On topic: Off topic.

Җڰڳڶڮڟصڊڳپ٢ڰ°ڝڡځڮڦ٩ٸٻڵڰھۀڼڹ۔ېے

Senast redigerad av en moderator:
Ni som tycker att inga förändringar behövs: Tycker inte ni att det kan vara tidsödande att behöva leta bland uppåt tio sidor för att hitta den tråd man söker. Man kanske inte varit inloggad på ett par dagar...

Varför detta motstånd mot uppstrukturering av forumet? Att ämnet diskuterats tidigare är väl ingen anledning i sig? Sökt men inte funnit...

Edit:
Förstår inte hur en inledande meny över vilka forumdelar som finns skulle krångla till det hela, man är ju knappast intresserad av alla trådar... Är man mycket aktiv kan jag förstå att man har örnkoll på alla trådar, men tittar man in lite då och då blir det lätt ganska tidsödande om man man ska hitta det man söker.

Om exempelvis en trialdel skulle existera, skulle huvudlistan bli avlastad. Och framförallt skulle trialarna kunna följa de trådar de ville på ett lättare sätt. /edit

Vet att jag är ny på forumet och kanske inte enligt vissas åsikt inte borde ha åsikter om sajten, men dessa synpunkter är framförda i all ödmjukhet. Måste ju kunna diskutera liksom...

chrilla skrev:
-------------------------------------------------------
> Ni som tycker att inga förändringar behövs: Tycker
> inte ni att det kan vara tidsödande att behöva
> leta bland uppåt tio sidor för att hitta den tråd
> man söker. Man kanske inte varit inloggad på ett
> par dagar...
>
>

http://happymtb.org/forum/search.php/1

ڳڶڮڟصڊڳپ٢ڰ°ڝڡځڮڦ٩ٸٻڵڰھۀڼڹ۔ېےҖڰ

Wow coolt.

Det finns även en möjlighet att "Prenumerera" på trådar som är viktiga och som man inte vill missa, då slipper man leta och söka efter dom. Prova, tryck på "Prenumerera" under inlägget. En alldeles fantastisk funktion som väldigt många verkar ha missat???

/Leo

chrilla skrev:
> Har editerat lite efter att alla inlägg efter mitt
> lagts...

Ja det där du skrev om nazismen var kanske lite opassande?

Kaijan skrev:
> chrilla skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ni som tycker att inga förändringar behövs:
> Tycker
> > inte ni att det kan vara tidsödande att
> behöva
> > leta bland uppåt tio sidor för att hitta den
> tråd
> > man söker. Man kanske inte varit inloggad på
> ett
> > par dagar...
> >
> >
>
> http://happymtb.org
>
>
>
>
>
> 0 dag kvar!!Äntligen!!!
> Det här musiken snurrar i min dator nu

Den var bra och behandlade min fråga på ett konstruktivt sätt inte.

Leo skrev:
> tryck på "Prenumerera" under inlägget. En alldeles
> fantastisk funktion som väldigt många verkar ha missat???

Hur kunde jag ha missat - jag sätter genast en prenumeration på den här jätteintressanta tråden! Vill inte missa något!

=David skrev:
> chrilla skrev:
> -----
> > Har editerat lite efter att alla inlägg efter
> mitt
> > lagts...
>
>
> Ja det där du skrev om nazismen var kanske lite
> opassande?
>
> Mvh David
>
- happy konspiracy -
>
> Det är jag som är Stig.

Som sann antinazist tvingas jag härmed be dig, bäste nazist, om ursäkt. ; )

Mathias skrev:
> ڳڶڮڟصڊڳ&
> #1662;٢ڰ°ڝڡځڮ&
> #1702;٩ٸٻڵڰھ&#
> 1728;ڼڹ۔ېےҖ
> 712;
>
> Wow coolt.
>
> -----------------------
> Stål är sååå ute.

