Onsdagscykling i Uppsala

• Trådstartare Trådstartare Per
  • Start datum Start datum
Onsdagscykling i Uppsala
Tack själva. Jag hade ju värmt upp med löpning före frukost och sedan suttit på fixien hela dagen lite hit och dit i och utanför Uppsala. Väl uppvärmd och körde sedan med kramp i låren sista halvtimmen. Skönt.

Jag var iallafall dubbelt så bra som Kristin för jag hade bara en blodig knäskål. Kristin har för övrigt förbättrat tekniken ordentligt sedan sist, åtminstone om man ser till mängden svordomar som ekade genom skogen.

Såg här gick det ner: http://sportstracker.nokia.com/nts/workoutdetail/index.do?id=1274671

Onsdagscykling i Uppsala
Någon gång i framtiden ska jag övervinna min "spångest" och besegra dom där j-kla långspångarna.
Verkar inte finnas någon med samma problem som jag - en sökning efter "fobi träsk" på nätet gav bara träffar där folk mådde illa när de hörde ett band med namn från en dalastad spela ;)

Tack för en trevlig cykeltur!

//Magnus

Onsdagscykling i Uppsala
Mårten: Nog för att jag har en del tekniska brister, men åtminstone den ena blodiga knäskålen anser jag beror på en komplott snarare än mina egna tillkortakommanden. Jag blev brutalt fälld av en gren som hatar kvinnor (detta antagande baserar jag på att den snällt och fint släppte över både pepe och pean, men mig skulle den prompt slå till marken). Jag åker nog ut och sågar den i småbitar Lisbeth Salander-style vad det lider.

pean: Haha, är detta en diss mot mitt språkbruk? Jag kanske får lägga till lite vett- och etiketträning till teknikditot.

//Kristin

Senast redigerad av en moderator:
Onsdagscykling i Uppsala
Så här cyklade vi igår

tur.jpg ht=725

Det blev ungefär 32 km med ett snitt på 10 km/h. Det måste varit en av de snabbaste onsdagscyklingarna i historien.

Onsdagscykling i Uppsala
Kristin skrev:
-------------------------------------------------------
> [dåliga undanflykter och annat tjafs]

Svär mer så kommer det gå bättre. Cykla Lisbeth Salander-style och skippa sågen. Pang på. Du får inte låta Grenarna som hatar kvinnor ge sig på sig sådär. Du måste visa vem som bestämmer. Bara att köra pang på, grenen ska få ont! :D

Onsdagscykling i Uppsala
s skrev:
> Så här cyklade vi igår
>
>
>
> Det blev ungefär 32 km med ett snitt på 10
> km/h. Det måste varit en av de snabbaste
> onsdagscyklingarna i historien.

Varför cyklade ni så långt ifrån varandra det måste varit jättetråkigt (ser ut så på S kartbild iallafall)
Själv tog jag en tur i Götet idag. Kul och väldigt annorlunda jämfört med U-sala.

Onsdagscykling i Uppsala
Snittet måste ju ha höjts radikalt av Tour de France-klungkörningen inklusive utbrytningar på cykelvägen hem från Sävja. Jag är fortfarande lite skamsen över att s lyckades hänga av mig genom en riktigt brutal tempoväxling på sin snöman. Jag var fullt upptagen med att skratta åt hur svårt det är att göra snabba och oväntade utbrytningar på en fullgungare och så bara sticker han. Ägd.

Mårten: Haha, du har rätt. Fast när jag kört över grenen så många gånger att den skriker om nåd kommer jag nog att bryta den till brasved med mina bara händer och sedan sätta eld på den. Är övertygad om att det är vad Lisbeth hade gjort.

//Kristin

Onsdagscykling i Uppsala
Men för i h..e, det blir ju regn resten av veckan. Vi måste ut ikväll!

Jag är dock för otränad för en torsdagscykling så det får bli onsdagscykling istället.

Tid och plats för samling enligt inlägg 1. Det blir en klassiker i Nåsten för min del.

Onsdagscykling i Uppsala
Tempot blev inte riktigt onsdagsmässigt med bara mig själv och LasseC jagade av en zilion köttätande myggor. Kul var det i alla fall!

Onsdagscykling i Uppsala
s skrev:
> Tempot blev inte riktigt onsdagsmässigt med bara
> mig själv och LasseC jagade av en zilion
> köttätande myggor. Kul var det i alla fall!

Inga bilder?

Onsdagscykling i Uppsala
s skrev:
> Jag är dock för otränad för en torsdagscykling
> så det får bli onsdagscykling istället.

Hoho, vilket tamt försök att mörka formen inför höstsäsongen. Själv vindopar jag mig på västkusten ...

/johan

Onsdagscykling i Uppsala
Episk solotur! Letade efter bra stig från Morga till Lunsen. Testade först led 30 men den frodiga traktorstigen försvann i intet , vände och tänkte testa nr 20, men missade avfarten och hamnade efter körning i tät grönska på liten stig vid Turelund. Hittade led 20 som var ganska sumpig och med gräset meterhögt.Upp på Upplandsleden till Lunsentorpet, där fick jag slå mig fram genom gräset till pumpen. Inget att käka förutom blåbär, genade ut via Andkärrsleden som var nog så svår i dag med blodsockerfall och bottenlösa surhål.
Folktomt i Lunsen och konstigt nog lite mygg, ett och annat däckavtryck höjde moralen.
51km "pure fun" på 3 h blev det tillslut.

Onsdagscykling i Uppsala
Nu har jag provat torsdagscyklingstempo(sk hetscykling) och föga förvånade konstaterat att det gick snabbt,för snabbt. Nu skulle det vara kul och testa onsdagstempo.
Är det inte dags snart?

Onsdagscykling i Uppsala
Vädret ser väl stabilt ut.
Jag finns vid parkeringen vid Kung Björns hög klockan 19.00
Det blir en runda i Nåsten.

Det år bara att dyka upp...

EDIT Förtydligande

Senast redigerad av en moderator:
Onsdagscykling i Uppsala
s skrev:
> Blir det någon cykling? Det var ju rätt slapp
> igår så jag hänger nog med idag också.

Jag får lite problem att hinna till 18, vad sägs om 18.30? Behöver lite mer träning. Igår var det slött som sagt var.

Onsdagscykling i Uppsala
Jag viiiill!!! Men jag är 20 mil för långt åt nordväst för att hinna till Finn i tid. Har tröstat mig med att onsdagscykla Törnbergs väg (
mellan Falun och Grycksbo idag istället.

Gällande val av cykelrutt så lägger jag i alla fall en poströst på Lunsen.

//Kristin

Onsdagscykling i Uppsala
Mitt tåg är i Uppsala 17:50 och jag skulle behöva slänga i mig lite mat, så högen 19:00 (18:40 vid Finn.), som Buster föreslog, passar mig bra.

pepe: Det blir ju bara 40 minuter senare start från Finn. Funkar inte det?

Onsdagscykling i Uppsala
OskarH skrev:
> Härligt att se Orvs Cotic i skogen igen :)
>
> Jag är sugen på en torsdagscykling idag om inte
> annat, lunsen kanske.

Tordsdagscykling i onsdagstråden är förvirrande.
Menar du onsdagscykling på en torsdag eller är du i fel tråd ;-)

Tillbaka
Topp