(O)Synliga vajrar

nesvop

Aktiv medlem
(O)Synliga vajrar
Gud vad snyggt det är med dessa nya cyklar (råkade dregla lite över cannondales nya aero samt nya specialized venge) med dolda varjrar (specialdesignade styrstammar). Hoppas det kommer snart till lite mer humana priser, iofs så lär det nästan kräva att man har elektriska växlar, men ändå.

Hur lång tid tror ni att det kan tänkas ta innan det kommer till ett mer prisvärt segment (säg <30k)?

Bilagor

• BMC-Timemachine-R01-1[1].jpg
    BMC-Timemachine-R01-1[1].jpg
    248.9 KB · Besök: 23
Senast ändrad:
(O)Synliga vajrar
Snyggt ja.

Men varför ser dom inte till att göra det trådlöst om det ändå ska vara elektroniskt?
Borde vara en lätt grej att ordna...

Visst behövs fler batterier men ändå.
Eller integrera ledningarna i ramen så det bara är plug & play

(O)Synliga vajrar
Klavikel sa:
Snyggt ja.

Men varför ser dom inte till att göra det trådlöst om det ändå ska vara elektroniskt?

SRAM Red Etap HRD behöver bara ett extra batteri jämfört med Shimanos och Campas varianter. Fördelen med Etap är ju dessutom att ramen inte måste vara förberedd för det på något annat sätt än att man ska kunna montera en fram- och en bakväxel, och det är ju nästan alla ramar idag (tom 3Ts fina aeroram numera, om man väljer due-modellen).

(O)Synliga vajrar
tinkerbell sa:
Klavikel sa:
Snyggt ja.

SRAM Red Etap HRD behöver bara ett extra batteri jämfört med Shimanos och Campas varianter. Fördelen med Etap är ju dessutom att ramen inte måste vara förberedd för det på något annat sätt än att man ska kunna montera en fram- och en bakväxel, och det är ju nästan alla ramar idag (tom 3Ts fina aeroram numera, om man väljer due-modellen).

...och man slipper pilla kabel och batterier. Drömmen!

(O)Synliga vajrar
frause sa:
tinkerbell sa:
SRAM Red Etap HRD behöver bara ett extra batteri jämfört med Shimanos och Campas varianter.
Va? Shimano och Campa har väl bara ett batteri? Etap behöver minst tre. Fyra med framväxel.
Ja, det är klart. Räknade inte med knappcellerna i handtagen som sällan måste bytas. Tänkte mest de laddningsbara, där man med Etap bara plockar loss batterierna och sätter i laddaren, till skillnad från de andra systemen där man ansluter cykeln till vägguttaget.

(O)Synliga vajrar
Jag ber hemskt mycket om ursäkt för den värdelösa trådstarten.
Rubriken är uppdaterad och bild infogad.

Hoppas ni kan ha överseende för denna fadäs och dregla vidare.

(O)Synliga vajrar
tinkerbell sa:
frause sa:
tinkerbell sa:
SRAM Red Etap HRD behöver bara ett extra batteri jämfört med Shimanos och Campas varianter.
Va? Shimano och Campa har väl bara ett batteri? Etap behöver minst tre. Fyra med framväxel.
Ja, det är klart. Räknade inte med knappcellerna i handtagen som sällan måste bytas. Tänkte mest de laddningsbara, där man med Etap bara plockar loss batterierna och sätter i laddaren, till skillnad från de andra systemen där man ansluter cykeln till vägguttaget.

Nänä. Men jag håller med om att det är sjukt enkel installation med etap och trådlöst är fan framtiden. Tror jag läste nånstans att Sram hade patent på direktmonterat batteri på växeln. Det kanske ställer till det för de andra.

(O)Synliga vajrar
frause sa:
tinkerbell sa:
frause sa:
tinkerbell sa:

Nänä. Men jag håller med om att det är sjukt enkel installation med etap och trådlöst är fan framtiden. Tror jag läste nånstans att Sram hade patent på direktmonterat batteri på växeln. Det kanske ställer till det för de andra.
En bra sak till är att det är superlätt att ta båda batterierna med sig vid fika stopp om det känns motiverat. Ihop med 52-11 i mitt fall är den ganska kass att hojja iväg på.

Tillbaka
Topp