Nytt MTB-lopp i Karlstad CAR2012

OK TYR MTB

Ny medlem
Hej!

Vi i OK TYR MTB i Karlstad vill gärna bjuda in till Karlstads roligaste motionslopp. Vi har som mål att skapa ett bra arrangemang för cyklisterna och få bättre spridning av sporten. Vi arrangerar loppet tillsammans med våra kanonbra sponsorer men ALLA intäkter går tillbaka till OK TYR MTB och vårt arbete för våra nuvarande och blivande medlemmar.

Kolla in www.car2012.se eller www.facebook.com/car2012.se På vår facebook-sida kommer det att lottas ut fina priser före och efter loppet.

Välkomna!

CrowAdventureRace2012.png

Senast redigerad av en moderator:
Av ren nyfikenhet undrar jag följande!

Verkar vårt lopp intressant för er mtb-åkare? Är hemsidan bra?

Vad kan göras bättre och vad är bra med upplägget på hemsidan?

Mvh tävlingsledningen car2012.se

Jag har tittat på er tävling tidigare när det dök upp en tråd här. Jag reagerade på att det inte behövs licens för att tävla, hur kommer det sig? Ska inte licens gå hand i hand med en cykeltävling? Det är väl också en försäkringsfråga.

Vad får man för anmälningsavgiften på 395 kronor? Inget efterloppsmat ingår?

Alla priser lottas ut vad jag förstås? Inga pris till vinnare? Det tar udden av att kalla det tävling, tycker jag.

Vad är målgruppen för loppet?

ginnfilt skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag har tittat på er tävling tidigare när det
> dök upp en tråd här. Jag reagerade på att det
> inte behövs licens för att tävla, hur kommer
> det sig? Ska inte licens gå hand i hand med en
> cykeltävling? Det är väl också en
> försäkringsfråga.
>
> Vad får man för anmälningsavgiften på 395
> kronor? Inget efterloppsmat ingår?
>
> Alla priser lottas ut vad jag förstås? Inga pris
> till vinnare? Det tar udden av att kalla det
> tävling, tycker jag.
>
> Vad är målgruppen för loppet?

Bra frågor!
Är det tävling eller ett motionslopp utan licenskrav?

Hej!

Det är bra frågor som jag ska försöka besvara på bästa sätt!

I år är det ett motionslopp där vi hoppas bygga upp en bra deltagarbas. Målet för nästa år är att det även tillkommer alla de traditionella tävlingsklasserna i loppet. Anledningen till att vi startar upp en tävling är att vi vill skapa ett bra arrangemang för cyklister hellre än att tjäna en massa pengar. Det innebär en hel del kostnader de första åren för att köpa in material som skapar ett bra arrangemang. Så i vår planering ligger ett bättre och bättre arrangemang för varje år. Och som sagt vill vi hellre skapa ett bra arrangemang för deltagarna än att enbart tjäna pengar på det. Tyvärr kostar det mycket pengar.

Det kommer koras en prispall för respektive sträckning. De kommer få extra fina priser. Resterande priser lottas sedan ut bland resterande deltagare för att skapa en drivkraft, utöver drickraften att klara ett långt mtb-lopp, att deltaga för alla typer av cyklister. Jag själv till exempel vet att jag inte kommer vinna något MTB-lopp i Sverige och kan då behöva ha chansen att vinna priser på annat sätt. Men oftast är det andra saker än priserna som driver aktiva.

Hoppas svaren är tillräckliga och inte alltför bristfälliga.

Mvh Tävlingsledningen car2012

Provade cykelstigarna i Karlstad i helgens multisporttävling, galet fint! Synd att er cykeltävling krockar med Hammarby Hills XC-helgen, men hoppas ni får till ett strålande arrangemang!
/Alexandra

När kommer bansträckningen att publiceras? Jag är nybörjare på MTB och står i valet mellan att köra 63km eller 30km, lite beroende på hur terrängen blir.

Jag misstänker att man inte får publicera något innan Länstyrelsen sagt sitt?

Det är alldeles riktigt som du säger Rodge68 och Länsstyrelsen är inte speciellt snabb i sitt arbete. Så fort alla tillstånden blir klara kommer vi att lägga ut bansträckningen. Dock kan jag säga redan nu att den långa sträckningen är inte speciellt tekniskt krävande mer än på några kortare sträckor.

Ska som nybörjare köra CAR2012 60km. Ska bli kul. Såg i anmälningslistan att övervägande mtb-cyklister är från cykelklubbar.

Ska bli såå intressant hur man står sig mot dessa :D dvs hur långt ner i resultatlistan jag kommer.

Har inte så många träningsmil, bara ca 250 mil.

Prövade på cykelvasan 45km (gick inte anmäla sig till 90km)..det var riktigt kul. Backarna i Oxeberg var så att säga intressanta. Ska försöka anmäla mig till 90km loppet 2013

Återkommer med mina intryck av car2012 60km efter loppet på söndag den 16 aug

Japp, jag kom inte sist men långt ner på resultatlistan. Det var en rolig bana att cykla mtb på. Vissa delar av banan var kanske lite väl leriga. Speciellt den som gick över ett fält mellan elstängslet. Hade inte gjort något om den had haft en annan sträckning (om man får gnälla lite ..:) ).

Ett förslag om möjligt att man på "banpilarna" kunde få hur långt man hade cyklat vore bra.

Tråkigt med de som sabbade tävlingen genom att ta bort "banpilar" och "vimplar"..varför gör man en sådan grej ??

"Bottom-Line", kör gärna denna tävling igen..BRA JOBBAT ni på CAR2012

Scott29 skrev:
-------------------------------------------------------
> Japp, jag kom inte sist men långt ner på
> resultatlistan. Det var en rolig bana att cykla
> mtb på. Vissa delar av banan var kanske lite väl
> leriga. Speciellt den som gick över ett fält
> mellan elstängslet. Hade inte gjort något om den
> had haft en annan sträckning (om man får gnälla
> lite ..:) ).
>
> Ett förslag om möjligt att man på "banpilarna"
> kunde få hur långt man hade cyklat vore bra.
>
> Tråkigt med de som sabbade tävlingen genom att
> ta bort "banpilar" och "vimplar"..varför gör man
> en sådan grej ??
>
> "Bottom-Line", kör gärna denna tävling
> igen..BRA JOBBAT ni på CAR2012

kul att du har börjat hoja.
Ang det du kallar leriga partier. Det är nog bara att vänja sig. MTB är lera och de få tekniska bitarna på detta racet tycker nog de flesta ska ingå.

Läst och hört en del om denna tävling. Blev för sent påtänkt för iår men nästa år kommer jag! Verkar va en toppen bana samt område man åker i. MTB ska va lerigt och besvärligt... De är de som är tjusningen med sporten. Uppför, nerför samt leriga och tekniska partiet samt lite mera snabba delar ska en tävling innehålla. Allt de verkar ni ha prickat in!! Men ni behåller väl motions klassen även nästa år? Jag dyker upp till nästa år!!!
// Jocke i Göteborg.

Tillbaka
Topp