Omlackering och dekaler.

vepaya

Ny medlem
Omlackering och dekaler.
Tjena. har precis plockat ner min Mongoose då den va väldigt sliten i lacken.Ska lacka om cykeln har jag tänkt. Någon som vet vad det kostar att lämna in den för lack? Eller någon som lackat själv och vet om detta kan ge bra resultat? Och sista frågan lyder: någon som vet om man kan beställa några schyssta dekaler någonstans, vill inte ha cykeln helt clean.

Omlackering och dekaler.
Jag rekommenderar helt klart att lämna in den hos någon som kan pulverlacka ramen, det blir svintåligt och snyggt. Betalade 800 för min ram, vit färg utan förarbete inkluderat (det gjorde jag själv); jag gissar det var inte riktigt samma färg på pengarna.. För lite mer inspiration, kolla in Dicks guleböj, mycket vacker även i verkligheten: http://happymtb.org/forum/read.php/1/582063/page=1

Dekaler borde du kunna greja hos typ Systemtext el. liknande om inte det går att beställa från Mongoose direkt.

Omlackering och dekaler.
Om du kan fixa kompressor och en hyfsad spruta så kan du lacka själv. Inte alldeles lätt men roligt. Handla lack hos en billackerare. Dekaler finns här och där, t ex Bokstavsdepån vid Vanadisplan om du befinner dig i Stockholm. Jag lackade denna åt en tokig AIK:are och det blev godkänt.
guldgary.jpg ht=478

(Killen har ruskigt långa ben, dom börjar strax under hakan. Därför tokhöga ramen, en Miyata 64 cm från åttitalet eller så).

Senast ändrad:
Omlackering och dekaler.
finn skrev:
-------------------------------------------------------
> Om du nu MÅSTE ha dekaler kan jag tipsa om
> http://www.dekaltrim.nu/

Vet du om deras dekaler består av lösa bokstäver eller om man är tvungen att ha kvar en stor plastbit över hela texten.

Omlackering och dekaler.
Dekaler kan fixas av nästan vilken skylt- eller reklamfirma som helst.
De "skriver ut" på en plastfilm genom att skära fram dekalen.

Kom dit med ett orginal i vektorgrafik (tex Adobe Illustrator) så går det enklast,
annars måste de ta fram ett orginal.

Tillbaka
Topp