Omnium Cxc stulen i Sthlm, 24-08-04, update: HITTAD!

Hutnu

Aktiv medlem
Uppdatering: inte stulen längre!

Jaha, det gick ju otroligt fort att bli naiv och titta bort. Parkerade hojen fem meter utanför krogen Duvan på Ringvägen. När jag kom ut efter ett par timmars trevligt häng så var den borta. Jag har en Knog airtag-grej på den som verkar ha inaktiverats pga visar bara senaste location.

Om nån ser nån jävel kånka på en skitsnygg blålila cykel med SON-nav fram, Pelago-rack med framkorg och Brooks Cambium-sadel med fäste för Carradice-väska så hojta.

Hjulen och sadeln lär vara lite bökiga att få bort pga Hexlox. Obs att styret är bytt efter att nedan bild togs, numera är det ett sånt loop-styre.

IMG_0092.jpeg

Senast ändrad:
Fifan, den v riktigt snygg. Surt att bli av med.
Om det är samma #oilslick lack som omniums är den lättspottad.
Hoppas du får den tillbaka!

Så surt!

Den kan inte hunnit vara din i många månader? Klen tröst, men det var nog happys snyggaste bygge i år.

Solskenshistoria! Noterade att Knog-trackerns position uppdaterats under natten så åkte ut och letade. Hittade hojen i skogen ett par hundra meter från där den togs. Dom verkar ha blivit avbrutna eller helt enkelt gett upp på låset. Hade dock hunnit montera på en liten ramväska med ett paket cigg i, så bortsett från att jag måste kirra nytt lås så gick jag plus på detta.

Bilagor

• IMG_0377.jpeg
    IMG_0377.jpeg
    1.1 MB · Besök: 267
  • IMG_0379.jpeg
    IMG_0379.jpeg
    1.7 MB · Besök: 264
  • IMG_0380.jpeg
    IMG_0380.jpeg
    989 KB · Besök: 267
  • IMG_0381.jpeg
    IMG_0381.jpeg
    764.8 KB · Besök: 267
Det är ganska vanligt att tjuvarna dumpar stulna grejer nära platsen de stals ifrån för att sedan komma tillbaka och hämta. De dumpar alla möjliga saker i samma område och kommer och hämtar ett par dagar senare när kusten är klar.

Det är ganska vanligt att tjuvarna dumpar stulna grejer nära platsen de stals ifrån för att sedan komma tillbaka och hämta. De dumpar alla möjliga saker i samma område och kommer och hämtar ett par dagar senare när kusten är klar.
De är säkert skitförbannade över att någon "snott deras cykel" nu... "Det finns ingen moral och respekt i samhället längre för en vanlig, ärlig tjuv!" ?

Solskenshistoria! Noterade att Knog-trackerns position uppdaterats under natten så åkte ut och letade. Hittade hojen i skogen ett par hundra meter från där den togs. Dom verkar ha blivit avbrutna eller helt enkelt gett upp på låset. Hade dock hunnit montera på en liten ramväska med ett paket cigg i, så bortsett från att jag måste kirra nytt lås så gick jag plus på detta.
Vänta... de har alltså inte fått upp låset (är det det som ser sågat ut på sista bilden?), men monterat på en ramväska för att få plats med cigg? Intressanta prioriteringar.
Gissar ändå att lset kostar mer än ramväskan :-) men grattis till fyndet

Vänta... de har alltså inte fått upp låset (är det det som ser sågat ut på sista bilden?), men monterat på en ramväska för att få plats med cigg? Intressanta prioriteringar.
Ja, rätt udda prioriteringar. Extra märkligt att dom lämnade kvar ciggen, men kanske blev skrämda av att jag sprang runt och letade igår kväll.

Kanske för att göra det lite svårare att känna igen cykeln.

Ja, utan trackern hade det nog varit kört. Sen var det lite märkligt att den visade fel position igår kväll, men kanske var för lite iphone-folk ute då helt enkelt så den inte hade tillräckliga ping.
Fantastiskt att du hittade den! Var larmsignalen urkopplad? För det finns väl på Knog’en?

Fantastiskt att du hittade den! Var larmsignalen urkopplad? För det finns väl på Knog’en?
Jag var lat och dum och slog inte på den, tänkte att det är cool pga precis bredvid uteserveringen. Sen stängde uteserveringen och vi satt kvar inne och drack några öl. Såatteeh, bra med en sån här väckarklocka.

Jag hörde att det senaste är att tjuvarna ställer cykeln ett tiotals meter ifrån, sätter en plastpåse på sadeln eller dylikt och sedan senare/kvällen/ natten kör runt och hämtar upp det de har ställt undan ".. så värt att cirkulera runt lite några minuter

Tillbaka
Topp