Onsdagscykling i Uppsala

• Trådstartare Trådstartare Per
  • Start datum Start datum
Onsdagscykling i Uppsala
Jimbob skrev:
-------------------------------------------------------
> My long suffering rear hub - which has been lavished with much
> attention recently - gave-up-the-ghost.

> I should be back on the road by the weekend.

Did it work out? I just might have wheel you could borrow, it is a bit dated (98 LX or so, 9 speed cassette) but in reasonable condition, it is for rim brakes.

Onsdagscykling i Uppsala
Svaje skrev:
> s skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag är på. En lätt tur funkar för mig.
>
> ***
>
> Kan man åka med dig från S:holm ?
>
> /Svaje :)

Om du är snäll kan du få åka samma tåg som mig, 16:11.

Onsdagscykling i Uppsala
Dags att börja leta jobb i Uppsala? ;)

> s skrev:
> -----
> > Jag är på. En lätt tur funkar för mig.
>
> ***
>
> Kan man åka med dig från S:holm ?
>
> /Svaje :)

Om du är snäll kan du få åka samma tåg som mig, 16:11.

andreaso skrev:
> Jag är på för en lätt tur i svår snöstorm
> imorrn. Om det inte tar 3.5h att ta sig hem som
> idag. Heja SL.

Onsdagscykling i Uppsala
Jag var ute i morse eftersom jag har blivit så förbannat folkskygg. Halt som satan var det i nåsten men kul ändå. Jag undrar bara vad det är för idiot som håller på att lägga ut en massa pinnar rakt över stigarna. Är det skogsmulle kanske som har svårt och komma ihåg var han ska cykla?

Det är möjligen inte någon som har en gaffel som ligger och skrotar och som kan tänka sig att skänka alt. sälja billigt.
Tänkte bygga ihop min gamla scott igen.
/H

Onsdagscykling i Uppsala
Blir det någon tur i Uppsala idag? Och vilken tid och plats isf? Det vanliga?
Vart tänker ni köra? Behöver lite nya bra stigar på repertoaren och inte bara Lunsen!

Onsdagscykling i Uppsala
Ja vi tänker hoja, tid o plats som vanligt, alltså vid Finn kl 1800. Var vi hojar bestäms, som vanligt, av dem som är där då. Att det börjar bli mörkt tidigare talar för Nåsten.

Senast redigerad av en moderator:
Onsdagscykling i Uppsala
Finn? Le Park alltså?

Vad blir det för tempo ikväll? Jag är i princip av med min förkylning men har inte rört hojen på 3 månader och är jävlgit sugen på att hoja. :P

Onsdagscykling i Uppsala
Mårten skrev:

> Vad blir det för tempo ikväll?

Lugnt hoppas jag. Vi är inte i någon superform heller.

Onsdagscykling i Uppsala
Kalas! Ju lugnare desto bättre.

Nu ska jag gå och handla snickers så jag inte får soppatorsk halvvägs som jag brukar...

Föresten, ska vi starta betting om fullagningen av mitt däck håller en hel tur? Hittade en ganska djup reva i väggen på backdäcket och slängde på en lagningslapp - på utsidan. :)

s: Pilutta dig, du får inte träffa mig den här gången heller. Sucker! :P

Onsdagscykling i Uppsala
Mårten skrev:
> Kalas! Ju lugnare desto bättre.
>
> Nu ska jag gå och handla snickers så jag inte
> får soppatorsk halvvägs som jag brukar...
>
> Föresten, ska vi starta betting om fullagningen
> av mitt däck håller en hel tur? Hittade en
> ganska djup reva i väggen på backdäcket och
> slängde på en lagningslapp - på utsidan. :)
>
> s: Pilutta dig, du får inte träffa mig den här
> gången heller. Sucker! :P

Det, min gode Mårten, är en fördel även för mig, slyngel!

Onsdagscykling i Uppsala
Just nu har expekt ett odds på 14.23 på att han dyker upp. Jag börjar misstänka att det är han som lägger ut pinnarna också.
/H

Senast redigerad av en moderator:
Onsdagscykling i Uppsala
Ja, skitkul, fantastiskt att det är så torrt o fint, men synd att några tydligen kom sent och missade oss eftersom vi just gav oss av.

Onsdagscykling i Uppsala
Mycket skön tur idag och kul att vi var så många som 13! Vilka var det som missade starten? Vi stog ju och såsade minst en kvart innan vi stack.

