Onsdagscykling i Uppsala

• Trådstartare Trådstartare Per
  • Start datum Start datum
Onsdagscykling i Uppsala
Jag missade tyvärr cyklingen i onsdags, trots att jag lovade Kristin att följa med :( Ledsen för det, Kristin. Jag har ju fått tillbaka min kära lägenhet efter ett år i mindre trevliga boenden, därav min frånvaro. Nästa onsdag hoppas jag dock på att några trevliga HappyMTB-are möter upp vid LeParc?

Onsdagscykling i Uppsala
Hoppla!

Det är väll ok att dela upp gruppen under cykling om man märker att spridningen i ambitionsnivå är för stor. Men då måste man förståss stanna, vänta in gruppen, meddela att man tänker dra iväg och kontrollera att det finns någon eller några i alla av de nya grupperingarna som hittar.

I övrigt delar jag uppfattning att onsdagscykling = "thermoscykling". Tordagscykling däremot är av lite tuffare karaktär =)

Onsdagscykling i Uppsala
s skrev:
-------------------------------------------------------
> [...] Tordagscykling däremot är av
> lite tuffare karaktär =)

Vilken dag är torsdagscyklingen nu igen? Ikväll tyckte jag det var ganska lugnt ;)

Onsdagscykling i Uppsala
Kan glädja er med att jag lyckades att cykla fel efter att vi hade skiljts åt i Nåsten och fick en liten extra runda. Det blev lite som att hitta en bonusbana i Super Mario Bros =9

Onsdagscykling i Uppsala
s: Precis. Så länge ingen blir kvarglömd under en rotmatta ute vid Torpet är det väl lugnt att splitta gruppen om det inte funkar. Det händer ju då och då att någon blir trött och vill dra hem tex. och det här borde inte vara konstigare...

Men vet man från början att man inte vill hålla ett visst tempo kanske man inte ska låtsas vilja göra det.

Häng med på fredagscyklingar. Det går garanterat långsamt, 22-20 är ingen racer-utväxling direkt. Dessutom kan vi köra en timme på en yta på 50 kvadratmeter. Men trötthet kan garanteras. :P

Onsdagscykling i Uppsala
pean skrev:

> Jag vet inte hur onsdagscyklingarna har varit
> tidigare år

De brukade vara ganska trevliga tillställningar. Den som fick punka eller hade något mekaniskt problem kunde räkna med omedelbar hjälp, snarare än att få se de andra bara dra iväg som besatta. Och, framför allt, det fanns inget tävlingsmoment. Den som låg först brukade vänta på trevliga ställen. Igår gällde det dock bara att hoja fort, så fort som möjligt i inbördes tävlan, något som är helt ointressant för oss.

Onsdagscykling i Uppsala
s skrev:

> Det är väll ok att dela upp gruppen under
> cykling om man märker att spridningen i
> ambitionsnivå är för stor.

Ja, absolut, det hade varit rätt sätt att hantera situationen.

Onsdagscykling i Uppsala
Per skrev:
> De brukade vara ganska trevliga tillställningar.
> Den som fick punka eller hade något mekaniskt
> problem kunde räkna med omedelbar hjälp, snarare
> än att få se de andra bara dra iväg som
> besatta. Och, framför allt, det fanns inget
> tävlingsmoment. Den som låg först brukade
> vänta på trevliga ställen.

Låter ju nice. Ni kanske känner för att joina morgon-turen i Lunsen nu på lördag? Hoppas på lagom lugnt termos-tempo.

Mvh, Jarl

Onsdagscykling i Uppsala
Det var inte alls några problem just vid Hågahögen egentligen. Jag hade ju kunnat skrika åt er att stanna men riktigt så desperat var jag inte :-). Däremot var det lite knivigt ibland i skogen när man som jag har noll koll på var man är (följa John-cykling är inte bra för lokalsinnet, men å andra sidan hade jag aldrig hittat de roliga stigar som ni kör om jag cyklat själv) och det helt plötsligt är tomt och tyst omkring en. Jag förstår att ni tycker att det är kul att köra fort - det gör jag också, men den tekniska nivå jag befinner mig på i skogen hindrar mig än så länge från att cykla snabbare än snigeltempo. Jag tycker att det är helt underbart att cykla med er och uppskattar verkligen att newbies som jag får hänga med på era turer.

e7jonas: Jag grät några krokodiltårar, men så länge du inte svek oss för det där andra tvåhjuliga fordonet du verkar engagera dig i så är det ok ;-).

//Kristin

Onsdagscykling i Uppsala
Jag var och jobbade i onsdags men jag ser att mitt arbete som ljudligt flåsande ankare inte varit helt förgäves :)
Jag hoppas på att hinna åka någon liten tur och se hur foten håller snart, så jag kan vara med igen.

Onsdagscykling i Uppsala
Föresten...