Man undrar ju lite vad det betyder=)ﮘﮛﭟﮋﮓ

chrilla skrev:
> Som sann antinazist tvingas jag härmed be dig,
> bäste nazist, om ursäkt.
>

Äh det är lugnt. Jag tog det inte så allvarligt. Men man måste ju vara stolt för allt fint som byggts av det svenska stålet, autobahn och folkabubblan. Hade inte Ryssarna haft Kung Bore på sin sida så hade vi garanterat snöpt jänkarna.

Oj, jag har missat det här guldkornet! Jag tycker som mollo att alla ska få ett eget forum. Något annat vore orättvist. Jag ska bara skriva sånt här kul i mitt forum:

"Many attempt to hide the fact that fixed gear is extremely outdated and has been superceded by new, safer technologies (i.e.: brakes, helmets). While these claims are obviously false, the structure of the fixed gear community allows such lies to proliferate like wildfire."

Prenumerera? Det kan väl inte vara lättare att prenumerera än att ta en skön liten titt i forumet ibland? Jag vill ju ha reda på mer än det jag bestämmer mig för i förväg. Nej pren.. är inget för mig. Bara i mer specifika fall.

chrilla skrev:

> Varför detta motstånd mot uppstrukturering av
> forumet?
Därför att du inte har fattat hur det här forumet funkar. Du tror att det är en frågespalt, men det är en ständigt pågående diskussion.
Att dela upp forumet är lika meningsfullt som att begära att soffakonversationen på partyt ska hålla sig till samma ämne som innan du gick och hämtade en öl från kylskåpet.

Det här är en mötesplats. Är man på den här mötesplatsen tillräckligt mycket så kommer man att lära sig väldigt mycket om hur olika former av cyklar fungerar, hur man reser med dom, på vilka ställen man cyklar, hur det känns att cykla med olika cyklar och hur dom människor som använder dessa fordon resonerar.
Det låter väl ganska bra, eller hur?

Men, varje gång jag har hamnat i nytt sällskap har jag ägnat mig åt att lyssna istället för att begära svar.
Framför allt har jag inte begärt att gubbarna på ljugarbänken ska ändra sitt snack. Tvärtom har gubbarna på ljugarbänken varit en av attraktionerna för mig.

Det enda krav som ställs på dig för att vara med på ljugarbänken, det är att vara med.

Leo skrev:
> chrilla: Prova Prenumerera, återkom sedan med
> åsikt om det löser ditt problem.
>
> /Leo
>

Tack för tipset, det är en värdefull funktion. Men vill man exempelvis hänga på happy för att läsa om downhill, så vill man ju ha en övergripande koll på vilka trådar som startats i ämnet och -relaterat, och sen följa dessa. Att enbart ha koll på svar i de trådar man redan observerat kanske inte räcker.

Ursäkta om jag inte besvarade ditt tidigare inlägg i änmet tidigare, men det var på väg... :)

Ja, hur många har byggt sånt här i modern tid?
marble2.jpg

honor.jpg

Eller, "the man with the plan", som de säger:
grm03.gif

Varför hamnar inte den senaste posten först i tråden förresten? Hmm. Ganska dumt att man ska behöva läsa alla inlägg i en tråd varje gång någon gjort ett nytt inlägg. Jag hinner ju aldrig med! *Hehe*

chrilla skrev:
Men
> vill man exempelvis hänga på happy för att läsa om
> downhill, så vill man ju ha en övergripande koll
> på vilka trådar som startats i ämnet och
> -relaterat, och sen följa dessa.

Det där är ju ett problem.Jag är ju mest intresserad av att cykla uppför på landsväg i Italienska Alperna, men jag har inte kommit på ett sätt att få övergripande koll på dom trådarna.
Jag rekommenderar ett renodlat DH-forum. Du kanske ska starta ett eget?

