On-One bygge klart

Jocke

Ny medlem
On-One bygge klart
Nu är jag klar med mitt bygge kring min On-One Inbred ram och postar lite bilder på det hela.

Jag började här:
500x400.jpg

och är här nu:
cykel.jpg

Drivlinan består av ett XT-vevparti, XT-bak och framväxel, SRAM pc59 kedja och en LX-kasset:
vevparti.jpg

bakvxel.jpg

Bromsar blev Magura Louise som jag fick tag på billigt på e-bay:
bromsfram.jpg

bromsbak.jpg

Styrstamen blev en billig från PRO som jag eventuellt byter ut när jag är säker på vilken längd jag vill ha:
styrstam.jpg

Cockpit i övrigt består av ett styre från Biltema (funderar på om jag ska låta Biltema-loggan synas eller inte och har lite svårt att bestämma mig), LX-växelreglage, Magura Lousie bromshandtag och RaceFace Good&Evil:
handtag.jpg

Gaffeln som sitter på är en MX Comp ETA.
Hjulen består av XT-nav med Mavic XC 717 fram och XM 719 bak (kunde inte bestämma mig för vilken av fälgarna jag skulle välja i fjol när jag köpte hjulen så det fick bli en av varje) och DT comp ekrar.
Vidare är sadelstolpen en Ritchey Comp som ska bytas ut då en egentligen tillhör racern. Jag har dock inte bestämt mig vad det blir istället.

Premiärturen kommer att ske i morgon.

//Jocke

On-One bygge klart
är det bara en skum vinkel eller är gaffelkronan felvänd?.

för övrigt en grymt snygg hoj! :)...den får iaf mig att svära över att jag inte köpte en vit cykel.

On-One bygge klart
Ahh, ännu en dos av brittiskt stål. Stiligt Jocke!

PS. Framhjulet är lite vridet på bilden där gaffelkronan ser felvänd ut, tar man det i beaktning
så ser det lite mer normalt ut. ;) DS.

On-One bygge klart
Dewe Skrev:
-------------------------------------------------------
> Snyggt bygge!
>
> Men det ser verkligen ut som att kronan är
> bakvänd... har du fler bilder?
>
> /Johan
>
> Nämen sörru att... jomen visst.

Haha, javisst är kronan felvänd. Skulle byta olja i gaffeln sent i går kväll och skruvade isär den helt av ren nyfikenhet. Måste ha varit väldigt trött när jag satt ihop den igen...

Nu är den dock rättvänd :-)

krona.jpg

//Jocke som är påväg ut på premiärturen

On-One bygge klart
Jocke Skrev:
> Haha, javisst är kronan felvänd. Skulle byta olja
> i gaffeln sent i går kväll och skruvade isär den
> helt av ren nyfikenhet. Måste ha varit väldigt
> trött när jag satt ihop den igen...

Den hade nog blivit lite "stirrig" att cykla på.

> Nu är den dock rättvänd :-)

Najs.

/Johan

On-One bygge klart
Premiärturen har klarats av idag. Tyvärr så blev det mest cykling på plogad grusväg eftersom det är för mycket snö på de stigar jag brukar cykla på och skoterspåren är för mjuka. Det blev således en ganska enkel premiärtur för cykeln och den ställdes inte på några prov. Storleken kändes dock helt rätt - 18 tum på mina 185cm. Den känns betydligt smidigare än min gamla Scott. Jag återkommer med ett mer utförligt omdöme när jag testat den något mer.

//Jocke

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp