Onsdagscykling i Uppsala

• Trådstartare Trådstartare Per
  • Start datum Start datum
Onsdagscykling i Uppsala
Onsdagcyklingen är för alla, och då menar jag verkligen alla. Dock så inträffar inte onsdagscykling spontant längre utan måste flaggas för i denna tråd. Men om man säger att man kommer till mötesplatsen enligt post #1 i denna tråd så kommer med stor sannolikhet även fler dit.

Inget krav på cykel, ålder, kondition eller annat.

Onsdagscykling i Uppsala
Tjena danvan!
Jag har bara cyklat med happy-sälskap en gång.

Jag ska ut idag hade jag tänkt men jag vet inte vad killarna på sportson säger. Jag måste gå dit och fråga lite om min bakbroms som kärvar.

Sen blir det Nåsten eller Gula :)

Hur gammal är du?

Edit: Jag är 17
Edit 2: Jag hinner inte till kl 18 idag. 19 vore perfa om någon är sugen!
Edit 3: Jag är inte alls 17 för jag fyllde 18 igår. Glömde.

Senast redigerad av en moderator:
Onsdagscykling i Uppsala
Mötesplatsen brukar vara vid Finn Malmgrens staty brevid skolgatan.
Jag kan inte nåsten så bra att jag kan visa dig runt. Jag skulle själv behöva en guide. Men jag hittar litegranna.

Vet inte om sportson vill ta min cykel över dagen... jag pmar dig mitt nr så kan du ringa/skriva!

Onsdagscykling i Uppsala
Fredreik skrev:
-------------------------------------------------------
> Edit 3: Jag är inte alls 17 för jag fyllde 18
> igår. Glömde.

Ha ha, snyggt. Grattis i efterskott!

Onsdagscykling är som pean beskrev det. Torsdagscykling håller vi lite högre tempo och inbillar oss att vi är duktiga. Men har man bara lite rutin och eller bra kondition så kan man hänga med på det också. Första inlägget i respektive tråd beskriver ganska bra vad det handlar om.

Onsdagscykling i Uppsala
Hehe det låter ju inte så dumt. Jag funderar starkt på att ringa någon av butikerna i Stockholm och fråga efter en praktikplats i verkstan några dagar för att förhoppningsvis få lära mig lite om skivbromsar. Luftning osv :)

Onsdagscykling i Uppsala
Hej.
Jag tänkte hänga på ungdomarna igår (19:00 vid Finn) men jag förstår nu att Fredriks cykel inte fungerade och de därför inte dök upp. När jag satt och väntade så kom det en DH-kille förbi på en hoj. Jag sa till honom att vi nu är några nya onsdagscyklare som har kört några gånger i sommar. Han ville gärna hänga på någon onsdag,kul! Hur som tog jag en tur på egen han först Gula stigen till Sunnersta (den är ju riktigt kul egentligen), där mötte jag ett gäng på MTB som nog cyklade i klubb eftersom de hade likadana tröjor, sedan vek jag av mot Lunsen som jag anträdde 20:15. Målet var att komma igenom på en timme eftersom det mörknar snabbt nu. Läste i UNT att det regnat rejält i måndags. Det märktes i Lunsen!! Halt som f-n på spångarna! Därför en liten varning, ta det lugnt där om ni tänkte ge er på en lunsentur. I alla fall fick jag rädda mig ur skogen vid Sävja 21:30 innan det blev helt mörkt. Men kul var det!
CU

Onsdagscykling i Uppsala
Ja, hade jag vetat om att det var fler som skulle cykla, så hade jag nog åkt ner. Menmen

Har ändå fått typ 9 mil nu i helgen, så ja är förhoppningsvis redo för min första onsdagscykling nu på onsdag.

Onsdagscykling i Uppsala
Ja, hade jag vetat om att det var fler som skulle cykla, så hade jag nog åkt ner. Menmen

Har ändå fått typ 9 mil nu i helgen, så ja är förhoppningsvis redo för min första onsdagscykling nu på onsdag, bara vädret inte blir för dåligt.

Onsdagscykling i Uppsala
OskarH skrev:
> Åre och Avalanche är en mycket bättre ide :P

Skall du gå i ide i en lavin uppe i Åre eller vad är det du försöker säga? Det heter väll förresten ett ide?

Onsdagscykling i Uppsala
Det blev ingen tur. Att ens saker alltid ligger utspridda på olika ställen när man har skilda föräldrar är ett faktum. Den här gången var det skorna som saknades när jag stog redo i farstun.
Jag har fixat skorna nu och flyttat turen till imorgon bitti innan skolstarten. Mellan 06.00 och 08.00 kör jag Storskogen, Jälla, konditionspass om någon mot all förmodan skulle vara sugen då!

Onsdagscykling i Uppsala
Hoj hoj! hur ser det ut för kommande dagar i veckan? jag tanker mig en runda under kvällen längst gula stigen. något lerigt nu senast men vädret bådar ju gott i skrivande stund.

någon som skall ut onsdag-torsdag?

Mvh dale

Onsdagscykling i Uppsala
Det ser ut att bli regn längre fram i veckan. Gula stigen har en tendens att bli väldigt lerig, då den passerar lövskogsområden och betesfält.

Funderar på att ta en sväng i Nåsten i kväll, men jag har inte bestämt mig för om eller när.

