Onsdagscykling i Uppsala

• Trådstartare Trådstartare Per
  • Start datum Start datum
Onsdagscykling i Uppsala
XCP skrev:
-------------------------------------------------------
> ja det blev en trevlig och rolig skogsmulle-tur :)

— Synd att det ligger så mycket bråte i Berthåga. Egentligen skulle man någon gång ta sig besväret att rensa bort en del. Vissa vintrar, när det är för lite snö att åka skidor, är det jättefint därute, och det ligger nära stan så man slipper ligga och bli nedkyld av fartvinden innan man är i skogen.

Onsdagscykling i Uppsala
pean skrev:
> Jag har ingen svettig gps-plot att skryta med, men
> jag har en soluppgång:

Vackert, men det syns ju inte hur långt eller länge du cyklade ;)

/Johan

Onsdagscykling i Uppsala
JojjeM skrev:
> pean skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag har ingen svettig gps-plot att skryta med,
> men
> > jag har en soluppgång:
>
> Vackert, men det syns ju inte hur långt eller
> länge du cyklade ;)

...OM jag ens cyklade...

Onsdagscykling i Uppsala
s: Baaah, start 10 vid le parc, Lunsen med stopp vid torpet för intagande av medhavt i ungefär 30 minuter och sedan fortsatt rullning. Ok, I see. Låte schysst och jao, jag är på.

Onsdagscykling i Uppsala
WTF, hur gick det här till? Helt plötsligt är jag Uppsalatrådens utfrysta svetto :)
(skulle aldrig tagit upp det där med mjölksyra :).

EDIT: Förresten, ha så trevligt i helgen (era bromsklossar ;))

/Johan

Senast redigerad av en moderator:
Onsdagscykling i Uppsala
Mm.. eller "Daglig svettocykling Uppsala. Obligatorisk närvaro."

Jag hoppas vädret blir bättre imorgon. Vad hände med sol hela veckan som väderrapporterna sa tidigare i veckan. Varför är lördagsvädret alltis bäst på måndag och sen bara sämre och sämre ju närmare lördagen man kommer? Jävla vädergubbar som leker med våra känslor.

Onsdagscykling i Uppsala
Fan folket, jag som investerat i nya brallor, underställ och ny vattenblåsa samt servat hojen. Och ni bara sviker. Det tar hårt på själen och studentbudgeten...

Onsdagscykling i Uppsala
Kör din tur S har varken gryningsfoton eller gps-plot på det ;);) …..men jag bromsar in vid le parc 10.00. Tror inte jag pallar hela turen till 23.30, men väl ett par timmar efter 10.00 ska jag väl fixa.
Vi ses.

Onsdagscykling i Uppsala
Någon som är sugen på att hoja i morgon? Funderar på att Lunsa? Men skulle även kunna tänka mig att åka någonstans, typ Hellas eller Östfora eller ngt annat ställe med kul stig.

Onsdagscykling i Uppsala
s skrev:
> Klart att vi skall hoja. Jag kan sköta filmandet
> så sköter du plattDHriet.

Få se lite actionfilm nu då.

Onsdagscykling i Uppsala
Per: Har just kommit hem från dagenstur, ska fundera på onsdagscykling på söndag i bastun med en kall öl men det låter ju trevligt.

Andreaso; Den enda filmning som blev av var på mig och s i fullhyperaction men det var för att testa DV-kameran innan Mårten skulle inleda med ett 3m dropp och sedan köra plattDH men vi blev så paffa att träffa på en gubbe med en DH-rullator i lunsen så vi glömde bort att actionfilma Mårten.

Tack för en trevlig tur i dag s och Mårten

Onsdagscykling i Uppsala
Vafan, redan hemma. Klockan är bara 16, ni ska inte komma hem fören 23 tidigast.Hmm...

Tack för idag! Ser fram emot en GPS-plot... :D

DH-rollatorn och "wannabe trial"-stigen var grummast.

Onsdagscykling i Uppsala
Vi hade varit på Bio och sett Stardust. Rekommenderas, om man giller filmtypen. Lättsam skruvad humor hela filmen igenom. Sedan skyndade vi oss hem för att inte bli nedslagna av ungdomsgängen...

Onsdagscykling i Uppsala
Ja, det var nära att jag flög på dig... Se upp nästa gång.

Själva såg vi Shrek 3 och avslutade med ett par drinkar på Lounge. Mumsigt! Och den nytta cyklingen hade gjort för min kropp var plötsligt som bortblåst.

Onsdagscykling i Uppsala
Vi testade lite nya småstigar väster om Stordammen med blandat resultat. En sträcka var riktigt trevlig, så en vacker dag blir det till att åka tillbaka och sortera ut den från övrigt virrvarr i GPS-spåret.

Turens svettoinsats var när vi kom ut från lunsen vid flottsun och fick korn på en lvg-cyklist på väg mot Sunnersta. Kan man göra annant än å jaga ikapp och swischa förbi på en lerig MTB? Lyckades tima omkörningen perfekt och drog om i motlutet efter bron och kunde kasta mig in på stigen som går upp mot Sunnersta stugan. Då hade jag mjölksyra ändå ut i örsnibbara. Enligt GPS:en toppade jag 52 km/h över bron =)

rr20071021.gif ht=725

Onsdagscykling i Uppsala
JojjeM skrev:
> Que, var det allt? Ganska klen RR måste jag
> säga.
>
> /Johan

Va, har du kortat av turen? Den skulle faktiskt hålla på till 23:30, din latmask!

Onsdagscykling i Uppsala
s skrev:
> Vi testade lite nya småstigar väster om
> Stordammen med blandat resultat. En sträcka var
> riktigt trevlig, så en vacker dag blir det till
> att åka tillbaka och sortera ut den från övrigt
> virrvarr i GPS-spåret.

Den där loopen söder om Sävja, sydost om "Sankmark" verkar vara ny. Åkte en runda igår, från Planskolan, var lat o åkte bil ut till den, och sedan åkte jag 3 och 3 b upp till Stordammen (och vidare till Surstagärdena o till Flottsund via leden från torpet). På 3 b upptäckte jag att de från långkärret hade dragit en helt ny led och satt upp en skylt "Sävja 1 km". Skulle inte förvåna mig om det var delar av den ni var ute på, i v f såg den fin ut, så jag ska åka den så snart jag kan o ta in den på MTB runt Uppsala.

Onsdagscykling i Uppsala
Vi växlade ganska friskt mellan markerad led och knappt synlig stig. Men det kan nog stämma att någon del i loopen hade nyamålade rödmarkeringar.

Onsdagscykling i Uppsala
Det ser ut som jag får en eftermiddag i Uppsala. Någon mer som vill cykla i kväll ?
Jag har inte varit ute på två veckor så jag kanske åker långsamt.

Onsdagscykling i Uppsala
Mårten skrev:
> Icke, PM-inlämning på fredag. Tror jag passar...
> :)

Men vi skall bara cykla i kväll inte ända till fredag

Onsdagscykling i Uppsala
pepe skrev:

> Men vi skall bara cykla i kväll inte ända till fredag

Det beror väl på hur vilse vi kör ;) Jag o Elisabeth siktar i varje fall både på att hoja i kväll och hinna till jobbet i morgon (torsdag).

Onsdagscykling i Uppsala
Jag sitter på tåget så jag kommer nog hem tillräckligt tidigt för att inte kunna skylla på SJ. Får se om jag kommer på nån annan ursäkt. Ska läsa Mårtens gamla inlägg för att få lite inspiration.

Tillbaka
Topp