Nytt vevparti eller bara framdrev
Hej.
Jag har ett vevparti sr suntour zeron gxp 30T 53mm boost. Large, 175mm. Nu vill jag byta till ett större framdrevet men det verkar inte finnas något?
Så jag har börjat titta efter ett nytt vevparti som det finns fler valmöjligheter till om jag vill byta mellan olika storlekar på framdrevet. Men jag blir bara mer förvirrad ju mer jag läser och försöker hitta i denna djungel av kedjelinjer och distanser.
Väldigt tacksam för svar!!
Det jag har att jobba med är en Vitus Rapide 2020.
Spec
Rear derailleur Shimano SLX M7000, top-normal, shadow plus.
Cassette Sunrace, 11 speed, 11-46T
BB Standard: BSA, 73mm, threaded
Bottom bracket SUNTOUR, Theaded 73mm BSA
Som sagt väldigt tacksam för hjälp med vad jag kan köpa för vevparti för att få större valmöjlighet bland storlekar på framdrev.
Mvh Daniel
Jag har ett vevparti sr suntour zeron gxp 30T 53mm boost. Large, 175mm. Nu vill jag byta till ett större framdrevet men det verkar inte finnas något?
Så jag har börjat titta efter ett nytt vevparti som det finns fler valmöjligheter till om jag vill byta mellan olika storlekar på framdrevet. Men jag blir bara mer förvirrad ju mer jag läser och försöker hitta i denna djungel av kedjelinjer och distanser.
Väldigt tacksam för svar!!
Det jag har att jobba med är en Vitus Rapide 2020.
Spec
Rear derailleur Shimano SLX M7000, top-normal, shadow plus.
Cassette Sunrace, 11 speed, 11-46T
BB Standard: BSA, 73mm, threaded
Bottom bracket SUNTOUR, Theaded 73mm BSA
Som sagt väldigt tacksam för hjälp med vad jag kan köpa för vevparti för att få större valmöjlighet bland storlekar på framdrev.
Mvh Daniel