Öhlins måste vara billigt, eller.??.

dhgubbe

Ny medlem
Kollar priser till min gambler på ny bakdämpare och även fram i bästa fall.. öhlins verkar ju billigare än bästa foxdämparen, kan det stämma? Körde cross för länge sen o då var fan inte öhlins billigt, däremot klart bäst.. vad tycker ni?

Ja sant, menade inte billigt. Menade nog mer at det ser ut vara billigare eller en bättre affär än fox, om dom nu är bättre förstås.. jag vet inte bara kollat priser på olika sidor på nätet

Gambler är väll dubbelkronat fram? Har öhlins en egen sån ens? Är det inte bara insatser till fox dämpare?

Fredrik, har bara snabbkollat på adriani kostar bakdämparen 696 euro. Troligtvis plus fjäder.. aensåg jag nån superfox för runt 800 euro på nån sida oxå.. letar efter den nu, återkommer

dhgubbe sa:
Fredrik, har bara snabbkollat på adriani kostar bakdämparen 696 euro. Troligtvis plus fjäder.. aensåg jag nån superfox för runt 800 euro på nån sida oxå.. letar efter den nu, återkommer

Man behöver ju inte leta efter vad som är dyrast heller. Man kan köpa det som passar en bäst ;)

Vad har du idag? och hur kör du?

Till marr.. om jag förstått det rätt av all internetforakning på hög nivå så kommer öhlins ut med en insats även till boxxer snart, för ungefär 700 euro.. vet inte till hundra än men en engelsk sida har den upplagd redan men som slutsåld.. lite subsekt

dhgubbe sa:
Till marr.. om jag förstått det rätt av all internetforakning på hög nivå så kommer öhlins ut med en insats även till boxxer snart, för ungefär 700 euro.. vet inte till hundra än men en engelsk sida har den upplagd redan men som slutsåld.. lite subsekt

Det vore ju coolt :) Iallafall för alla boxxerägare.

fredrik168 sa:
Var hittar du öhlins billigare än fox?

Ute i Europa eller borta i Amerika så kostar ju gaffeln 850£/1050€/$1100. 10k med andra ord, lite skillnad mot svenska (skämtet) priset på 14k.. En motsvarande Fox för 10k springer man väl inte på så lätt?

Till marr.. såklart,, vill verkligen inte betala en spänn mer än jag måste,, det ända jag vet är att en framgaffel ska inte funka som mina rockshox gjort, slut i armarna efter 4 åk.. ja jag vet jag e otränad, men jag vet nog mycket om dämpning genom motorsport att dessa är skit..vill bara förbättra o jag såg prislilnaderna inte var enorma på öhlins o resten... men jag har säkert fel för jag kan inte denna branch..

Tack igen.. dom hade bra priser, men där fanns även det jag menade som jämförpris mot öhlins.. fox dhx2factory kostar 7045 utan fjäder.. det är det jag menade när jag tänkte att öhlins inte är superdyrt..

Tack marr.. du ska veta att jag kollat så många gånger på den sidan o försökt jämföra med boxxer chargerinsats.. så svårt veta vad som vore bäst..

dhgubbe sa:
Tack marr.. du ska veta att jag kollat så många gånger på den sidan o försökt jämföra med boxxer chargerinsats.. så svårt veta vad som vore bäst..

Finns ju några här på happy som kör med deras prylar. De kanske har lite bättre svar :)

Såklart vore allt ett lyft för mig, jag e en usel cyklist, en sommardag i åre skulle jag söga jag är precis över medel och då räknar jag in alla förstagångshojjare.. jag har inte kollat öhlins för jag tror jag behöver det bästa utanför att jag sett det inte skiljer mer än några tusingar... kan nån ge mig tips på bra gubbfjädring billigare vore det ju canon..

Marr... hoppas jag inte gjort det, för isåfall var inte det min mening... vill bara påpeka hur skitdålig min grej är... sorry för sågning av annat än min pryl

Då är kanske en ny dämparenhet en bra lösning om resten av gaffeln är ok
http://www.crconception.com/web_images/20mm.jpg
http://www.fast-suspensionshop.com/cartouche-fast-co3-c2x18322780
Jag har ingen egen erfarenhet av dessa men den översta har funnit i några år och folk som har det verkar vara nöjda
Avalanche har också bra rykte men kostar en del mer...
En enklare och billigare lösning kan vara att byta moco/mico dämparen på din boxxer med en sånt http://www.novyparts.com/optimisation-novyparts-suspensions-vtt/rock-shox-fourches/splug.html. Har du luftfjäder så ska du optimera fjädern med: http://www.novyparts.com/optimisati...shox-fourches/splug-et-kit-air-combines.html. Dessa är inte riktigt lika bra som dämparna ovan men ändå mycket bättre än moco/mico dämparna.

Tillbaka
Topp