Onsdagscykling i Uppsala

• Trådstartare Trådstartare Per
  • Start datum Start datum
Onsdagscykling i Uppsala
Tack för igår det var en kanontur! Fint väder och allt.

Idag blir det ingen cykling för min del. Det är ju inget riktigt cykelväder i alla fall...

Onsdagscykling i Uppsala
Per skrev:

> Det var kul idag, hojade en runda i Nåsten som
> bestod av
> 22—16—16a—16—15—1—2—7—7c—7b—18
> —20—19b på MTB runt Uppsala.

Per: Vilka bitar åkte vi i onsdags ?

Onsdagscykling i Uppsala
Svaje skrev:
-------------------------------------------------------

> Per: Vilka bitar åkte vi i onsdags ?

Först 6 "Hundslädevändan" sedan en bit på Lasses slinga, sedan Hundslädevändan igen ut till Fäbodarna, hem åkte vi grusväg bommade 20 men fick ytterligare en bit stig på 19b innan vi kom in i Stadsskogen, vilken inte ingår i MTB runt Uppsala.

Härlig tur idag, tack alla för trevligt sällskap ;)

Onsdagscykling i Uppsala
Jag vill också tacka alla för turen idag! Särskilt tack till Kaj för snickersen (utan den hade jag antagligen inte överlevt) och Per för russinen. Nu när jag inte längre lever i villfarelsen att en "happyride" är färdigt till lunch så ska jag bulla upp rejält nästa tur - med mer mat och mer självförtroende.

Ett tag funderade jag över om man verkligen är riktigt klok och om inte frimärkssamling eller knyppling vore ypperliga hobbies, men så här i efterhand känner man sig tämligen nöjd med dagen ändå :-).

//Kristin

Senast redigerad av en moderator:
Onsdagscykling i Uppsala
Det blev ju inte bara en härlig tur med trevligt sällskap och lämpligt tempo, utan också en riktigt maraton tur tidsmässigt :) Tror att det inte behövs någon vaggvisa för att somna i kväll ;)

När vintern kommer får man väl fortsätta med frimärkssamlingen :))

/per

Onsdagscykling i Uppsala
Tack för en toppentur, Lunsen är riktigt härlig! Kristin, den snickersen fanns med som reserv, så det var meningen att du skulle ha den :) Jag fortsätter nog ta med en extra, kan vara bra att ha...

Hur gick det för Kristian (rätt namn?) och Kalle, kom ni fram till civilisationen trots trilskande vevarm?

Onsdagscykling i Uppsala
pepe skrev:
> Hur såg det ut i Lunsen är det fortfarande tort
> eller börjar dom vanliga blöthålen komma fram
> nu

Luftfuktigheten var hög, så rötter o hällar var små-halkiga på en del ställen men annars kändes det ovanligt torrt, inga surhåla att tala om, etc.

Mårten: tror det funkar utan lampa denna onsdag också, men sen blir det svårt utan lampa. Vi tar med våra, för att eventuellt använda på hemvägen.

Onsdagscykling i Uppsala
Härlig tur igår! Tack för rundvisningen i Lunsen!
Spännande att få smaka höstmossa också. Inte varje runda man kommer hem med hjälmen full med lav.

Ser fram emot nästa tur!

/Ville

Onsdagscykling i Uppsala
Det kan vara kul för den som mer eller mindre hade lunsenpremiär att veta hur vi åkte.

Vi åkte in i Lunsen genom Lilla Djurgården, som inte finns med i MTB runt Uppsala. Har valt att inte ta med området eftersom det framstår som ett område som är som upplagt för konflikt med joggare o hundägare o mammor med barnvagnar, inte minst för att de flesta sigarna är snabba svettostigar, så jag har inte velat dra in mer MTB-trafik i det. Men det är helt OK att cykla där. Sedan åkte vi en snutt på gamla MTB-banan. Väl i Lunsen följde vi 1, 21, 3, 8, 5, 14, 2 och sedan hem längs Åkanten.

Onsdagscykling i Uppsala
Regn och lera gör bara cyklingen roligare. Tror aldrig att jag varit så lerig som efter lördagens tur.

Du får byta login till jocke_...

