Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
?Rattnalle sa:Imponerande att det dröjde så länge bara.
De har ju haft noll koll på läget sedan dag ettEarlslick sa:?Rattnalle sa:Imponerande att det dröjde så länge bara.
Ja? Vad är så speciellt nu?Rattnalle sa:De har ju haft noll koll på läget sedan dag ettEarlslick sa:?Rattnalle sa:Imponerande att det dröjde så länge bara.
Att det faktiskt hänt.Earlslick sa:Ja? Vad är så speciellt nu?Rattnalle sa:De har ju haft noll koll på läget sedan dag ettEarlslick sa:?Rattnalle sa:Imponerande att det dröjde så länge bara.
marr sa:Är det något att glädjas åt? Jobb försvinner... Många är nog glada för sina cyklar köpta till bra priser även om det tog tid tex.
Bengt-re sa:marr sa:Är det något att glädjas åt? Jobb försvinner... Många är nog glada för sina cyklar köpta till bra priser även om det tog tid tex.
Jag har köpt en del där. Jag tror att det var leveranstiderna som knäckte dem. Fungerar ju inte idag att ha den typen av logistikstrul.
jomper sa:Trist zzz har uppskattat att kunna handla mycket prylar över disk på väg hem från jobbet, butiken på Götgatan var helt ok.
Pillo-kun sa:Hur? De har ju aldrig något på lager jue.
Stream sa:Känns sådär att ligga ute med en större summa pengar, levdatum 5 nov...
Öppnar ju för att någon lite mer seriös tar över verksamheten. Med lite tur.marr sa:Bengt-re sa:marr sa:Är det något att glädjas åt? Jobb försvinner... Många är nog glada för sina cyklar köpta till bra priser även om det tog tid tex.
Jag har köpt en del där. Jag tror att det var leveranstiderna som knäckte dem. Fungerar ju inte idag att ha den typen av logistikstrul.
Förmodligen så. Tråkigt oavsett...
Rattnalle sa:Öppnar ju för att någon lite mer seriös tar över verksamheten. Med lite tur.marr sa:Bengt-re sa:marr sa:Är det något att glädjas åt? Jobb försvinner... Många är nog glada för sina cyklar köpta till bra priser även om det tog tid tex.
Det är väl snarare svenska generalagentens fel iofs om vad jag hört om svenska butikers priser in stämmer.Raggamuffin sa:Rattnalle sa:Öppnar ju för att någon lite mer seriös tar över verksamheten. Med lite tur.marr sa:Bengt-re sa:marr sa:Är det något att glädjas åt? Jobb försvinner... Många är nog glada för sina cyklar köpta till bra priser även om det tog tid tex.
Tyvärr går väl volymerna till Tyskland istället. Hoppas de lyckas reda ut det.
Plusett. Fantastisk service brukar det vara också om något väl går sönder.stenmark sa:Tyvärr?
De stora tyskarna har ordning på sitt sortiment.
CK har inte ordning på något. Varför är det bättre att handla "över disk" mot någon som inte har något bakom disken?
I regel har jag kunnat få hem grejerna på 3 dagar från tyskland och någonstans mellan 5 dagar och aldrig från CK.
Så jag säger som Ratten. Hoppas något svenskt dyker upp som har ordning på bolaget så kommer nog flödet till Tyskland gå ner.
Fick de väl sköta sitt jobb bättre då... Finns inget att gråta över i detta fallet.marr sa:Är det något att glädjas åt? Jobb försvinner... Många är nog glada för sina cyklar köpta till bra priser även om det tog tid tex.
stenmark sa:Tyvärr?
De stora tyskarna har ordning på sitt sortiment.
CK har inte ordning på något. Varför är det bättre att handla "över disk" mot någon som inte har något bakom disken?
I regel har jag kunnat få hem grejerna på 3 dagar från tyskland och någonstans mellan 5 dagar och aldrig från CK.
Så jag säger som Ratten. Hoppas något svenskt dyker upp som har ordning på bolaget så kommer nog flödet till Tyskland gå ner.
Polarbear sa:@Hasse Att döma av tonen här så är det väl snarare din förtjänst isf?
