marr
Aktiv medlem
Okej pulsklocka för träning
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Japp, den verkar klara av grundkraven för pulsträning:marr sa:
+1marr sa:
Sixten Fors sa:Pulsband blir sunkiga och resåren blir trött efter något/några års flitig användning (i mitt fall 2-4 ggr/v).
Då en Sigmaklocka komplett med nya batterier och nytt band bara kostar några hundringar är det ingen större skada skedd. Jag har kört Sigma pulsklockor i 20 år.
Jo då, de håller. Har inget band där elektroniken har pajat. Polar och Sigma band funkar mot varandras klockor. Tvättar efter varje pass då de är dyngblöta i svett. Det är resåren som blir mindre elastisk med tiden, och till slut blir rätt kass. Går iofs att byta resår.Scottår sa:Jag har använt samma pulsband i sex år. Periodvis använt det nästan varje dag. Det är inte sunkigt än. Man måste tvätta det. ;)Sixten Fors sa:Pulsband blir sunkiga och resåren blir trött efter något/några års flitig användning (i mitt fall 2-4 ggr/v).
Då en Sigmaklocka komplett med nya batterier och nytt band bara kostar några hundringar är det ingen större skada skedd. Jag har kört Sigma pulsklockor i 20 år.
Vad gör man med den informationen under passet (eller snittpuls för den delen, under pågående pass alltså)?Sixten Fors sa:Ser man maxpuls på klockan under pågående pass?
eketjall sa:Vad gör man med den informationen under passet (eller snittpuls för den delen, under pågående pass alltså)?Sixten Fors sa:Ser man maxpuls på klockan under pågående pass?
Att man vill ha info per varv/intervall för att se att man kör just sina intervaller så hårt man tänkt, men bara maxpuls för hela passet har jag själv svårt att se nyttan med.
Snittpuls kan vara användbart på lugna långpass för att se så man inte går på för hårt, men för egen del tittar jag bara till momentanpulsen för den saken.
Polar M400 ska det givetvis stå ?Djen sa:Har nu ägnat större delen av dagen åt att kolla upp era tips och googla pulsklockor.
Får nog erkänna att jag kanske ändrat min åsikt, gps kanske inte är så tokigt!
Kikar för tillfället på polarm4åå