sidled när man har cyklar tyngre än säg 13kg hängande.
Det fixas dock lätt med lite vilja, 2st rörbitar, en borr, en gängtapp och 2st skruvar. Eller bara rörbitarna räcker om man inte har några krav på att det ska sitta fast när man flyttar runt stället.

"Nytt" Mekställ
Appel skrev:
> Jag fattar inte hur ni orkar åka till classe
> eller BT och köpa halvbra ställ när man kan
> sitta hemma och vänta på ett helbra...

Det är ju samma ställ som Biltema-stället. Fattar inte hur någon kan orka sitta hemma och vänta på ett ställ och sedan få ett jäkla strul när man ska reklamera det när det går sönder (för det gör det) i stället för att gå till en butik på hemmaplan och lösa en prenumeration på mekställ.

"Nytt" Mekställ
Jag har lagt ner mer pengar på havererade CO- och Biltema-ställ än vad mitt senaste Park Tool-ställ kostade, och det har fungerat problemfritt ungefär lika länge som fulställen tillsammans :)

"Nytt" Mekställ
oxr skrev:

> Det är ju samma ställ som Biltema-stället.

I stand corrected!!! Då är jag nöjd med mitt biltema ställ köpt från CRC

"Nytt" Mekställ
Appel skrev:
> Jag fattar inte hur ni orkar åka till classe
> eller BT och köpa halvbra ställ när man kan
> sitta hemma och vänta på ett helbra...

+1

Precis lagt en beställning på ett nytt fint mekställ. Feedback Sports som jag tycker är bättre än Park Tool det lilla jag sett/använt de

Tillbaka
Topp