Oakley brills.

Åke. S

Ny medlem
Oakley brills.
Ärligt talat, jag skall skaffa nya xc glasögon då de gamla gått itu.
<<<Är det värt att lägga upp det som krävs för någon av Oakleys modeller?

Oakley brills.
jag har inga cykelspecifika glasögon, men jag har haft ett par Oakley A-wire solglasögon i i alla fall 8 år. Svider lite i plånboken när man skaffar dem, men kvaliteten är superb.

Oakley brills.
Skyddsbrillor på claes olsson är ett väldigt prisvärt alternativ. Dessutom behöver man inte oroa sig över att göra sönder eller repa dom.

Jag använder dom här med icke tonat dvs klart glas. 55 pix
343133_X_2007-06-29_094544_523.jpg

Oakley brills.
Inne på fjärde paret nu, de har varit grymma!
Jag har lyckats knäcka ett par, men då hade jag redan innan lyckats mosa dem 2ggr med 80 kilos vikt. De andra har funkat flawless ända tills jag tröttnat på modellen.
Jättenöjd med mina nuvarande HiJinx och Radar.

Oakley brills.
Jag hade lagt mina Oakleys på bilhjulet, och backade sedan av misstag över glasögonen med bilen. Det blev enbart två små prickar på ena glaset och trots överbackningen fungerade de briljant i två år till. Mina nya är enormt sköna och det känns knappt att de sitter på skallen vilket måste ses som det bästa betyget.

Oakley brills.
Jag köpte ett par Oakley Straight Jackets i slutet av förra årtusendet å det är nog fanimej det sämsta skit jag ö.h.t. köpt oavsett pryl. Efter en 2-3 år började plasten att åldras och det bildades små sprickor överallt. Inte särskilt bra eftersom just plastmaterialet skall stå för fjädringen i den mycket enkla bågen. Det skall erkännas att jag köpte dem mest på utseende och p.g.a. att Oakley var ett väldigt coolt märke under senare delen av 1990-talet. För de var förbannat obekväma också; det fanns liksom ingen sån där skön näsgrunka som man hittar på alla riktiga glasögon, utan plastbågen vilade direkt på näsbenet.

Det slutade med att brillorna pajade 5 år efter att jag köpt dem. Och; de pajade av att jag TOG DEM PÅ MIG. Det höll till slut inte den allt mer spruckna plasten för...

Sen köpte jag mig ett par Rudy Project Ekynox:
31KHFCK8B4L._AA280_.jpg

De är riktig, riktigt bra.

Oakley brills.
Jag har haft ett par M-frames. Satt kanon. Sen började de glappa efter några år. Fick nya. Sen tappade jag bort dem...

Oakley brills.
BFS skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag har haft ett par M-frames. Satt kanon. Sen
> började de glappa efter några år. Fick nya. Sen
> tappade jag bort dem...
Har ett par M-frames som jag använt i 5 år som funkar kanon. Sitter väldigt skönt. Bytte bygeln över kranen som jag tappat bort, det var inte billigt.

Senast redigerad av en moderator:
Oakley brills.
Oskar skrev:
> Jag köpte ett par Oakley Straight Jackets i
> slutet av förra årtusendet å det är nog
> fanimej det sämsta skit jag ö.h.t. köpt oavsett
> pryl. Efter en 2-3 år började plasten att
> åldras och det bildades små sprickor överallt.
> Inte särskilt bra eftersom just plastmaterialet
> skall stå för fjädringen i den mycket enkla
> bågen. Det skall erkännas att jag köpte dem
> mest på utseende och p.g.a. att Oakley var ett
> väldigt coolt märke under senare delen av
> 1990-talet. För de var förbannat obekväma
> också; det fanns liksom ingen sån där skön
> näsgrunka som man hittar på alla riktiga
> glasögon, utan plastbågen vilade direkt på
> näsbenet.
>
> Det slutade med att brillorna pajade 5 år efter
> att jag köpt dem. Och; de pajade av att jag TOG
> DEM PÅ MIG. Det höll till slut inte den allt mer
> spruckna plasten för...
>
> Sen köpte jag mig ett par Rudy Project Ekynox:
> http://ecx.images-amazon.com/images/I/31KHFCK8B4L.
> _AA280_.jpg
> De är riktig, riktigt bra.

Word, Oskar. Rudy Project är riktigt bra glasögon. Jag hade ett par Tayo under flera år som är väldigt snarlika Ekynox och de var nästan outslitliga. Sen har RP helt suverän support med ev. reservdelar etc. Hade jag letat nya glas så hade jag tittat på Rudy istället för Oakley...

Oakley brills.
Jag har några olika modeller av Pro M-Frame. Har aldrig pajat, lätt att byta linser och går enkelt att sticka in framtill/baktill på hjälmen när de inte är i bruk.

I och med att det finns en uppsjö av linser till dem (i olika tints/former) så kan man skifta utseende på dem om man tröttnar. Inte fullt så lätt på andra brillor.

Oakley brills.
rikard skrev:
> Jag har knäckt 2 par oakleys, bägge inom ett
> år. Köper inte dem igen.

Samma lika här.

Oakley brills.
Jag har också knäckt ett par Oakley när jag skulle ta på dem, ett par Straight Jackets. Tänkte skaffa nya solglasögon till våren, blir nog inte Oakley igen, tror jag.

Oakley brills.
Inser plötsligt att mina vanliga glasögon också är oakleys, fast bara bågarna. De verkar var ungefär lika bra som vilka bågar somhelst. Men de är av riktig metall och inte nån konstplast.

Tillbaka
Topp