Onsdagscykling i Uppsala
ska försöka hinna med nästa onsdag..

har inte varit ut på ett tag.. behöver man belysning och stuff på kvällsturerna..? så illa kan det väl inte vara ännu?

Onsdagscykling i Uppsala
AWi skrev:
> Var gick dagens tur?

Det blev Nåsten-klassikern, Lasses + Hundsläden.

Onsdagscykling i Uppsala
Orv skrev:
> AWi skrev:
> -----
> > Var gick dagens tur?
>
> Det blev Nåsten-klassikern, Lasses + Hundsläden.

Ska försöka posta en "track map" från min GPS ikväll...

Onsdagscykling i Uppsala
Orv skrev:
> Vilka var det som missade starten?

Det undrar jag också. Synd, vi som åkte först såg er inte! Annars hade vi väntat. Ska säga, att nu när det börjar bli mörkt är det viktigare att hålla tiden 1800, dels för att hinna så mycket som möjligt innan det blir mörkt, dels för att det blir kallt. Det är inget kul att stå o vänta i lätta cykelkläder när det är kallt.

Onsdagscykling i Uppsala
martinelle skrev:
> Tack för en grym tur igår. Nåsten är ju
> riktigt bra, speciellt Lasses slinga höll riktigt
> hög klass!
>
> /Markus

Det du försöker säga är att detn är svår. /Svaje :)

Onsdagscykling i Uppsala
Nu är jag äntligen online igen efter att ha jävlats med Uppsalas student-datanät ett bra tag... Vill börja med att tacka DrSbaitso och Ralf för en jättetrevlig sightseeing-tur för två veckor sedan. "Sparbankseks-stubben" var en hit att få uppleva ;-). Jag har varit fullt uppbokad med insparkanden hit och dit sedan dess och inte kunnat vara med på några onsdagscyklingar tyvärr. Blir det någon (nybörjarvänlig...) cykling i helgen måntro?

//Kristin

Onsdagscykling i Uppsala
Kristin skrev:
> Blir det någon (nybörjarvänlig...) cykling i helgen måntro?

Jag är sugen på att "lunsa". Har inte varit i Lunsen på länge.

Onsdagscykling i Uppsala
VAD HAR NI GJORT MED MIN FLICKVÄN?!?
Hon är aldeles blå på en massa ställen och pratar osammanhängande om Lasses slinga och stora stenar!

Ämla synd att jag missade vad som verkade vara en välbesatt och trevlig tur! Ska bättra mig till nästa vecka. Kanske en tur på söndag kring lunch, om någon är intresserad?

Onsdagscykling i Uppsala
Intressant tur. Som sagt, tempot var helt ok, nästan lite väl lugnt bitvis! Men svårighetsgraden... Nu är ju både Svaje och jag rätt tåliga, och vi/jag tog oss ju igenom (med visst besvär)... Jag förstår att ni som cyklat 10+ år tycker att Lasses slinga är jätterolig (och verkar ha glömt hur det var att vara nybörjare), men jag rekommenderar nog faktiskt inte att ta ut färska cyklister där. Jag TYCKER att "gula stigen är mer rolig än svår" (och vid det här laget kommer den kännas som en autostrada), men det här var inte i den nivån. Om man har newbies med sig kanske man kan välja en lite lättare tur just den gången, och cykla svårare någon annan gång? Det finns fler sätt att skrämma bort nybörjare på än rå jargong på ett forum. ;)

Det är klart man kan kliva av och gå eller klicka ur när det är för svårt, men det är lite tråkigt att behöva göra det _hela tiden_. Och lite påfrestande när man känner att man nästan hela tiden tangerar toppen av ens förmåga.

På det hela kul, och skoj att vi var så många! Men om det här är standardsvårighetsgraden på onsdagsturerna så kommer jag nog ta några lektioner till (kanske många) i Villes skola innan jag hakar på igen.

/Lena,
Vårdandes sin blåslagna kropp

Onsdagscykling i Uppsala
LenaE skrev:
> Jag förstår att ni som cyklat
> 10+ år tycker att Lasses slinga är jätterolig

jo, men helt klart skitsvår, precis på gränsen, för egen del, har fortfarande inte klarat det där steget, tror de enda som åker den helt obesvärade av svårigheterna är Andreas o Mårten och Mårten R. Och, jag tycker det är jättekul att de vill hoja med oss, just för att man lär sig inte minst genom att man får se vad som är möjligt på en hoj.

Tillbaka
Topp