Om att bli olycklig av att inte cykla

kitzblitz

Aktiv medlem
Hej,

ville inte kapa fjärdebrunn's romantiska tråd med denna pessimistiska inlägg...

Hade stora planer att åtminstone springa ca 50 km under senaste veckan eftersom jag reste bort med familjen men utan cykel. Till slut blev det massor med onyttig mat, en jätte feber/förkylning, ingen training alls. Det känns skitdåligt. Men jag är iofs en glad, positiv människa och hittade tre positiva punkter: 1. jag såg en cyklist i Hälleforstrakterna, 2. eftersom jag var sjuk var det ju bra att det var under samma vecka där jag ändå inte han med annat och 3. utan att bli packat var jag halvfull egentligen jämt dem senaste dagarna. Det ger ju också bra trainingseffekt har jag hört!

Jag förstår att ingen bry sig, but I feel sorry for myself! Kanske någon av er hade liknande julveckor?

Ser fram emot en tur imorgon...

kitzblitz

Känner igen mig totalt. Utom förkylningen då.
Sambon sa till mig igår: "ut och spring eller nåt, du går ju bara och surar här annars"

Jag hade julskinlelår och prinskorvsvader samt en släng av julmustsyra i benen imorse. Fan vad knepigt att hoja när kraften är borta. Bara för man tog en paus i 5 dar över julen. :o(

Skall nog klämma i mig en biskvi innan jag hojar hem !

Alltså, jag och tjejen fick vinterkräken på självaste julafton. Vi sket och spydde ikapp, gärna båda samtidigt i två dygns tid. Hade svårt att få ned vatten ens utan att det kräcklades upp direkt igen.
Jag hade ruskig feber också så jag låg med två par byxor, dubbla sockor, två tröjor plus underställ samt mössa under duntäcket men frös likväl.
Som hennes syrra så fint påpekade "Efter detta kommer ingenting vara pinsamt längre".
Julen var med andra ord ett rent helvete så misströsta ej, du är inte den enda som haft det lite tufft :)

/C

känner mig mycket bättre redan!!!

Är bara lite rädd för cyklingen imorgon efter Skoglings inlägg - det verkar som han ändå har bättre kondition än mig (jag känner dig inte, men räknade dina Happyinlägg och dem var fler än mina:-))

Är precis hemma efter en tur på 1 timma. Cyklade runt lite Södermalm. bla nere vid vattnet nedanför
SÖS. Riktigt härligt att vara ute, bara man är rätt klädd. Så väl hemma tog jag en varm dusch, men
nu är jag frusen ända in i märgen. Försöker värma mig med lite kaffe.

Okej, tack och lov har jag klarat mig från kräksjuka och annat hemskt, MEN, jag har åkt hem över julen och tog ingen cykel med mig - ABSTINENS!!!! Redan första dagen gick jag ut i garaget och hittade en alldeles förskräcklig mtb i garaget, ingen luft i de slitna däcken, växlar som man får häva sig på med hela handen för att de ska skifta, skevt framhjul, rostiga vajrar mm mm och så var den alldeles för stor. Pga att däcken var olika passade inte pumpen till det ena, hittade en annan pump men det gick inte heller. Pumpade som en galning i en halvtimme och lyckades fylla det till hälften men sedan gav jag upp. Tyckte synd om mig själv i hela två dagar, lyssnade på Kents "Om du var här", ångest, desperation och smärta. Men så fick jag låna en pump av min systers man - SOM PASSADE!!! Så på juldagen rullade jag ut i solskenet, lycklig och glad med skevt framhjul och växlar som inte fungerade men det gick ändå. Blev trots allt ett lyckligt slut! :)

Själv var jag i Berlin över julen (5 nätter) och körde 2 löppass för att hålla träningsabstinensen + några provrundor för skoj skull... ;-)

Bilagor

• 335259110_9e7d095368.jpg
    335259110_9e7d095368.jpg
    42.8 KB · Besök: 15
  • 335259155_7dd5cd0196.jpg
    335259155_7dd5cd0196.jpg
    37.3 KB · Besök: 13
Tillbaka
Topp