Jag har födelsedagsfika/fest hemma hos mig i morgon med början ca 16:30.
Jag håller med tårta. Vill du/ni ha med dig annat så ta med minst din egen portion. Eventuellt finns det groggvirke att hämta på Tempo.
Närvaro är viktigare än presenter!
Jag har bjudit alla mina konstigaste kamrater så känn er välkommna ! ;)

/Svaje

Onsdagscykling i Uppsala
MoeJoe skrev:

> Ja alltså, det blir Lunsen då imorgon lördag
> den 10/5, samling vid Plantskolan 0900.

Det låter jättetrevligt, fast det är okristligt tidigt, och vi vet inte riktigt när vi vaknar efter en lång arbetsvecka som säkert avslutas med en sen kväll på pub 19. Så, jag tror vi står över, o ger oss ut i vår egen tid när vi vaknat sent.

Ha en trevlig tur, kan rekommendera att hoja till Stordammen (ny stig sannolikt ej utmärkt på kartan), Surstagärdena, Torpet o sedan ut till Planskolan

Senast redigerad av en moderator:
Onsdagscykling i Uppsala
Ojoj nu skulle ha varit med imorse, vi cyklade Nåsten i morgonsolen strax under styrfart, stannade varje 100 meter och snackade skit i minst 5 minuter. Några lärdomar dragna från denna långsamma färd genom skog och mark:
- Cykla är roligt
- Hänga i skogen med goda vänner är roligt
- Det är farligt att cykla långsamt, jag har aldrig dragit så många vurpor och kom hem med fler rivsår än någonsin.

Cykla sjukt långsamt måste vara det nya. Dessutom blir man inte så svettig och trött.

Svaje, det är alltid grymt med generella inbjudningar, men vill du verkligen bjuda oss här på skiva? du kommer vakna i Lunsentorpet och din Camelbak kommer vara halfull med gin & tonic och stulen trehjuling prydligt parkerad utanför dörren.

Onsdagscykling i Uppsala
Per skrev:
> MoeJoe skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
>
> > Ja alltså, det blir Lunsen då imorgon lördag
> > den 10/5, samling vid Plantskolan 0900.
>
> Det låter jättetrevligt, fast det är okristligt
> tidigt...

Ja, se dagens ungdom. Dom bara sover bort dagarna.

Är det inga andra som skall cykla?

På söndag då? Är det några som skulle föredra söndag?

Onsdagscykling i Uppsala
det har snackats lite om en långtur på nationaldagen som jag tycker vore riktigt trevligt, kanske kan jag lura hit nån polare också.

Jag tycker att det vore värt att skapa en särskild tråd för riden så nån som kan, vet och vill arr'a får gärna starta en (nudge, nudge per & orv).

Onsdagscykling i Uppsala
pean skrev:
> Svaje, det är alltid grymt med generella
> inbjudningar, men vill du verkligen bjuda oss här
> på skiva? du kommer vakna i Lunsentorpet och din
> Camelbak kommer vara halfull med gin & tonic och
> stulen trehjuling prydligt parkerad utanför
> dörren.

Shit pean, du kommer definitivt bli bjuden när jag fyller 25 någon gång i framtiden (det är långt dit, var inte orolig ska fylla 22, 23 och 24 först)... Det där lät som en helkväll! :D

Onsdagscykling i Uppsala
Svaje skrev:
> Jag har födelsedagsfika/fest hemma hos mig i
> morgon med början ca 16:30.
> Jag håller med tårta.

Tackar för inbjudan, dessvärre kan vi inte komma, ska på en disputationsfest som börjar 17DK.

Onsdagscykling i Uppsala
Mårten skrev:
> Halloj igen, ingen som har ett HT2-vevlagerverktyg
> att låna ut imorgon? Försöker få ihop en
> hoj...

Är lite gammalmodig och kör octalink fortfarande, så nej.

Onsdagscykling i Uppsala
s skrev:
> Ja, se dagens ungdom. Dom bara sover bort
> dagarna.

För min del är en senare start än 09 helt ok. Jag anpassar mig till vad ni locals föredrar. Bara man vet liiite iförväg (=helst idag i alla fall) så man planera resten av helgen runt detta, kajakpaddling, IKEA etc.. Jag drar till Uppsala redan ikväll för vin å mat så jag kommer vara på plats när tuppen gal. (Galar? Gälar? Vad heter "gal" i presens?)

Onsdagscykling i Uppsala
Men HALLÅåÅ!

Blev ni så sura på varandra i onsdags att ingen vill cykla mer eller?

Jag cyklar gärna ensam med MoeJoe om så blir fallet, men nog vore det kul om vi blev ett liiite större gäng i alla fall.

lördag eller söndag, tidigare eller senare? Kom med förslag!!! Vi kan flytta cyklingen, men som MoeJoe skrev så vill vi spika den så snart som möjligt.

