Onsdagscykling i Uppsala

• Trådstartare Trådstartare Per
  • Start datum Start datum
Onsdagscykling i Uppsala
Jag har lite att styra upp, men torde vara klar med det till 18.00. Tror säkert vi kan vänta till 18:05 förresten, tror inte vi brukar lämna mötesplatsen förrän tidigare 18:10 iaf.

Jag har ingen pannlampa så jag satsar på en kort men intensiv tur istället och vill ute ur skogen innan det blir mörkt... det borde väl gå, eller hur? Men kör vi Nåsten sticker jag bara hem när det börjar närma sig läggdags för mig..

Kanske är dags att investera i lampor nu, eller hemmabygge förstås, så mycket roligare.

Onsdagscykling i Uppsala
Dessvärre funkar det inte för oss, vi har fortfarande inte hunnit upp till Elisabeths föräldrar i Gävle efter sommaren, så vi väljer att åka dit istället. Hoppas ni får en fin tur.

Onsdagscykling i Uppsala
Jag tvingades krypa till korset och tog med mig hjulet till Runneviks (var ändå tvungen att köpa en ny reservslang) och han lyckades liksom "rulla" på däcket på fälgen. Jag är sjukt inkompetent som mekare; jag får nog ta en heldag dag då jag enbart tränar av- och pådragning av däck.

Jag kommer till Le Parc med pannlampa men kör nog också en kortare tur ändå.

//Kristin

Onsdagscykling i Uppsala
Jag lyckades att tappa ett av bromsbeläggen på frambromsen idag =)
Hur fan lyckas man med det egentligen?

Annars var väll det en vanlig dag i nåsten men nästa vecka kommer man nog inte undan pannlampan.

/h

Onsdagscykling i Uppsala
Gick det bra i skogen? :)

Själv har jag en härligt uppskrapad vad och lite märken på smalbenen. Hur var det nu, läker rakade ben bättre? (Eller är det ballare med feta ärr?)

Orv: Varför skulle jag prova din Cotic, nu vill jag ju också ha en...

Onsdagscykling i Uppsala
Mårten skrev:
-------------------------------------------------------
> Gick det bra i skogen? :)

Jovars, även om jag var mer efterbliven (...) än någonsin. Min axel är inte helt hundra än heller och började tjafsa lite efter första delen av Lasses slinga (som måste ha blivit tio gånger kurvigare och knixigare under sommaren), så kvällen har jag spenderat med en kylklamp fastknuten på armen. Fast det var det lätt värt; så himla härligt att cykla i skogen igen.

> Själv har jag en härligt uppskrapad vad och lite
> märken på smalbenen. Hur var det nu, läker
> rakade ben bättre? (Eller är det ballare med
> feta ärr?)

Jag trodde att man rakade benen för att de feta ärren ska synas bättre?

//Kristin

Onsdagscykling i Uppsala
> Själv har jag en härligt uppskrapad vad och lite
> märken på smalbenen. Hur var det nu, läker
> rakade ben bättre? (Eller är det ballare med
> feta ärr?)

Jasså Mårten.. Trodde du var en riktig "Trialare" som slitit bort allt hår på
smalbenen med cage-pedalerna.. Trodde ett tag att jag skulle gøra det.

Onsdagscykling i Uppsala
ojsan, dubbelpost ser ja nu :D dumma rauter, som är seg så man hinner tröttna o trycka på att uppdatera sidan :D

Senast redigerad av en moderator:
Onsdagscykling i Uppsala
Kristin skrev:
> Jag trodde att man rakade benen för att de feta
> ärren ska synas bättre?

Hmm... det hade jag inte tänkt på. Jag kanske borde raka benen... (Nej. Jag har inte så mycket respekt för sporten.)

Trist med axeln!

Förstår att det var kul med skogen, jag saknar den. Och inte saknar jag den mindre efter att ha känt på Orvs Cotic... G'damn...

Oladolyckan: Pfffth... Jag är ingen riktig trialare. Jag är nog inte på riktigt överhuvudtaget.