Men vilka diskussioner är det då man inte vill läsa och hur ska man bete sig för att slippa dem och bara se guldkornen? I andra forum med uppdelning är det inte helt ovanligt att samma fråga diskuteras av olika personer i olika delar av forumet, hur vettigt är det? Det händer ju redan här, trots att det bara finns ett forum!

Sen att trådar byter riktning: ja, det är väl självklart? Inget ämne är väl så avgränsat så att det inte finns beröringar åt andra håll? Du gör det ju själv genom att starta den här tråden med att diskutera att det är så mycket OT och sedan glida iväg och diskutera forumindelning. Redan där byter tråden riktning. När blir ändringen så stor att tråden kan anses urspårad?

Kombinera sedan en forumuppdelning med urspårade trådar. Jag kan garantera att trådar i pulsklockekategorin kommer att spåra ur och handla om växelinställning. Ska då den tråden delas på mitten och resten av tråden hamna i mekkategorin?

Så, nu hoppas jag att någon lägger upp en bild på en stålram och plockar fram det där gamla inlägget där det står vad som händer på ett forum när någon påtalar att det är OT-postande. Erik h, är det du som skrivit den?

Lekeberg skrev:
> Varför hamnar inte den senaste posten först i
> tråden förresten? Hmm. Ganska dumt att man ska
> behöva läsa alla inlägg i en tråd varje gång någon
> gjort ett nytt inlägg. Jag hinner ju aldrig med!
> *Hehe*
>
> /De bästa dämparna är armarna och benarna!

Klicka på den lilla röda texten [ny] efter rubrikraden så hamnar du rätt.

oxr skrev:
> Boe skrev:
> -----
> > http://www.bikeforums.net
> >
> > Här finns det en kategori till alla, hugg för
> er.
>
> Jag hittade ingen cykelspeedwaykategori.
>

Det är märkligt, cykelspeedway som är så stort!

Old_1963.jpg

oxr skrev:

> Klicka på den lilla röda texten efter rubrikraden
> så hamnar du rätt.

Elskling! Varför har du inte sagt något tidigare? Såklart att detta ändå är ett problem eftersom många (inkl jag) kanske inte vågar trycka på den röda texten för att den kanske sprängs, eller som jag som gärna gör som jag lärt mig från början..

Bra lösning, tack. Men jag tycker ändå att det är dumt att det inte är tvärtom, NY-knappen borde heta "Från början" eller liknande.

Markus F skrev:
> chrilla skrev:
> -----
>
> > Varför detta motstånd mot uppstrukturering
> av
> > forumet?
> Därför att du inte har fattat hur det här forumet
> funkar. Du tror att det är en frågespalt, men det
> är en ständigt pågående diskussion.
> Att dela upp forumet är lika meningsfullt som att
> begära att soffakonversationen på partyt ska hålla
> sig till samma ämne som innan du gick och hämtade
> en öl från kylskåpet.
>
> Det här är en mötesplats. Är man på den här
> mötesplatsen tillräckligt mycket så kommer man att
> lära sig väldigt mycket om hur olika former av
> cyklar fungerar, hur man reser med dom, på vilka
> ställen man cyklar, hur det känns att cykla med
> olika cyklar och hur dom människor som använder
> dessa fordon resonerar.
> Det låter väl ganska bra, eller hur?
>
> Men, varje gång jag har hamnat i nytt sällskap har
> jag ägnat mig åt att lyssna istället för att
> begära svar.
> Framför allt har jag inte begärt att gubbarna på
> ljugarbänken ska ändra sitt snack. Tvärtom har
> gubbarna på ljugarbänken varit en av
> attraktionerna för mig.
>
> Det enda krav som ställs på dig för att vara med
> på ljugarbänken, det är att vara med.
>
>
>
>
>
>
> ----------------
> 300% more steel
> 500% more man

Ständigt pågående diskussion, men om olika ämnen, som olika människor har olika intressen i, väl?

Tror inte att forumdeltagarna är en lika homogen grupp som ett öla-i-soffan-gäng.

