Oakley bäst eller?

gunners

Medlem
Oakley bäst eller?
Hur är Oakley Sportglasögon, om man läser om den låter det ju som deras linser är riktigt bra. Är de så bra som det låter, och vilken modell ska man gå på för cykling i skog.Har ni andra tips på brillor så mottages de med glädje.

Oakley bäst eller?
De är mest hypade iaf.

De jag har provat har inte varit bättre än någon annan ordentlig kvalitetsbrilla, t.ex. Julbo som nämnts tidigare. De är dessutom franska, så du kan matcha ditt franska findämperi. För visst har du franskt findämperi?

Senast ändrad:
Oakley bäst eller?
Bäst vet jag inte om de är. Men tycker mina prizm trail är de bästa jag kört med. Grymt nöjd. Men sen finns det säkert andra bra med

Oakley bäst eller?
Min gissning utan att ha kört Rudy på typ 10 år är att när man skalat bort allt marketing bs och häftiga namn som Oakley häver ur sig är att det är en smaksak mer än något annat.

Oakley bäst eller?
Jag har både Rudy(Agon) och Oakley(Jawbreaker) och måste erkänna att jag gillar Rudy bättre. Inställbar näsbygel och skalm samt att deras fotokromatiska linser är minst lika bra som Oakleys. Nästa par blir antagligen Rudys Tralyx

Oakley bäst eller?
NickPick sa:
EST sa:
Absolut klart fulast iallafall?
Oftast!

Ägs inte Oakley av luxotica som i sin tur äger typ 80% av all glasögontillverkning?

"de flesta" proffs har Oakley pga sponsring. Blir lite som red bulleffekten.

De flesta? Finns nog inga proffs som betalt för ett par oakley själv. :-) Därmed inte sagt att det är dåliga grejor. Bra, men absolut inte prisvärt.
TS: För skogscykling skall du välja ljusa glas, jag kör klarglas eller prizm golf.

Oakley bäst eller?
Har en massa Oakleys, favoriten för mig är dreas Trail Prizm glas, än så länge har jag bara dessa i Jawbreaker, men blir nog några par till i annat utförande nu på nästa usa resa.

Tips; testa deras EVZero Range Photochromic, måhända att man tycker dom är sjukt fula, men iaf för mig fantastiskt bekväma och ett glas som funkar vilken tid som helst på dygnet.. (nästan). Våga vara ful helt enkelt.

Oakley bäst eller?
Jag hade ett par Oakley vars båge började självspricka efter ngt år. Plasten var inte UV-skyddad. Dåligt av en solglasögontillverkare att missa en sån sak.

Oakley bäst eller?
MiniGordini sa:
Vilken modell var det? Märkligt.

Det var i ärlighetens namn rätt länge sedan. Modellen var ett par transparenta Straight Jackets:

IMG_0434.JPG

Oakley bäst eller?
Har ett par Jawbreaker och ett par POC Do Half Blade. POC brillorna har en riktigt skön nyans på linsen och sitter bättre på mitt huvud, men Jawbreakern är något mer komfortabel vid näsan på mig.

Oakley bäst eller?
kör POC half blade. provade oakleys jawbreaker först då jag tycker dom e sjukt snygga men dom satt inge vidare på mig, speciellt över näsan.

så blev ett par POC som jag är supernöjd med! snygga, svenska och sköna! :)

Tillbaka
Topp