SLI sa:Nä, att deras nya order-/lagersystem är helklass är ingen hemlighet. Undrar vem som levererat det! Nån som vet?
Rattnalle sa:Det är väl snarare svenska generalagentens fel iofs om vad jag hört om svenska butikers priser in stämmer.Raggamuffin sa:Rattnalle sa:Öppnar ju för att någon lite mer seriös tar över verksamheten. Med lite tur.marr sa:Bengt-re sa:marr sa:Är det något att glädjas åt? Jobb försvinner... Många är nog glada för sina cyklar köpta till bra priser även om det tog tid tex.
Tyvärr går väl volymerna till Tyskland istället. Hoppas de lyckas reda ut det.
Jocke1970 sa:SLI sa:Nä, att deras nya order-/lagersystem är helklass är ingen hemlighet. Undrar vem som levererat det! Nån som vet?
"Bland annat har bolaget utvecklat egen mjukvara och gjort stora satsningar på att automatisera lagret."
Dom har utvecklat det själva, enligt länkad artikel.
//Jocke
GurraG sa:Det krakelerade redan i starten/övergången från cyclecomponents. När cyclecomponents hemsidedesign försvann så försvann troligen hälften av kunderna bla ego, hade de behållit den så hade starten varit bra och fler hade känt sig hemma och troligen fortsatt handla.
Säker på detta? Kenth sålde väl till nåt japanskt företag men sen fick han tråkigt och köpte väl tillbaka större delen av företaget? Nu var det iofs ett år sen kanske som jag hörde om saken.marr sa:Polarbear sa:@Hasse Att döma av tonen här så är det väl snarare din förtjänst isf?
Sällan något svenskt faller i god jord här. Se bara öhlins tex. Ytterst o populärt. Nu är det iofs sålt med...
SLI sa:Nä, att deras nya order-/lagersystem är helklass är ingen hemlighet. Undrar vem som levererat det! Nån som vet?
dardos sa:Säker på detta? Kenth sålde väl till nåt japanskt företag men sen fick han tråkigt och köpte väl tillbaka större delen av företaget? Nu var det iofs ett år sen kanske som jag hörde om saken.marr sa:Polarbear sa:@Hasse Att döma av tonen här så är det väl snarare din förtjänst isf?
Sällan något svenskt faller i god jord här. Se bara öhlins tex. Ytterst o populärt. Nu är det iofs sålt med...
+1Rattnalle sa:Det är väl snarare svenska generalagentens fel iofs om vad jag hört om svenska butikers priser in stämmer.
+1GurraG sa:Det krakelerade redan i starten/övergången från cyclecomponents. När cyclecomponents hemsidedesign försvann så försvann troligen hälften av kunderna bla ego, hade de behållit den så hade starten varit bra och fler hade känt sig hemma och troligen fortsatt handla. Att det nu tydligen rasat vet jag inget om och har ingen kommentar.
Aron sa:Enligt den länkade artikeln verkar det inte vara kunderna som svikit, bolaget ökade omsättningen med 75% förra året. Problemen ska handla om en likviditetskris som i sin tur bottnar i en rad ofinansierade investeringar.
Cykelkraft har har helt enkelt spenderat pengar de inte hade och leverantörerna har ledsnat på att inte få betalt.
marr sa:Är det något att glädjas åt? Jobb försvinner... Många är nog glada för sina cyklar köpta till bra priser även om det tog tid tex.
AX3L sa:Jocke1970 sa:SLI sa:Nä, att deras nya order-/lagersystem är helklass är ingen hemlighet. Undrar vem som levererat det! Nån som vet?
"Bland annat har bolaget utvecklat egen mjukvara och gjort stora satsningar på att automatisera lagret."
//Jocke
I nästa veckas avsnitt ska vi prata om kärnverksamhet, och vad det är för något!
Haha. Skopåse!AX3L sa:Jocke1970 sa:SLI sa:Nä, att deras nya order-/lagersystem är helklass är ingen hemlighet. Undrar vem som levererat det! Nån som vet?
//Jocke
I nästa veckas avsnitt ska vi prata om kärnverksamhet, och vad det är för något!
marr sa:Stream sa:Känns sådär att ligga ute med en större summa pengar, levdatum 5 nov...
Men det är väl via klarna?