Onsdagscykling i Uppsala
Mårten: jag har dylikt verktyg men måste skriva rapport både lördag o söndag (=ingen cykling i helgen), men om du passerar eriksberg ikväll eller imorrn (lördag) före ~830 då j ämnar bege mig t skolan för rapportskirvande så finns verktyg till hands.

Onsdagscykling i Uppsala
s skrev:
> Blev ni så sura på varandra i onsdags att ingen
> vill cykla mer eller?

Du kan vara helt lugn, det är bara dig vi är sura på.

Onsdagscykling i Uppsala
jag kan eventuellt tänka mig en sen eftermiddastur på söndag, efter flytt, flyttstäd och nyckelåterlämning, vilket isåfall blir frammåt 16-17. misstänker att jag får åka ensam, annars är det bara att höra av sig

Onsdagscykling i Uppsala
Ok men bra, vi spikar lördag 10.00 då?! S, det är ok för dig med hoppas jag? Då e vi 3 åtminstone.

Edit: Och då kanske t.o.m Per & Co är med för då kan det väl inte kallas för okristligt tidigt längre, förmiddag snarare än morgon !

Dags att ruscha hem från kontoret å packa bilen.

:-)

Mvh

Onsdagscykling i Uppsala
kaj a skrev:
> jag kan eventuellt tänka mig en sen
> eftermiddastur på söndag /.../

Det skulle passa mig oxå. Måste norrut imorn förmiddag men kommer hem mitt på dan på söndag.

Onsdagscykling i Uppsala
s skrev:

> Blev ni så sura på varandra i onsdags att ingen
> vill cykla mer eller?

Inte alls, som jag skrev vi har haft mkt jobb i veckan, och vill bara rå vår tid, slippa ha klockan på ringning, kanske ha lite quality time för oss själva. Det är säkert ett nöje att hoja med Jarl o är vi vakna o pigga så ansluter vi, men räkna inte med oss.

Onsdagscykling i Uppsala
Söndag eftermiddag låter intressant. Imorgon lördag är det andra åtaganden som gäller, familj och ev. båtåka om vädret tillåter.

Om ngn söndagstid spikas antar jag att det meddelas här? Lagom så att en tur hinns med innan det är dags att tända grillen?

(Ja - jag vet att det är mkt som skall hinnas med)

Onsdagscykling i Uppsala
AWi skrev:

> Om ngn söndagstid spikas antar jag att det
> meddelas här? Lagom så att en tur hinns med
> innan det är dags att tända grillen?

Jag kommer inte ha tillfälle att kolla på Happy förrän imorgon vid 13-tiden. Kan vi inte spika 14.00 vid Plantskolan?

Onsdagscykling i Uppsala
Tack for sällskap o guidning i Lunsen idag! Vansinnigt fina stigar.. Värmen tog musten ur mig sista timman, svettigt med högsommarvärmen som slog till så snabbt.. Edit; Några bilder:

P5100587.JPG ht=544

P5100588.JPG ht=544

P5100591.JPG ht=544

P5100594.JPG ht=544

P5100595.JPG ht=544

P5100596.JPG ht=544

P5100597.JPG ht=544

Onsdagscykling i Uppsala
MoeJoe skrev:
> Tack for sällskap o guidning i Lunsen idag!

Tack själv för trevligt sällskap. En underbar dag!

Vi hojade från Plantskolan upp till Stordammen, sedan söderut till Surstagärdena, Norrut mot Bersbrunna till vi tog över på leden ner till Karlsro och Lunsentorpet. Avslutade sedan med Södra vändan och leden ut till Flottsund.

Här några bilder:

153_5345.jpg ht=544

Hällmark söder om Stordammen

153_5343.jpg ht=544
153_5344.JPG ht=544

Mekstopp, söder om Stordammen, till skillnad från vid onsdagstävlingen stannade vi och hjälpte varandra

153_5347.JPG ht=544

och tog oss även tid att stanna en stund och ta igen oss, äta matsäck, och ha lite trevligt.

Här Stefan på ett läckert steg

153_5350.JPG ht=725
153_5351.JPG ht=725

Magnus

153_5352.JPG ht=725

Elisabeth

153_5353.JPG ht=725

och Jarl

153_5354.jpg ht=725

En väl förtjänt paus runt Lunsenstorpets pump

153_5355.JPG ht=725

Magnus rullar nedför sista steget

Onsdagscykling i Uppsala
Pean: Så länge man ger vuxna svenskar en öppen inbjudan så kan man räkna med att bara de som tycker att de känner en tillräckligt väl dyker upp. :) Jag hadde hoppats på någon mer än S härifrån, men min lilla etta blev ganska full av folk ändå, Jag hade en trevlig lördag. Hoppas fler av er dyker upp nästa år :)

Onsdagscykling i Uppsala
Svaje, det har du rätt i, vi är ju vuxna och svenskar...

Anyways, ikväll ska det hojjas, kan plocka upp vid Le Parc 19ish för en sväng till Nåsten i knapp styrfart.

Tillbaka
Topp