CEHG sa:
sparhawk sa:
CEHG sa:
Stervelo sa:
Egentligen är väl problemet att prestaventilen kräver perfekt munstycke och mer än gärna tömmer däcket vid minsta felanvändning. Du trycker ju på munstycket *på* ventilen. Blir det inte rätt i den manövern så skickar du ju ut all luft i däcken eftersom nippeln öppnar när man trycker *på* den. Man kan tro att konstruktionen är skapad av Microsoft eller nå't.
Igen; säkerställ att du använder rätt munstycke. Du måste göra någonting fel för så där ska det inte bete sig. Många här nu som berättat att de inte har samma problem som dig.
Det börjar bli lite rundgång i diskussionen nu. Jag vet mycket väl att det finns sätt att pumpa på ett bra sätt. Hur mycket presta-ventilens känslighet är ett problem är väl upp till var och en att avgöra. Att stå dubbelvikt och jucka med en stavpump femhundra gånger med tveksam effektivitet kanske är en uppskattad träningsuppvärmning för en del, men inte för mig. Så det som ligger närmast till hands är en (1) pump med gängat munstycke som inte sitter direkt på skaftet utan på en slangstump, eller (2) någon bilpumps adapter med gängat munstycke.
Du kommer att få " jucka med en stavpump femhundra gånger" även med en pump som har en slangstum, om det är en minipump.
Det är en nödpump enbart. Jag skulle ALDRIG få för mig att använda den som min "huvudpump" det skulle sluta med självmord.
Stor fin golvpump, enkelt.
Jag kör tub med latexslang, jag pumpar VARJE gång jag ska använda racern.