Onsdagscykling i Uppsala
Kristin skrev:
> Jag tvingades krypa till korset och tog med mig
> hjulet till Runneviks (var ändå tvungen att
> köpa en ny reservslang) och han lyckades liksom
> "rulla" på däcket på fälgen. Jag är sjukt
> inkompetent som mekare; jag får nog ta en heldag
> dag då jag enbart tränar av- och pådragning av
> däck.
>
> Jag kommer till Le Parc med pannlampa men kör nog
> också en kortare tur ändå.
>
> //Kristin

är bara att öva, det gör väldigt stor skillnad. de flesta däck kan man ta av och sätta på utan nå andra hjälpmedel än pump o händerna, finns självklart undantag. men med lite övning klarar man de flesta, visst krävs det lite kraft, men mycket skulle ja säga är teknik. som du märkte på runneviks :D

man kanske skulle hänga mer er på nån tur nån gång. hänger olov me er i skogen, så hänger ja nog me :D

Onsdagscykling i Uppsala
Är det någon som vill hänga med på en sväng idag? Jag är lite sugen på Lasses runda, dock inte hela, kanske 1-2h totalt. Det var alldeles för länge sedan jag var ute nu... Ring mig isf 0706-171532

[edit: la till nummer, svårt att få tag i mig annars]

Onsdagscykling i Uppsala
Jag hade tänkt det, start vid 12-tiden. Lunsen. /A

Ralf skrev:
> Nån som planerat hoja imorrn?
>
> R

Onsdagscykling i Uppsala
12 vid Plantskolan verkar som en bra plan, man hinner få sovmorgon, hinner cykla och är hemma i tid för att laga en grym söndagmiddag och sätta på bastun (kan behövas om det fortsätter regna som idag ...) /A

Onsdagscykling i Uppsala
pean skrev:
> Usch, den här veckan börjar det ju bli mörkt
> på riktigt redan tidigt på kvällen. När ska
> jag få cykla nu?

Va! Har du fortfarande inte fixat lampa? :)

Bara nu temperaturen sjunker mot nollan så kan man säga att säsongen börjar :)

/Johan (på plats i Uppsala men utan cykel ett par veckor till)

Onsdagscykling i Uppsala
pean skrev:
> Vad gör du tillbaka i Uppsala förresten?

Söker jobb. Du råkar inte ha ett över :)
(nu är även familjen med)

/Johan

Onsdagscykling i Uppsala
pean skrev:
> Vad vill du göra?

Happysurfa?

Nä, det ska nog ordna sig på jobbfronten. Ska vara lite föräldraledig mellan varven också. Hoppas som sagt få ner en cykel eller två närmaste veckorna så man kan haka på någon onsdag.

/Johan

Onsdagscykling i Uppsala
Alla som var inte var med missade säsongens första luciatåg!
Och som ensam med lyset på huvet så utser jag mig själv till årets lucia.
Tack till mina båda tärnor för trevligt sällskap och en trevlig tur!

Onsdagscykling i Uppsala
Idag skiner solen ute! är det ngn som har lust att cykla en sväng i kväll?
Ja jag har försökt i torsdagstråden också men där nappar det inte alls längre sedan S skyller på en diffus fingerskada.
/h

Onsdagscykling i Uppsala
Hur ser det ut med cykelplaner inför helgen? Lö/Sö runt 11-tiden?

PS Andreas - nu har det inte regnat på mer än en dag! Är det sommar då? Eller betyder det att permafrosten är på ingående? DS

Onsdagscykling i Uppsala
Cykling är fett överskattat:
1221240907_resized.jpg

Onsdagscykling i Uppsala
OskarH, jag och kanske s tänkte striiita lite imorgon efter 15 nån gång. typ 15:30-16 går starten. Vill någon hänga på är det bara att hojta.

Onsdagscykling i Uppsala
Jag skulle behöva fråga Lunsenkännarna här på brädan om råd. Jag har tagit på mig att arrangera en liten vandring till Lunsentorpet nästa söndag. Frågan är bara var någonstans som är lämpligt att utgå ifrån (bussen bör stanna i närheten), samt vilken väg som är trevligast att gå? Inte för långt heller, 5-6 km är nog lagom enkel sträcka.

//Kristin

Onsdagscykling i Uppsala
Bussar stannar på andra sidan flottsundsbron. Kortaste vägen är väl orangea slingan, och den är ungefär 5-6km. Trevligare är möjligen promenaden norrut (över långspången), men då är den lite längre istället.

Onsdagscykling i Uppsala
Jag röstar nog för orangea från Flottsund också. Kommer det lite regn så lär den vägen vara torrast och där den inte är torr är det bra med spänger. Eller?

Tillbaka
Topp