On one scandal
Hej!
Jag klickade nyligt hem en on one scandal MTB från Planetx. Tänkte dela med mig av lite info om den. Cykeln verkar ok men rätt tung jämfört med min gamla radon zr team 7. Kanske inte så konstigt då typ allt är grövre/större på något sätt. På https://www.vitalmtb.com/product/guide/Bikes,3/On-One/Scandal-SRAM-GX-Eagle,29956 står det 12,7 kg men det kan omöjligt stämma. Närmare 15 skulle jag gissa på. Har tyvärr ingen våg för att kolla upp vikten. Nåja vikten är inte så viktigt för min del men det är däremot bromsarna. Jag var medveten om att de skulle monteras UK style dvs tvärtom men hade läst här på forumet att de (sram guide re) är symmetriska och att det bara är att byta plats på dem. Det stämmer att de är symmetriska men de har gjort högerbromsens slang för kort så det funkar inte att bara slänga om dem. Så där kommer den första frågan. Går det enkelt förlänga slangen eller måste jag köpa en ny med tillhörande sprutor och allt annat jox för att installera den? Sen undrar jag hur sram guide re egentligen ska bete sig? Jag upplever dem som usla i jämförelse med mina 5 år gamla shimano-bromsar som sitter på en hoj som kostade nästan hälften av vad denna kostat. De klarar inte ens av att låsa bakdäcket och man behöver ta i betydligt mer för att trycka in bromsen.
Jag klickade nyligt hem en on one scandal MTB från Planetx. Tänkte dela med mig av lite info om den. Cykeln verkar ok men rätt tung jämfört med min gamla radon zr team 7. Kanske inte så konstigt då typ allt är grövre/större på något sätt. På https://www.vitalmtb.com/product/guide/Bikes,3/On-One/Scandal-SRAM-GX-Eagle,29956 står det 12,7 kg men det kan omöjligt stämma. Närmare 15 skulle jag gissa på. Har tyvärr ingen våg för att kolla upp vikten. Nåja vikten är inte så viktigt för min del men det är däremot bromsarna. Jag var medveten om att de skulle monteras UK style dvs tvärtom men hade läst här på forumet att de (sram guide re) är symmetriska och att det bara är att byta plats på dem. Det stämmer att de är symmetriska men de har gjort högerbromsens slang för kort så det funkar inte att bara slänga om dem. Så där kommer den första frågan. Går det enkelt förlänga slangen eller måste jag köpa en ny med tillhörande sprutor och allt annat jox för att installera den? Sen undrar jag hur sram guide re egentligen ska bete sig? Jag upplever dem som usla i jämförelse med mina 5 år gamla shimano-bromsar som sitter på en hoj som kostade nästan hälften av vad denna kostat. De klarar inte ens av att låsa bakdäcket och man behöver ta i betydligt mer för att trycka in bromsen.