Det är just för att lära mig och dela med mig av mina erfarenheter som jag hänger här.

”Men, varje gång jag har hamnat i nytt sällskap har jag ägnat mig åt att lyssna istället för att begära svar.
Framför allt har jag inte begärt att gubbarna på ljugarbänken ska ändra sitt snack. Tvärtom har gubbarna på ljugarbänken varit en av attraktionerna för mig.”

Vettig inställning som jag också brukar praktisera. Läst på forumet sporadiskt under ett år, men reggade mig först nyligen. Är alltså ny, men inte HELT obekant med forumuppbyggnaden och dess invånare.

I och med din kommentar till mina inlägg antar jag att du anser att jag inte lagt fram mina förslag på ett konstruktivt/ödmjukt sätt.

Tycker inte att jag begärt svar, utan mer kastat ut frågor...

Tycker inte heller att jag begärt ändrat snack här...

Var precis denna typ av inlägg jag var rädd för, menade inte att försöka styra och ställa och jag tycker det är synd om folk uppfattade det så.

:)

Jag tycker att happys målsättning ska vara att alla ska känna sig som en av öla-i-soffan-gänget. Grum idé chrilla! Maka lite så jag får plats. Markus är inte farlig, du kan flytta mer åt hans håll.

Jamen var med då. Du har skrivit 24 inlägg än så länge. Skriv fler. Det är ingen som säger att dina åsikter om växeljustering, Powerbars eller om vilka däck som funkar på Åre Mountain Mayhem är bättre än dom andra. Men om du inte säger nåt utan bara höjer din röst och ber oss andra som har en trevlig stund att hålla oss till ämnet när du inte ens har deltagit i diskussionen, hur värdefullt är då ditt inlägg?
Alltså: Ska du vara med på Happy ska du vara med. Det är det enda det handlar om. Och då kan du vara dum, konstruktiv, frågvis, rolig eller instruerande.
Kort sagt: Bidra till forumet, och tyck sedan. Det finns ingen som är intresserad av att stänga dig ute.

oxr skrev:
> där det står vad som händer på ett forum när någon påtalar att det är OT-postande.
> Erik h, är det du som skrivit den?

Ibland klipper jag in en text från alt.scubadiving eller något sånt, där ingen längre pratar om dykning eftersom allting är sagt. Är det den du tänker på?

Replik på Cal ovan (real-world-cykel, står alltid vid Slussen):
retro_hel.jpg

Får man köpa loss den här? Det blir kanske lite svårt med dubbla rails i sadelstolpen förstås.
retro_sadel.jpg

Markus F skrev:
> Men om du inte säger nåt utan
> bara höjer din röst och ber oss andra som har en
> trevlig stund att hålla oss till ämnet när du inte
> ens har deltagit i diskussionen, hur värdefullt är
> då ditt inlägg?

Ser din poäng där...

Nu ska jag hitta mig en cykeltråd att skriva lite i :)

Jag är inte av naturen motståndare till att strukturera upp, saken är bara den att det är svårt om inte omöjligt att strukturera upp på ett bra sätt.

Att strukturera i formatet "XC, Freeride, landsväg, trial" t.ex. är helt värdelöst. Det är få trådar som endast skulle passa in i en av de kategorierna och dessutom är bara av ondo att kategorisera cykling på det viset. Och exakt var skulle en fråga om barnstolar passa in? En kategori för barnstolar skulle ingen läsa i men många svarar ändå på sådana trådar här i forumet.

Dessutom är det som Markus skriver strax ovanför, det här är lika mycket ett socialt forum. Det märks rätt tydligt genom att de som bidrar mycket genom att skriva ofta får bättre och fler svar från andra av de mer aktiva.

För att hitta trådar kan man använda den något rudimentära sökfunktionen som trots allt existerar och finns där (och tidvis nästan sänker servern..;))

Tillbaka
Topp