Onsdagscykling i Uppsala
Herrgård skrev:
> Snackar ni mörkercykling nu?

Inte för min del. Pannlampan är inte laddad, och en såndan övning tar knappa 18h...

Onsdagscykling i Uppsala
OskarH skrev:
> Har du en 9-delad kasett att låna mig så kan jag
> kanske vara med och leka lite.

Hur många behöver du?

Herrgård skrev:
> Snackar ni mörkercykling nu?

Nä, usch!

18:00 vi högen, typ och sedan en klassiker i ilfart.

Onsdagscykling i Uppsala
s skrev:
> OskarH skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Har du en 9-delad kasett att låna mig så kan
> jag
> > kanske vara med och leka lite.
>
> Hur många behöver du?
>

En, 32-11 eller 34-11. En snabbkopling för bakhjulet skulle inte heller vara så dumt.

Mitt vanliga bakhjul ligger på jobbet i väntan på nya ekrar, men dom lär aldrig dyka upp då de är beställda från vartex ;)

Onsdagscykling i Uppsala
OskarH: Var hemma hos mig strax efter fem så fixar vi det.

Dale: Äsch, häng på till Nåsten istället. Det finns några ställen med lera där också. Vi kan ta en paus medan du rullar dig. ;-)

Onsdagscykling i Uppsala
HEHE! varför inte, är ny i stan å nu på forumet så skall försöka hitta lite lika sinnade! fastnade lite för gula stigen första gången jag åkte den, det har blivigt rätt lite åkt och den känns lämplig att komma igång igen på...

men jag gillar lera, rötter, blöta stenar :) har inte riktigt koll på någon riktning eller dylikt i stan. är inte någon asfalts älskare och tar gärna så korta transport sträckor som möjligt. men jag tänkte ge lunsen ett försök under helgen har hört mycket gott tror jag?

Onsdagscykling i Uppsala
Det blev en kanonkväll i Nåsten. Faktiskt riktigt torrt på rötter och stenar.

Orv dök upp. Klagade, som vanligt, på den dålig formen och försvann sedan, som vanligt, som ett skållat troll ut i skogen. Jag hann upp honom men benen kändes rejält stela efter lördagens kränkkavalkad.

Onsdagscykling i Uppsala
Hej ursäkta jag såg inte det sista inlägget..

det blev en runda längst gula stigen. något lerigt på sina ställen men helt helt okej.

skall försöka ta mig ut till lunsen inom snarast framtid. vet inte riktigt hur det ser ut med all tiden, det var ju det där med svärmor och dylikt va...

tack för kartan det hjälpte.

hittade en sidan som sa att det mest tekniska spåret i Uppsala skall finnas ute i lunsen,
"gillar stockar och sten"
lite över modig dock men prövar gärna.

postar fram emot helgen fall någon skall ut. allt gott!! mvh dale

Onsdagscykling i Uppsala
Jag hänger gärna på i helgen. Lunsen är intressant. Har bara varit där en gång och kört den orangea leden en gång. Hittar inte riktigt ännu skulle jag tro.

Onsdagscykling i Uppsala
s skrev:

> Orv dök upp. Klagade, som vanligt, på den dålig
> formen och försvann sedan, som vanligt, som ett
> skållat troll ut i skogen.

Jo, det han "saknar" i form tar han igen i teknik. ;)

Onsdagscykling i Uppsala
Jag ska försöka hänga med. Är inte helt säkert att jag är ledig på lördag än och det kan hända att jag blir lite försenade men jag hitta er nog. Jag kommer nog att veta mer om hur min lördag ser ut imorgon, ska uppdatera därefter.

Är inte så bra på att hitta mig fram i Nåsten trots att jag åkt Lasses slinga flera gånger.

Onsdagscykling i Uppsala
Ser att det är flera som är intresserade av guidening i Nåsten.
Jag kommer i eftermiddag att sätta ut orienteringskontroller i denna skog, ~kl.18.15 väntar jag på parkeringen vid Kung Björns hög med min cykel.
Om några onsdagscyklister (med eller utan guide behov)är intresserade bör ni hinna från Le Parc till Le Hög på en kvart.
Är tyvärr upptagen som tävlingsfunktionär på lördag så jag har ingen möjlighet att cykla med då.

Onsdagscykling i Uppsala
Jag tänker köra en liten tur i Nåsten idag. Det blir lite blandat på det jag hittar. Den som vill hänga med är väldigt välkommen!

På lördag är Nåsten också inplanerat.

Edit: Jag kör ganska på en gång. Ca kl 16 drar jag iväg innan regnet sänker skogen.

Onsdagscykling i Uppsala
Okej, om inte det händer något oförutsett så kommer jag vara på parkeringen vid högarna runt 11:10 på lördag. Ni behöver inte vänta om ni inte orkar :)

Onsdagscykling i Uppsala
Jag måste tyvär ta bort mig själv från lårdag trots att jag hetsat igång det. har lyckas sabba min cykel lite för mycket...

typ 11 ekrar, skivan, och kassetten i bakhjulet ser ut som en mardröm.
nästa gång skall jag sättafast cykel enligt spec i bilhållaren och inte snabba mig.... :( dags att kolla vad detta kostar!

Tillbaka
Topp