Omarkerad stig i Strava?

Hallsta

Aktiv medlem
Omarkerad stig i Strava?
Ibland är det nära att ta en stig genom skogen mellan två vägar/grusvägar. Strava vägrar dock att förstå att det går att cykla eller gå där och skapar ett ruttförslag som går runt.

Som här till exempel. Jag skulle vilja komma nedifrån höger och genom skogen upp till vänster men jag kan inte tvinga in rutten utan bara klicka på och sen får Strava föreslå rutten dit.

Tacksam för hjälp.

Screenshot_20230829-061716.png

Omarkerad stig i Strava?
Ibland är det nära att ta en stig genom skogen mellan två vägar/grusvägar. Strava vägrar dock att förstå att det går att cykla eller gå där och skapar ett ruttförslag som går runt.

Som här till exempel. Jag skulle vilja komma nedifrån höger och genom skogen upp till vänster men jag kan inte tvinga in rutten utan bara klicka på och sen får Strava föreslå rutten dit.

Tacksam för hjälp.

Visa bilaga 649779
Gör rutten på webben istället för i mobilappen. Då finns funktionen manual mode. Då kan du dra rutten exakt vart/hur du vill.

Omarkerad stig i Strava?
Stravas kartor bygger på Mapbox som i sin tur bygger på OpenStreetMap (OSM). För att ruttningsfunktionen ska fungera så måste vägen/stigen finnas med i OSM samt att Mapbox har hunnit indexerat den. Du kan alltid själv rätta till det på openstreetmap.org och vänta några veckor tills dess att Mapbox uppdaterar.

Omarkerad stig i Strava?
Det hade varit snyggt om Strava hade kunnat följa heatmap när man skapar rutter. Garmin gör det men tyvärr är deras heatmap lång ifrån den som Strava har.
1693297114947.png

Början av rutten går på vägar som finns på kartan men redan efter andra punkten så är det Garmins heatmap som används till punkt 2 och slutet.

Tillbaka
Topp