Nytt vevparti eller bara framdrev

DanneAdg

Medlem
Hej.

Jag har ett vevparti sr suntour zeron gxp 30T 53mm boost. Large, 175mm. Nu vill jag byta till ett större framdrevet men det verkar inte finnas något?

Så jag har börjat titta efter ett nytt vevparti som det finns fler valmöjligheter till om jag vill byta mellan olika storlekar på framdrevet. Men jag blir bara mer förvirrad ju mer jag läser och försöker hitta i denna djungel av kedjelinjer och distanser.

Väldigt tacksam för svar!!

Det jag har att jobba med är en Vitus Rapide 2020.

Spec

Rear derailleur Shimano SLX M7000, top-normal, shadow plus.

Cassette Sunrace, 11 speed, 11-46T

BB Standard: BSA, 73mm, threaded

Bottom bracket SUNTOUR, Theaded 73mm BSA

Som sagt väldigt tacksam för hjälp med vad jag kan köpa för vevparti för att få större valmöjlighet bland storlekar på framdrev.

Mvh Daniel

Och denna borde vara tilhörande klinga (välj den med boost utförande och utväxling borde funka upp till 34t) :

Kunde inte hitta den bland dem tyska webbshopparna så inte säker hur lätt det är att få tag på, fördelen med att byta vevparti till en annan standard (shimano/sram) är ju att dreven kommer vara lättare att få tag på i framtiden

Och denna borde vara tilhörande klinga (välj den med boost utförande och utväxling borde funka upp till 34t) :

Kunde inte hitta den bland dem tyska webbshopparna så inte säker hur lätt det är att få tag på, fördelen med att byta vevparti till en annan standard (shimano/sram) är ju att dreven kommer vara lättare att få tag på i framtiden
Tack för svar! Jag har tittat på shimano/sram där en del har kedjelinje 52mm. Det som sitter på nu har kedjelinje 53mm. Spelar det någon roll? Och vilka fler mått ska jag ha koll på om jag köper nytt vevparti?

Tillbaka
Topp