;-)

Onsdagscykling i Uppsala
Det var allt lite geggigt. Premiär för mig på gula stigen, riktig svettocykling :)

Var det någon fler härifrån som körde den ikväll, jag såg färska MTB-spår den biten jag körde.

GPS_kvÃllstur.jpg ht=646

/Johan

Onsdagscykling i Uppsala
s skrev:
> Regn och lera gör bara cyklingen roligare. Tror
> aldrig att jag varit så lerig som efter
> lördagens tur.
>
> Du får byta login till jocke_...
>
> ;-)

Det var kul skrivet, nu känner jag mig mesig ...

Onsdagscykling i Uppsala
jocke_tuffing skrev:
> s skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Regn och lera gör bara cyklingen roligare.
> Tror
> > aldrig att jag varit så lerig som efter
> > lördagens tur.
> >
> > Du får byta login till jocke_...
> >
> > ;-)
>
>
> Det var kul skrivet, nu känner jag mig mesig ...

Häng med i morgon så kan du säkert få upprättelse.

Onsdagscykling i Uppsala
Jag är med i CkUNI och har sån här ungdomsträning kl 18 så det går ju inte. Dom är snabba dom små liven. Jag funderar på att ta en tur idag om jag hinner. När blir det mörkt? 20? Ingen som ska ut idag?

Onsdagscykling i Uppsala
Jag "lunsade" imorse (det är termen väl, jag är lite lite ny i den skogen), det var väldigt halkigt och min hojpa är täckt med barr. Konstigt. Roligt var det iallafall. Tog turen från Sävjaskolan till Flottsund.

Onsdagscykling i Uppsala
Hej!
Följer MTB:andet runt Uppsala på Happy och fått bra tips. Tackar ! Tyvärr inte haft möjlighet att hänga på än pga senjobb onsdagar.
Två undringar:
Är det någon som vet historien bakom nya resp gamla MTB-banan? Vem ansvarar för spåren och deras dragning? Det gamla tycker jag verkar ha haft potential medan spåret på Sunerstaåsen är för brant och krokigt för att det skall bli något flyt.
Är Lasses slinga möjligen snitslad med röda plastband?

Onsdagscykling i Uppsala
Henrikson skrev:

> Är det någon som vet historien bakom nya resp
> gamla MTB-banan? Vem ansvarar för spåren och
> deras dragning? Det gamla tycker jag verkar ha
> haft potential medan spåret på Sunerstaåsen är
> för brant och krokigt för att det skall bli
> något flyt.
> Är Lasses slinga möjligen snitslad med röda
> plastband?

Gamla i nåntuna/vilan var det UCK med några till som anlade. vad som hände sen va att politikerna efter några få år körde över allt, o beviljade bostadsområde mitt över hela banan. och det va inte okay för dem att vi hade våran bana genom någons vardagsrum :D:D

Nya banan: UCK + CK uni har väll anlagt, var väll ända marken som vi kunde få tilldelat oss. kommunen är lite halvsnål där. varför den inte eftersörjs är väll för att mtb sektionerna i respektive klubb är knappt existerande längre.

snackades ett tag om nå mtb grejjs uppe vis stensture, men det stoppades av nå trädkramare. känslig mark hette det. som om inte marken där redan är blyfyld sen gamla skyttebanan låg där.
Uni kör väll annars mest på Kronåsen, även om vi inte har nån markerad bana där, så har vi en vi nästan skulle kunna kalla "klubb bana", men den ä inte officiell :D

Onsdagscykling i Uppsala
Henrikson skrev:
...

> Är Lasses slinga möjligen snitslad med röda
> plastband?

Nej, om ingen har gjort det helt nyligen,

Onsdagscykling i Uppsala
Pust, det blev en rejäl runda ikväll (för att vara jag.)
Gula stigen till valsätra, småvägar till Lurbo, Linnéstigen och lite annat och så en sväng in i Nåsten med Lasses slinga. Sen började jag vara orolig att mitt batteri inte skulle räcka så jag tog raka spåret ut ur skogen. 31 km enligt http://www.ttsm.com/tripview.php5?t=3856

Turen
GE_0911.jpg ht=725

Kokontakt av tredje graden
ko1.JPG ht=544

Lite geggigt på Statoil
gegg.jpg ht=544

Ser lite sliten och suddig ut :)
sliten.jpg ht=725

/Johan

Tillbaka
Topp