Öland i veckan?

Öland i veckan?
Körde en repa idag, från Byxelkrok och upp mot fyren för att sedan åka över mot trollskogen på östra sidan. Stigen som börjar där trollskogens natureservat slutar och sedan följer kusten hela vägen ner till böda var jättefin. En mil, till stor del singel track i ett väldigt vackert landskap. Enda nackdelen är att det var lite för platt.

Öland i veckan?
Foss skrev:
-------------------------------------------------------
> Körde en repa idag, från Byxelkrok och upp mot
> fyren för att sedan åka över mot trollskogen
> på östra sidan. Stigen som börjar där
> trollskogens natureservat slutar och sedan följer
> kusten hela vägen ner till böda var jättefin.
> En mil, till stor del singel track i ett väldigt
> vackert landskap. Enda nackdelen är att det var
> lite för platt.

De finns ju något som heter "Böda Vandringsled" som går där. Dessa vita prickar på träden är leden. http://www.bodaik.com/?p=friidrott Se kartan..

Öland i veckan?
Tackar Steen för en väldigt fin guidening idag! En varierad blandning av ganska lätt körning men med bra tramp och fantastisk natur och väder.

Jag kör gärna en tur till innan jag lämnar Öland. Kanske fler som kan på torsdag? Trollskogen låter ju spännande men Böda ligger nog för långt norrut.

Öland i veckan?
Ja det var delvis den jag körde. Vill varmt rekommendera denna. Passar nybörjare utmärkt. Bitvis var det lite lös sand att köra i men till allra största delen bara att trampa på. Man ska nog inte köra leden för att den är fantastisk för mtb, man ska köra den för en härlig naturupplevelse.

Tillbaka
Topp