ON-ONE, Planet-X -första och sista köpet.

Gimmy

Ny medlem
Skrev tidigare en "varning" ang ON-ONE, Planet-X england här på forumet då dom enligt mig var oseriösa att handla med. Brant på ON-ONE läste av nån anledning inlägget och det blev fart på han. Jag tog tillbaka varningen för han kontakta mig och sa att han skulle lösa mina problem. Nu blev fallet inte så så min varning får kvarstå. Oseriösare företag än ON-ONE/Planet-X har jag aldrig handlat med. Kommer aldrig att ha med dom att göra igen.

För er som inte läste dom gamla inläggen:

Beställde en ON-ONE 456 komplett cykel i Januari, 2 MÅNADER!! senare fick jag den, fick köra 10 mil och hämta den för dom betalt för lite frakt. Tyvärr var den fraktskadad, växelörat var krökt ordentligt och hade en spricka och bakväxeln var krökt. Brant skrev i ett mail att han skulle kompensera mig med en ny ram samt bakväxel. FÖRRA VECKAN!!! fick jag ramen men INGEN!! bakväxel. Tog kontakt med brant och han tyckte jag kunde svetsa/rikta den gamla ramen, sälja den och köpa en ny bakväxel för pengarna!!! Behandlar man kunder så? Att tillägga är att dom dragit köpsumman 2 gånger på mitt kort och jag fick kontakta dom för att sätta tillbaka pengar.

Det är inte pengarna det handlar om men köper du en ny hoj ska du ju inte behöva svetsa och rikta? Ej heller ha besväret att sälja en beg ram för att köpa en bakväxel. Jag fråga Brant om han ville "skita ner" företaget för en bakväxel, han svarade inte på mailet så tydligen ville han det.

Nu orkar jag inte med dom mer. Antingen säljer jag både hojen (svetsad & riktat öra + gammal LX växel) och den nya ramen eller ska jag måla den orange och köra ut Crecent dekaler, nån ON-ONE reklam blir det inte tal om.

Som jag skrev är det inte pengarna det handlar om, har pengar att köpa en ny växel. Det är principen det handlar om... Ramen i fråga är en 16"

Mycket trist och tänkvärd historia. Det låter så knäppt som ett missförstånd mellan er (som går ut över dig). Inte desto mindre är det det säljande företagets ansvar att ta hand om sina kunder.

Hoppas du landar rätt till slut!

Egentligen är det väl inte On-One som ska betala kostnaden för det. Paketet borde varit försäkrat med frakten och då är det fraktbolaget som får betala.

Trist för dig oavsett. Stöd din lbs nästa gång så blir det inga fraktskador du behöver tänka på.

Att On-One är lite smått struliga känner många till som varit i kontakt med Brant. Beställde själv en Il Pompino i storlek Large på utförsäljningen som pågår/pågick. När jag beställde visades lagersaldo 4 på den storleken och jag fick en orderbekräftelse samma dag via e-mail.

Efter några veckor tog jag kontakt igen (eftersom jag trodde att jag kanske passerat kreditgränsen på mitt kort) och fick då beskedet att jag tyvärr inte kunde få någon cykel för att de var slutsålda. När jag påpekade att jag fått orderbekräftelse och att lagersaldo visade 4 när jag beställde fick jag som svar att jag kunde få köpa en annan cykel. Det är ju väldigt snällt att få köpa en annan cykel, men det känns inte precis som någon kompensation för att jag i flera veckor gått i cykelväntarrus helt i onödan.

Jag påpekade till slut att jag tyckte det var skitkass kundservice att inte höra av sig om att jag inte kunde få en cykel. På det fick jag inget svar.

Det är synd att Brant designar så förbannat trevliga ramar, annars skulle man kunna bojkotta honom i alla fall...

Och på något sätt är det ju ganska bra att det fortfarande finns fördelar med att shoppa lokalt. På det stora hela alltså. Kotler P:na - pris, plats, produkt gäller ju liksom fortfarande.

Småfirmor kan ibland ha lite "annorlunda" kundtjänst. Är det bara en person som driver firman så kan vissa saker gå skitfort och andra saker ta jättelång tid. När man nerdat loss ordentligt inom nått område finns det ju i princip bara sådana firmor så man får vara beredd på sådant.

Senast redigerad av en moderator:
Skall nog hålla mig flera ljusår bort från ON-ONE vilket jag inser när jag har läst och följd ditt tråkiga ärende.

Hoppas att det ordnar sig till slut iaf.

Brant verkar lite medeltida och i akut behov av en modern PR-resurs. Det är väl ingen dålig deal egentligen, du lär kunna köpa ett gäng bakväxlar för ramen och svetsmöjligheter och svetskunskaper verkar du ju ha.

Tillbaka
Topp