Onsdagscykling i Uppsala

• Trådstartare Trådstartare Per
  • Start datum Start datum
Onsdagscykling i Uppsala
dnleriksson skrev:
-------------------------------------------------------
> Fått ihop grejerna Ade :-)

Nä jag lät växeln vara kvar på sparken! Men jag tog bort lilla klingan och framväxeln på den andra så det är klart för montering när grejorna kommer:)

Onsdagscykling i Uppsala
Beställt ny klinga + diverse annat!
Men kunde ju inte hålla mig för en liten kvällstur i lampsken så jag stack ut halv nio.....hela skogen blev John Bauerskt trollmagisk. Riktigt kul cykling trots strulande växlar. Vill inte tänka på om lampor + garminkompassen skulle braka samtidigt mitt i ingenstanset :O

Körde medsolssolo...lite taskig balans på spängerna pga lampljuset.

Skrmavbild2013-08-26kl.22.44.11.png

En trädgubbe som springer förbi i bakgrunden?

Skrmavbild2013-08-26kl.22.27.26.png

Senast ändrad:
Onsdagscykling i Uppsala
Ade skrev:
> Såg trevligt ut:)

Fast att sen komma hem nästan kl 22:30 och varva ner, duscha äta kunna sova för att komma upp i rimlig tid är nästan JOBBIGARE än att cykla ;P ZZZzzzZZZzzz....

Onsdagscykling i Uppsala
Någon som är sugen på cykling på lördag kväll/söndag fm/em/kväll? Har enorm abstinens efter två veckor på sicilien med endast italiensk mat, bad i pool och rosévin på menyn.

/.s

Onsdagscykling i Uppsala
RR Lunsen

Det var en kanondag i Lunsen idag. Vi (jag och dh_nisse) cyklade till lunsentorpet sen mot fjällnora för att vika av mot flottsund igen. Lite blött på sina ställen (=halt!) men otroligt skönt att ha lite svensk skog under hjulen efter två cykellösa veckor på italiensk-mat-och-vin-diet i 31GrC värme.

Dock pajade dragkedjan på min sadelväska och min iPhone föll ur. När vi stod och försökte komma in på iCloud från en androidtelefon (går ej) mötte vi ett par trevliga cyklister som var påväg in mot skogen. Vi stannade och diskuterade lite, och kom fram till att de skulle hålla ögonen öppna på vägen. Jag hade bråttom hem p.g.a. sjuk fru och vilda barn så jag hade inte riktigt tid att cykla in i skogen igen utan tänkte att det får bli en ny 5S (eller vad de kommer heta) när den nya kommer. Efter en liten stund ringde dh_nisses telefon från mitt nummer. Rejäl lättnad då det alltid är surt att vara utan telefon en längre tid. Telefonen är återkommen i mitt ägo igen.

Vi planerar i varje fall att köra TT:n de närmaste dagarna. Måndag eller tisdag. Avfärd: ca 18.00-18.30 från Carolina med målsättning (tempo) att vara hemma innan det är helt becksvart. Någon som vill med?

Onsdagscykling i Uppsala
Har lampkörningsvaka med mig själv och Happy! Om en kvart är det tisdag och onsdagscykling så då kan man gå och lägga sig och känna att IDAG får jag cykla :-)

Bilagor

• 2013-08-10 22.30.12.jpg
    2013-08-10 22.30.12.jpg
    43.3 KB · Besök: 71
Onsdagscykling i Uppsala
Jag dyker också upp. Glömde lägga lampan på laddning så jag hoppas det finns lite kräm kvar sen förra gången. Annars lyser väl ni så man klarar sig :-P

Onsdagscykling i Uppsala
fredde82 skrev:
> Ok, då ska jag nog kunna hitta:)
> Då blir det första gången för mig som jag är
> med, hoppas ni har överseende med ev. lägre
> tempo.

Självklart! Glöm ej lampa

Onsdagscykling i Uppsala
Vad är lämplig klädsel för kvällen?
Byxor eller shorts? Lång eller kort ärm? Vindjacka?

Jag tycker det är svårt att veta men ni som brukar vara ute vet säkert.

Onsdagscykling i Uppsala
Jag åker bil ut så det blir shorts + långärmad underställströja. Upprullade ärmar i början av turen och nedrullade i slutet.

Vill du fylla ryggsäcken med något så kan en tunnare jacka/väst/knävärmare vara lämpligt :)

Onsdagscykling i Uppsala
s skrev:
> Shorts funkar nästan året runt. Komplettera med
> knävärmare eller knäskydd när det blir kyligt.

Fungerar bara om man har ett lager "hull" som värmer ;)

Passerade Plantskolan på CK Uniträningen och stötte på en kille med en Specialized anpassad för lite mer fallhöjd som med oro på rösten frågade om vi var Happygänget. Lättnaden var påtaglig när vi rullade därifrån.

Edit: Glömde en sån där glad gubbe.

Senast ändrad:
Onsdagscykling i Uppsala
Tack för en trevlig lamptur! Fin uppslutning med 10 pers! Bra ljus i Lunsen ikväll med 20000+ lumen och riktigt mysigt att ligga en bit bak och se en slingrande orm genom skogen :-)

Onsdagscykling i Uppsala
Lulle skrev:
> Fungerar bara om man har ett lager "hull" som värmer ;)

Ull menar du väll?

Onsdagscykling i Uppsala
s skrev:
> Lulle skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Fungerar bara om man har ett lager "hull" som
> värmer ;)
>
> Ull menar du väll?

Vissa badar ofta i Lunsen och då är ull väldigt bra....(menar ingen speciell...eller hur)

Tillbaka
Topp